Toon posts:

Systeem reboot 'zomaar'

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc werkt opzich goed, alleen ik zit met het probleem dat ie soms 'zomaar' gaat rebooten terwijl ik niks aparts doe. Soms doet ie het gewoon de hele dag, en soms een paar uurtjes voordat ie gaat rebooten en soms reboot ie ook niet.

Ik heb een redelijk nieuwe computer,

AMD athlon 64 3500+
ASUS A8V deluxe moederbord

Als iemand meer gegevens nodig heeft dan roep maar:-)

Ik zou graag willen weten waardoor het kan komen, of wat ik kan uitschakelen zodat ie niet meer zomaar in de reboot vliegt terwijl ik van alles open heb staan.

Alvast bedankt voor de hulp!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:25

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat meer informatie zou idd handig zijn. Ik ben wel benieuwd naar je voeding. En test je gegeugen anders ook even met memtest86 oid. Dit probleem kan namelijk heel veel oorzaken hebben.

Kijk anders ook even naar je temps.

[ Voor 33% gewijzigd door LoeiOrdinair op 20-04-2005 11:02 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:13

samo

yo/wassup

configuratiescherm -> systeem -> geavanceerd -> 'startup and recovery' -> herstarten bij fout uitschakelen. zie ook Windows Operating Systems - FAQ

[ Voor 34% gewijzigd door samo op 20-04-2005 11:03 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• KoRnboy112
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 14:10
Mischien staat er iets verkeerd in het bios ingesteld, probeer daar eens mee te expirimenteren.
Kijk je voltages eens na met bijvoorbeeld speedfan ofzo, en anders pak je een mulitimeter.
Controleer eventueel ook je temperatuur van je processor

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het automatisch opnieuw opstarten bij een fout nu uitgeschakeld.

Verder heb de Antec Sonata Life Style 380Watt kast, dus een 380 watt voeding. de memorytest zal ik later ff uitvoeren moet zo weg namelijk:-)

temperatuur zal ik nu ff gaan bekijken maar volgens mij zit dat wel goed. (kan dat trouwens allen via de bios??)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Virus?
Heb je je application log en system log al bekeken in de eventvwr.exe?
Op de tijdstippen van herstarten, staat er meestal een melding met welk proces de boel heeft doen herstarten. Dat is niet van toepassing als het door hardware veroorzaakt wordt natuurlijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:39:
Virus?
Heb je je application log en system log al bekeken in de eventvwr.exe?
Op de tijdstippen van herstarten, staat er meestal een melding met welk proces de boel heeft doen herstarten. Dat is niet van toepassing als het door hardware veroorzaakt wordt natuurlijk.
Daar staat niet zo veel, alleen dat ie een Save Dump heeft gemaakt

De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x1000008e (0xc0000047, 0x804fb1aa, 0xf3ce08d8, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini041905-01.dmp.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

alleen daar kennen ze de fout niet.. zal wel iets in de hardware zijn lijkt me

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Dan denk ik toch geheugen... Wat voor geheugen heb je?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
geheugen corsair 512 mb ddr400 dual channel

Verwijderd

Heb je het geheugen al getest ?? ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de memtest86 uitgevoerd. bij pass 4 ben ik er maar mee opgehouden. Totaal had ie 1 error gevonden in pass 1, test 8:

test: 8
pass: 0
failing adress: 001d790740 - 471,0 MB
good: 00000000
Bad: 01000000
Err-bits: 01000000
Count: 1
Chan:

Vreemde vond ik dat ie bij andere passes geen fouten meer vond. Ook niet na een restart, toen heb ik test 8 nog 3 keer gedraait maar hij vond niks meer..

Wat zegt dit?? zegt dit uberhaupt iets? :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:25

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dit zegt dat je geheugen het niet is. Kan je je voltages hier even posten? Misschien dat het daarin zit.

