[Excel] meerdere kleuren in cel format?

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik probeer van een numerieke waarde de cijfers achter de komma een andere kleur te geven.

Dit werkt:
[Yellow]0"g".00"s"

Dit werkt wel, maar niet zoals je zou verwachten (de gehele waarde wordt grijs ipv alleen het deel achter de komma):
0"g".[Color15]00"s"

Dit werkt niet:
[Yellow]0"g".[Color15]00"s"

De laatste wil ik dus juist wel laten werken. Is zoiets überhaupt mogelijk?

Verwijderd

gaat niet. je kan enkel tekst, en getallen geformatteerd als tekst meerdere kleuren geven en bij formules zal deze omslachtige procedure sws al niet fuctioneren.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Indien mogelijk zou ik er gewoon twee tabellen van proberen maken, als je écht twee kleurtjes wilt. Waarschijnlijk zul je toch ook willen uitlijnen op de komma, dus heb je daar zo geen probleem mee.

De opmaak voor de tweede tabel (met de getallen achter de komma) kan op twee manieren, lijkt me:

1. gewoon '.25' ingeven, dat is bij het ingeven redelijk wat werk (voor elk getal 15 TAB .25 o.i.d.), maar bij het maken van formules dan weer handiger (K1 + K2). Vooral te gebruiken als je meerdee

2. gewoon '25' ingeven, dit is iets handiger om in te geven (voor elk getal gewoon 15 TAB 25 voor 15,25), maar bij formules moet je dan weer beter gan nadenken omdat je 2e kolom minder waarde heeft dan je eerst. Je bent ook verplicht om dan altijd met x decimalen te werken (2.5 = 2.50 maar is niet 2.05), voor bedragen is het dus nog vrij goed te doen, maar als je echt met zwevende komma's werkt, is het uitgesloten. Bij optellingen moet je natuurlijk het volgende ingeven (K1 + K2/10Ex) waarbij die x het aantal decimalen is (ofwel (K1 + K2/100) voor 2 decimalen, 1000 voor 3, ...). Niet echt mooi, natuurlijk maar wel praktisch en je kan hem instellen om een komma weer te geven.

Als omweg kun je deze dus proberen (tenzij iemand anders de échte oplossing heeft)...