Mount-Rainier met Philips DVDRW1625K?

Pagina: 1
Acties:

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57
Ik hoop dat dit het goede forum is, aangezien ik geen specifiek forum voor DVD Branders zie.

Deze klacht/opmerking had ik al bij de shopsurvey gezet, maar is geweigerd. (snap niet wat er fout aan is...) Dan maar zo... ik wil toch gaarne weten hoe dit op te lossen.

[productsurvey]Deze DVD Brander van Philips heb ik na het gebruik van een DVDRW1208 (3 jaar oud) gekocht. Omdat deze versleten was.

Omdat ik zeer tevreden ben over Philips (ik heb bijna alles van Philips) heb ik wederom een Philips gekocht. En ook vindt het belangrijk dat wij als Nederlanders ook Nederlandse fabrikanten gebruiken.

De drive werkt perfect. Alle meest gebruikte standaarden van ±R(W) worden ondersteund.

Maar het is alleen zeer jammer dat het product niet de beloofde EasyWrite/Mount-Rainier spec ondersteund. Volgense de Mount-Rainier website van Philips zou de 1625K (gebaseerd op de 1640P) de Mount-Rainier spec moeten ondersteunen. Echter is er nooit verteld dat de vereiste firmware niet beschikbaar is voor download. Dit was namelijk een van de belangrijkste redenen dat ik juist dit model gekozen heb.

Erg groot minpunt. Verder ben ik dik tevreden over de kwaliteit van het apparaat
.
[/productsurvey]

Als iemand weet hoe dit wel ondersteund te krijgen, of een aangepaste firmware weet te vinden/maken. Dan zou ik dat graag weten.

Als dat niet lukt zou ik graag weten hoe ik officieel aan deze firmware kom, aangezien Longhorn Mt-Rainier gaat ondersteunen, en ik dit OS test. (heb reeds contact gehad met Philips... nada niënte nix)

Wat informatie over mt-rainier:

Het product zou EasyWrite of Mount-Rainier ondersteunen, volgens http://www.mt-rainier.org/ (met een vereiste firmware) maar deze blijkt het na aanschaf niet te ondersteunen. Ook is er geen enkele mogelijkheid om aan deze vereiste firmware te komen.

Ik vindt het erg slecht van Philips dat ze de suggestie wekken, dat deze drive Mount-Rainier zou ondersteunen, en later blijkt het dat het apparaat deze spec niet ondersteund

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
De DVDR1640 kan geen Mount Rainier en zal dat ook nooit kunnen.

Op de website die je aangaf staat ook:

Please note that the drive models available on the market may have different firmware versions. It is the drive vendor's responsibility whether or not to make the EasyWrite feature available for end users.

In dit geval is die firmware zelfs nooit voorzien om aan de eindgebruikers aangeboden te worden....

Pas als een drive echt Mount Rainier kan en goedgekeurd is, mag ie het logo dragen (dat kringeltje van Easywrite). Bij Philips is dat dacht ik slechts 1 model geweest (een combi drive van enkele jaren terug die 32x schreef op CDR en 12x kon lezen op DVD).

• Juan
Dat is niet waar... hier een quote van de site

DVD+RW/CD-RW drive
1. Philips DVDR1640 firmware version MR11
DVD+RW/CD-RW drive produced by Royal Philips Electronics, The Netherlands

overigens zelf ook te bekijken
1. Open de www.mt-rainier.org website
2. Click op "Checked products"
3. Selecteer "Mount Rainier drives" uit de dropdownlist
4. Klik op Search
5. Scroll naar beneden
6. Resultaat

DVD+RW/CD-RW drive
1. Philips DVDR1640 firmware version MR11
DVD+RW/CD-RW drive produced by Royal Philips Electronics, The Netherlands

• Angels2
Helaas juanj...

De "MR11" is gewoon een probeerseltje dat nooit officieel aangeboden gaat worden aan een eindgebruiker. Men wilde waarschijnlijk enkel aantonen dat de drive het zou kunnen mocht men het willen, meer niet. Veel kans dat gewone dingen niet meer werken met die MR11.

Toegegeven, het is alleen een beetje slordig dat Philips een drive aanbiedt die geen mount rainier kan, maar op een andere Philips website staat dat het wel kan...

Het bedrijfsonderdeel van Philips dat de drives verkoopt heeft geen plannen om Mount Rainier terug erin te steken, omdat je ofwel alle drives ermee moet uitrusten ofwel geen enkele. Aangezien er weinig vraag naar Mount Rainier is, en het toch wel moeilijk blijft om het Easyswrite logo te halen (krijg je niet makkelijk) is gekozen om er niet meer verder te gaan.

• Juan
Hoe weet jij dit allemaal?

Ik heb nogmaals contact gehad met Philips, en mijn Microsoft contact aangegeven. En toen gaf men aan dat ik de vereiste firmware kan krijgen via email. Ik moet de email ergens volgende week krijgen, met de firmware. Ik hoop dat dit werkelijk zo is.

En Philips gaf gelijk aan dat de firmware beschikbaar wordt voor iedereen zodra Longhorn beta publiekelijk beschikbaar is.

• Angels2
Wel, dan ben ik erg benieuwd naar die MR11.... Als ik het goed heb zou ik die ook in m'n DVDR1640 kunnen steken. Laat je iets horen als je die hebt?

't Lijkt me trouwens straf dat als Longhorn ooit gaat verschijnen, Philips als zijn bestaande drives gaat upgraden naar Mount Rainier.... Ik heb het ooit gezien, en het leek me wel erg interessant want veel sneller (een CDRW formatteren in een minuut ipv bijna een half uur), en met defect management, maar ik kan ook wel zonder....

• Juan
Zal ik zeker doen

• Juan
Ik heb nu eindelijk iemand aan de lijn gehad van Philips, die mij duidelijk kon uitleggen hoe het zit...

Geachte hr.
De Mount Rainier firmware voor de 1640 is alleen als interne testversie beschikbaar. is niet gereleased dus daarom kunnen we deze helaas niet uitleveren.
Met vriendelijke groeten,
Peter Bentvelsen

Standards & Format Verification Laboratory
Philips Optical Storage
Building SFJ-2
Glaslaan 2
5616 LW Eindhoven
The Netherlands

Phone +31 xx xx xxxxx
www.licensing.philips.com/services

Nu weet ik dat Plextor drives heeft met mt rainier dvd support... weet iemand nog een bedrijf die deze functie ondersteund, en waarvan de ondersteuning ook bewezen is?

Pagina: 1