Verwijderd

Topicstarter
cpu temperature: 34,5 graden C
MB temperature: 24 graden C
CPU fan speed: 3139 RPM
Power fan speed 1171 RPM
chassis fan speed: N/A (heb ik niet aangesloten op dit moment)

CPU Q fan control: disabled
Chassis Q-fan control: disabled

Vcoare voltage: 1,584V
3,3V voltage: 3,296V
5V voltage: 5,053V
12V voltage: 12,096V

Kan het kloppen dat ik nu blauwe schermen krijg ipv een reboot? nu ik de reboot uit heb staan.. had ik net namelijk.

er stond:
stop: 0x000008E (0xc0000047;0x804FB1AA,0xF6B0D8C0, 0x00000000)

(edit: ik ben ff paar uurtjes weg naar school.. ben later op de middag weer terug)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 13:19 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heeft de ATX plug van de voeding 20 pinnetjes of 24 pinnetjes? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:44
Ik heb dan wel een P4 systeem, maar ik heb dit ook gehad. Ik heb overigens wel een ASUS MoBo. Het gebeurt overigens wel vaker met een ASUS MoBo. Zoek het forum maar af. Ik heb er nog een andere voeding ingezet, maar daat hielp niet. Waar het bij mij door kwam, was puur de temperatuur van de CPU.
Ik heb toen drie dingen gedaan.

1. Ik heb de luchtstroom in de kast verbeterd door de kabels te ordenen.
2. Ik heb een case fan gekocht die de warme lucht uit de kast blaast.
3. Ik heb nieuwe CPU "silver"pasta op de CPU gesmeerd.

Sindsdien loopt hij als een zonnetje. De temperaturen komen bij een zware load nooit meer boven de 60 graden en ik heb nooit meer een systeem gehad dat spontaan in de reboot ging.

Succes.

[ Voor 6% gewijzigd door Emos op 20-04-2005 13:23 ]

Emos

• Dolemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2023
Is je bios helemaal up-to-date? Andere drivers ook helemaal vers? Of juist onlangs drivers ge-update?

Geeft windoos ook andere foutmeldingen in de eventviewer rondom de 0x1000008e fout?

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 07:47
Misschien een domme vraag, heb je niet ingesteld dat hij automatisch moet windows updaten en automatisch moet herstarten?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 10:26
http://aumha.org/win5/kbestop.htm

Check die site eens...misschien heb je er wat aan.

- Ruud

Verwijderd

samo-arne schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:02:
configuratiescherm -> systeem -> geavanceerd -> 'startup and recovery' -> herstarten bij fout uitschakelen. zie ook Windows Operating Systems - FAQ
vraagje : is dit niet gevaarlijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:02:
ik heb net de memtest86 uitgevoerd. bij pass 4 ben ik er maar mee opgehouden. Totaal had ie 1 error gevonden in pass 1, test 8:

test: 8
pass: 0
failing adress: 001d790740 - 471,0 MB
good: 00000000
Bad: 01000000
Err-bits: 01000000
Count: 1
Chan:

Vreemde vond ik dat ie bij andere passes geen fouten meer vond. Ook niet na een restart, toen heb ik test 8 nog 3 keer gedraait maar hij vond niks meer..

Wat zegt dit?? zegt dit uberhaupt iets? :)
Ja dit zegt dus duidelijk dat je geheugen brak is.. 8)7 (als deze test op standaard snelheden en voltrages gedaan is) dus zou ik ff wat nieuw geheugen aanschaffen.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

En nog steeds vraag ik me af, of je een virus al hebt uitgesloten, en zo ja waarom dat volgens jou uitgesloten is?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:46:
[...]

vraagje : is dit niet gevaarlijk?
Nee verre van, je krijgt dan alleen de foutmelding te zien ipv dat je pc meteen opnieuw opstart. Niets mis mee verder.

Verwijderd

Ja het geheugen heeft dus een probleem, haal eens 1 van de..... reepjes eruit en kijk of je het probleem nog steeds hebt. Probeer zo achte je defecte reepje te komen en ga dan met je pc werken en kijk dan of deze weer spontaan reboot ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 14:10 ]

• skaars
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
http://msdn.microsoft.com...a135-bbb882b81455.xml.asp

Misschien heb je hier wat aan, is wel in het engels maar dat moet niet zo'n probleem zijn dacht ik..

