DELL C640 gpu veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 17:06
Ik krijg zaterdag mijn Dell Latitude C640 binnen. Nu ben ik zeer tevreden met alle specificaties van het apparaat, op die van de processor (P4-M 1.8ghz) en de grafische kaart na.
Na wat zoeken op tweakers ben ik enkele users tegen gekomen die hebben aangegeven te gaan proberen om de processor te vervangen door een snellere variant, ik heb geprobeerd contact op te nemen met deze users, maar tot dusver geen reactie. Hier wel users die dat hebben geprobeerd?

Na het zoeken van spareparts voor mij laptop, liep ik de volgende advertentie tegen het lijf:
http://computer.2dehands....c640&vanillaq=dell%20c640
Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.nl/f/preview/8238851.jpg
Als ik het goed begrijp is dit de Radeon 7500 gpu uit een C640. Mijn vraag is nu dus, is het mogelijk om de grafische unit in deze laptop te upgraden naar een snellere variant. Tot dusver heeft de site van Dell mij nog niet verder kunnen helpen, Google en Got ook nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door arnoman op 20-04-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Garantie zit er niet op als er iets defect is he. In je order staat niet dat er een andere gpu is geinstalleerd.

Bij dell zal je weinig info vinden omdat dit geen user replacable part.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Garantie speelt in mijn geval geen rol omdat ik deze laptop 2ehands heb overgenomen van iemand hier op tweakers.

Dat van het non-user-replacable-part klinkt inderdaad aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik heb zojuist via een kennis van mij wat door dell niet vrij gegeven documentatie mogen ontvangen, hieruit blijkt echter dat het niet mogelijk is om een snellere gpu in deze laptop te plaatsen.

Ik heb echter een dockingstation voor mijn latitude met daarin een pcislot. Ik zat er dus nu aan te denken om een pci grafische kaart in dit dockingstation te plaatsen, weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
arnoman schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:13:
Ik heb zojuist via een kennis van mij wat door dell niet vrij gegeven documentatie mogen ontvangen, hieruit blijkt echter dat het niet mogelijk is om een snellere gpu in deze laptop te plaatsen.

Ik heb echter een dockingstation voor mijn latitude met daarin een pcislot. Ik zat er dus nu aan te denken om een pci grafische kaart in dit dockingstation te plaatsen, weet iemand of dit mogelijk is?
dockingstation met pci voor een laptop? vaag, maar hoe word hij verbonden toch niet met usb hoop ik.
en waarschijnlijk is een pci kaartje niet veel sneller als je huidige videokaart hoewel ik niet weet welke er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik heb momenteel een Radeon 7500. PCI sloten in DELL dockingstations komen wel vaker voor hoor..
Het dockingstation connect met de laptop door een speciale aansluiting in de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
schop
Pagina: 1