Toon posts:

Syslogserver zonder vermelding bron.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met het ozetten van een SYSLOG server onder RED HAT 4. Na het volgen van deze 2 a4tjes heb ik het voor elkaar dat alle logs van de bron-machines op de syslog server worden weggeschreven.

Maar volgens de handleiding zouden alle messages van andere machines weggeschreven worden met een vermelding van de bron-machine.
On the syslog server, the received messages are treated as local
syslog messages. They are parsed as specified in the syslog.conf file
on the server. In the /var/log/messages file, all remotely logged
messages are displayed with the hostname or ip address of the source
machine.
Maar je voelt hem al aankomen! hij logd netjes maar er is geen vermelding van de bron-machine bij. Iemand die hier ervaring mee heeft of een idee waar dit aan kan liggen ?

Zou ik maybe een weiziging moeten aanbrengen in de /etc/syslog.conf op de logmachine ?

thnx in advance

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 12:06 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 07:56
Heb jij je hostnames allemaal hetzelfde gemaakt?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Staat er helemaal geen verwijzing of is die gelijk aan localhost? Post eens een voorbeeldregel anders? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
DiedX schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:35:
Heb jij je hostnames allemaal hetzelfde gemaakt?
Dit was dus het probleem. Ik heb een nieuwe dhcp lease aangevraagd en dit loste het probleem op :S snap ook niet hoe het dan dat hij dezelfde naam had.

Slotje mag en bedankt