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 21:03
Je kunt ook Windiag van Microsoft gebruiken. Bij het type geheugnfout dat bij mij een rol speelde werd de fout al in het eerste rondje gevonden door Windiag tegen het vijfde of zesde rondje bij Memtest.

En probeer zoals mijn voorganger aangaf na te gaan welke van de geheugenreepjes het probleem geeft. Ga ook na of het misschien niet aan het geheugenslot ligt. Dit doe je door een reepje wat fouten geeft ook in de andere sloten te stoppen en te kijken of er dan ook fouten worden gevonden.

Verwijderd

Je Geheugenreepje voorzichtig schoon gummen wil ook wel eens helpen.
Tip uit grootmoeders pc gids :P

• EricJH
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:28:
Je Geheugenreepje voorzichtig schoon gummen wil ook wel eens helpen.
Tip uit grootmoeders pc gids :P
Je bedoelt naar ik hoop de contacten van het reepje en niet de chips op het printje zelf.... :+

Verwijderd

EricJH schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:46:
[...]

Je bedoelt naar ik hoop de contacten van het reepje en niet de chips op het printje zelf.... :+
Je hebt helemaal gelijk, niet duidelijk geweest. :P

• sjongenelen
  • Laatst online: 19-02 21:56
mm ik had het ook tijdens gamen vooral, bleek foute sectors op HDD te zijn.. maar ik had ook een 64bit 4000+ en een A8n-deluxe... dus wel bijna hetzelfde probleem.. probeer de nforce chipset opnieuw te installeren.. en check je HDD op bad sectors..

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
ben d'r weer.. heb net even wat testen uitgevoerd met dat Windiag programmatje..

na de eerste 10 passes (met alle tests) had ik 13 fouten, waarvan 1 LRand en 12 Stride6, 3 op dimm0 en 10 op dimm1.

Daarna ben ik verder gegaan met alleen de standaard tests (waar Stride6 ook in zit) en totaal (inclusief de eerste 10 passes) kom ik op het volgende uit:

na zo'n 40 passes heb ik 64 errors: 3 LRand en 61 Stride6
20 ervan zijn DIMM 0
44 ervan zijn DIMM 1

Het vreemde ervan is wanneer ik alleen de stride6 test uitvoer, ik na 10 passes nog steeds geen enkele fout heb.. hierdoor twijfel ik wel wat aan de betrouwbaarheid van dit programma'tje.. of kan er een verband liggen tussen andere testen icm met deze test??

Nouja laat maar horen wat jullie hiervan denken.

Verwijderd

Topicstarter
Dolemans schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:33:
Is je bios helemaal up-to-date? Andere drivers ook helemaal vers? Of juist onlangs drivers ge-update?

Geeft windoos ook andere foutmeldingen in de eventviewer rondom de 0x1000008e fout?
ik heb ooit wel die bios geupdate.. kan dat ergens mee te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:03:
En nog steeds vraag ik me af, of je een virus al hebt uitgesloten, en zo ja waarom dat volgens jou uitgesloten is?
ben nu bezig met aantal virusscanners :)

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:02

FlyEragon

Alien Monkeys

Je geheugen zou helemaal geen fouten moeten maken, anders raakt er data corrupt en kan de pc gek doen. Hoe staan de voltages en timings van het geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Erkandude schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:01:
Je geheugen zou helemaal geen fouten moeten maken, anders raakt er data corrupt en kan de pc gek doen. Hoe staan de voltages en timings van het geheugen?
waar kan ik die voltages bekijken??

volgens mij heb ik die testen wat fout gedaan want ik las net dat je de geheugenmodules 1 voor 1 moet testen.. dus dat ga ik eerst maar even doen:-)

Ben straks terug

Verwijderd

Topicstarter
Goed.. het geheugen is oke :)
Als ik ze afzonderlijk test dan zijn alle testen succesvol.

al wou mn pc ff niet meer rebooten daarna omdat ie iets had met overclocking dat niet gelukt was... en daarna kon ie geen boot device meer vinden (vraag me niet waarom). maarja ik ben er weer..

