Toon posts:

ibook, nieuwe hdd?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een ibook met een 30gb hdd, zoals ik ergens las is die 4200rpm maar ik kan et merk niet helemaal vinden. Nu is mijn vraag dus of ik zomaar een andere (notebook) hdd erin kan proppen. Maakt het dan ook nog uit of je 4200 of 5400rpm neemt, en hoeveel mb cache?

Heeft iemand hier ervaring mee? :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de snelheid zal niet veel uitmaken, je moet alleen opletten dat hij niet teveel warmte produceert. Mijn iBookje wordt stiekem toch redelijk warm. cache maakt ook niet uit voor de werking van het ding, je zult het uiteraard wel merken ind e snelheid.

Verwijderd

Geen probleem! Ik heb een 5400rpm 40GB 8MB in mijn Ibookje (G3 600Mhz) gebouwd en het werkt perfect! En een stukje sneller (4200rpm > 5400rpm)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb ook een 5400 erin gedaan, geen probleem, het is een Seagate Momentus ST94811A.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
[rml][ iBook]Harde schijf van je iBook vervangen.[/rml]
Zie het plaatje in een van de eerste posts om te zien waar je aan toe bent: ja het kan, maar het is een hels karwei om je ibook open te maken en vooral ook weer in elkaar te zetten.
(Er vanuit gaande dat je een G4 hebt)

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36
Hier een 60Gb in m'n iBook 600/G3 gedrukt, is ff uurtje werk, maar gaat als een speer

Gewoon spullen

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt er een andere in proppen, ja :) Ik heb ook mijn pbook g3 geupgrade van 6GB naar 60GB op die manier. Gewoon bij de mycom een 40GB schijf gekocht (en vervolgens 60GB meekrijgen \o/), de oude er uit gehaald (gaat vrij makkelijk bij de pbg3 trouwens) en de nieuwe er in geschoven. Klaar :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Mjah, dit is ruimschoots te vinden op zowel GoT als Google etc.

Een nut hiervoor zie ik dan ook niet. Mocht je nou echt een vraag hebben, probeer het dan nog eens.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.