• EricJH
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:02:
[...]

waar kan ik die voltages bekijken??

volgens mij heb ik die testen wat fout gedaan want ik las net dat je de geheugenmodules 1 voor 1 moet testen.. dus dat ga ik eerst maar even doen:-)

Ben straks terug
Je doet niets fout als je de beide modules tegelijk test. Het is hierna natuurlijk zaak om te kijken of één of beide modules stuk is of beiden (één ipv twee hoeven te vervangen scheelt in de portomonee...).

Uit het gegeven dat je diverse fouten hebt volgt dat het geheugen niet goed is en vervangen moet worden.

Aangaande de BIOS update is er alleen reden tot zorg als er latere versies zijn die geheugenproblemen zeggen op te lossen. Het is wel zaak de BIOS in de zogenaamde failsafe/default settings te zetten. Dat zijn conservatieve setting die altijd werken zodat je zeker weet dat de BIOS settings geen deel van het probleem zijn.

Houd ook in het achterhoofd dat als je het brakke geheugen hebt gevonden het reepje ook in de verschillende geheugensloten te testen (om te bepalen of niet per ongeluk het mobo de bron van storing is ipv het geheugen).
al wou mn pc ff niet meer rebooten daarna omdat ie iets had met overclocking dat niet gelukt was... en daarna kon ie geen boot device meer vinden (vraag me niet waarom). maarja ik ben er weer..
Had je de boel overgeklokt toen je het topic opende? Dat is suf om het niet te melden en suf dat we het niet gevraagd hebben..... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door EricJH op 20-04-2005 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee heb nog nooit wat overgelokt :-)

is toch vreemd want met 1 geheugenmodule tegelijk vind ie geen fouten meer. Ik stop ze dan wel in dezelfde slots, omdat ze niet werken als ik ze in een andere doe.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 21:16 ]

• EricJH
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:16:
nee heb nog nooit wat overgelokt :-)

is toch vreemd want met 1 geheugenmodule tegelijk vind ie geen fouten meer. Ik stop ze dan wel in dezelfde slots, omdat ze niet werken als ik ze in een andere doe.
Wat bedoel je?

Het gaat in de procedure, van systematische eliminatie, om de vraag als er een fout optreedt in een geheugenmodule of deze ook in de andere sloten optreedt.Is dat het geval dan ligt het aan het geheugen.

Is dat niet zo maar treedt de fout bv enkel op in slot 2 op dat ligt het aan het mobo. Het moet dan ook met het andere geheugenmodule optreden.

Bekijk de volgende uitkomsten:

Slot 1 Slot2
Geheugen1 fout fout conclusie geheugen 1 is stuk
Geheugen2 fout fout conclusie geheugen 2 is stuk

Geheugen1 fout goed conclusie slot 1 is stuk geheugen1 is goed
Geheugen2 fout goed conclusie slot 1 is stuk geheugen2 is goed

Geheugen1 goed fout conclusie slot 2 is stuk geheugen1 is goed
Geheugen2 goed fout conclusie slot 2 is stuk geheugen2 is goed

Geheugen1 goed goed conclusie slot1 en geheugen1 zijn goed
Geheugen2 goed goed conclusie slot2 en geheugen2 zijn goed

Wat van bovenstaand beschrijft jouw situatie?

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op donderdag 21 april 2005 @ 02:36:
Geheugen1 fout goed conclusie slot 1 is stuk geheugen1 is goed
Geheugen2 fout goed conclusie slot 1 is stuk geheugen2 is goed
Dit is wel het geval, maar in het boekje van het mobo staat ook dat je met 1 geheugenmodule alleen die andere slot moet gebruiken.. dus zegt dat wel zo veel?

Als ik b.v. geheugen1 in slot1 doe en geheugen2 in slot2 dan werkt het. Wanneer ik maar 1 geheugenmodule heb moet ik hm (aldus het boekje) in slot2 stoppen, en dan start de pc ook wel. Wanneer ik hm toch in slot1 laat zitten dan start de hele pc niet eens op.

Wanneeer ik ze er allebei in heb zitten moeten ze in de blauwe sockets.. (zijn 2 blauwe en 2 iets van zwart geloof ik)

dus hoe kan ik dan alleen die ene slot los testen??

• EricJH
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 06:58:
[...]

Dit is wel het geval, maar in het boekje van het mobo staat ook dat je met 1 geheugenmodule alleen die andere slot moet gebruiken.. dus zegt dat wel zo veel?

Als ik b.v. geheugen1 in slot1 doe en geheugen2 in slot2 dan werkt het. Wanneer ik maar 1 geheugenmodule heb moet ik hm (aldus het boekje) in slot2 stoppen, en dan start de pc ook wel. Wanneer ik hm toch in slot1 laat zitten dan start de hele pc niet eens op.

Wanneeer ik ze er allebei in heb zitten moeten ze in de blauwe sockets.. (zijn 2 blauwe en 2 iets van zwart geloof ik)

dus hoe kan ik dan alleen die ene slot los testen??
Even een andere vraag. Wat voor moederbord heb je? Ondersteund het Dual Channel geheugen? Heb je de Dual Channel ondersteuning aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:45:
[...]

Even een andere vraag. Wat voor moederbord heb je? Ondersteund het Dual Channel geheugen? Heb je de Dual Channel ondersteuning aanstaan?
asus a8v deluxe, ondersteund wel dual channel geheugen. Hoe zou ik het apart nog aan of uit kunnen zetten dan?

• EricJH
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:32:
[...]

asus a8v deluxe, ondersteund wel dual channel geheugen. Hoe zou ik het apart nog aan of uit kunnen zetten dan?
Hier schiet ik tekort. Ik heb geen ervaring met Dual Channel. Ik hoop dat iemand anders hier even het estrafetter stokje over wil nemen van mij.

Verwijderd

al zoveel replies (ik heb ze niet allemaal gelezen) en niemand die de hangen en opstartproblemen troubleshooter van PMG aandraagt...

• sjongenelen
ik had met mijn a8n dus ook die problemen, bleek kapot RAM te zijn idd. 1 kapotte module maar. maar je moet ze idd in de blauwe stoppen ( ze heeten A1, A2 en B1 en B2)

ze moeten in a1 en b1 (de blauwe) voor dual channel.
geeft je mobo dan nog piepjes, dan moet je dus PRECIES dezelfde kopen, dat had ik nl.

let op: A1 en A2 moet gelijk zijn aan B1 & B2

en ook niet 1x 512 en 2x256, dat werkt ook niet (bij mij dan)

[ Voor 23% gewijzigd door sjongenelen op 22-04-2005 11:52 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

tekst was nvt

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 12:01 ]

• EricJH
Een kleine vraag. Zijn volgens de site van de mobo fabrikant het merk en type geheugen compatible met je mobo?

• sjongenelen
idd valueram of niet? er staat een lijst in het boekje maar er staat ook bij dat alles wel zon beetje kan werken *die er niet in staan ook :S

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:11:
idd valueram of niet? er staat een lijst in het boekje maar er staat ook bij dat alles wel zon beetje kan werken *die er niet in staan ook :S
Mijn type geheugen staat letterlijk vermeld in het boekje.. dus dat moet opzich goed zijn
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:19:
al zoveel replies (ik heb ze niet allemaal gelezen) en niemand die de hangen en opstartproblemen troubleshooter van PMG aandraagt...
Wat is dat voor iets? waar kan ik het halen?

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

United we stand, and divided we fall

• Dolemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03-2023
Ik kreeg ook random BSOD's, heb van alles geprobeerd.

PC teruggebracht naar de pc-boer. Bleek mijn geheugen brak te zijn.

Noot: memtest had ik wel degelijk lekker lang gedraaid en gaf 0 fouten.....

Verwijderd

Dolemans schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:05:

Noot: memtest had ik wel degelijk lekker lang gedraaid en gaf 0 fouten.....
Dan lijkt het me heel sterk dat je geheugen brak is.

@ TS:
Heb je twee verschillende merken/soorten geheugen? Zet de timings (zie BIOS, precieze handeling staat wel in de handleiding) wat soepeler, kijk of je CPU niet te warm wordt (Speedfan of MotherboardMonitor), etc.

Heb je een S939? Heb je dan de geheugenreepjes wel in de goede slots zitten?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer:)

Ik heb ondertussen mijn geheugen getest in een ander systeem en daar is het goed.
Verder heb ik een 450 watt voeding thuis gehad en daarmee blijf ik de problemen houden.
Verder heb ik zelfs een andere cpu in mijn pc hangen (ook een amd athlon 64 3500+) en memtest blijft fouten geven.

Volgens mij kan ik nu redelijk uitsluiten dat het geheugen brak is (of ik moest bij de test in andere pc 'toevallig' geen fouten krijgen). dat de psu voldoende is en dat de cpu ook goed is.

Blijft het moederbord nog over.. ik hoop dat daar de fout dan in zit.

• EricJH
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:07:
Ben ik weer:)

Ik heb ondertussen mijn geheugen getest in een ander systeem en daar is het goed.
Verder heb ik een 450 watt voeding thuis gehad en daarmee blijf ik de problemen houden.
Verder heb ik zelfs een andere cpu in mijn pc hangen (ook een amd athlon 64 3500+) en memtest blijft fouten geven.

Volgens mij kan ik nu redelijk uitsluiten dat het geheugen brak is (of ik moest bij de test in andere pc 'toevallig' geen fouten krijgen). dat de psu voldoende is en dat de cpu ook goed is.

Blijft het moederbord nog over.. ik hoop dat daar de fout dan in zit.
Ik heb niet de hele draad meer gelezen maar wil nog de volgende ervaring melden.

Bij mijn vorige moederbord had ik het rare fenomeen dat één (B merk) geheugenmodule instabiel werd als ik mijn ATI 9500 Pro graka gebruikte. Dat is zeer uitgebreid getest met o.a. een paar oude NVIDIA kaartjes en een oude S3 AGP kaart.... Zelfs een keer het geheugen en graka in mijn vaders nieuwe computer gehangen zonder resultaat.

Dat was dus een onverwacht dwarsverband. Uiteraard opgelost door nieuw geheugen te kopen.

Misschien heb je dit verband nog niet bekeken (ik ben deze specifieke storing verder nooit op een forum tegengekomen overigens). De kans lijkt me dus erruuug klein dat dit het geval is.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik had dit exacte porobleem ook met mijn Asus k8V Deluxe ik heb het verholpen door de bios te flashen naar 1006 beta heeft iets te maken met de aansturing van je AGP kaart in sommige revisies gok ik op aangezien er geen officiele statement over is.

Ach ja ik zou dat eens proberen. Hielp bij mij een hele boel

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met 2 pc's.
Bij de ene bleek dat het geheugen op 400mhz stond, maar dat moest naar 333 (dat zo'n klein probleem zo'n ellende veroorzaakt), terwijl het mobo wel pc3200 aan zou moeten kunnen.
Bij de andere pc ook uren getest, hardware eruit, erin etc. Bleek het moederbord gewoon defect te zijn :| .

Misschien is je moederbord gewoon niet helemaal lekker....

Verwijderd

Keb et ook maar ben ook nog niet achter het probleem

Verwijderd

Heb een gelijkaardig probleem. Na een tijdje valt alles uit behalve de fans en HD.
Het vreemde is dat het systeem rapper 'vastloopt' wanneer ik bv in word werk dan wanneer ik een spel speel. Dus temperatuur problemen lijken me al uitgesloten (temperaturen zijn overigens laag).

Bij het doorlezen van topics blijken er nogal veel problemen te zijn met corsair geheugen?

sysspecs:
Athlon 64 3200+
Asus a8v deluxe
Corsair 512 value PC 3200
Voor de rest gebruik ik enkel de onboard geluidskaart en netwerkkaart.
(3Dkaart Radeon 9800 pro ; Voeding Antec 480W).

Verwijderd

Topicstarter
He mensen, tijd voor een vervolg.

Ik heb nog steeds het probleem dat de pc plotseling reboot.

Inmiddels heb ik mijn moederbord teruggestuurd naar RMA afdeling en ik heb een nieuw moederbord weergekregen. Ik heb nu (voorlopig) wel minder fouten, maar nog steds reboot mijn pc plotseling. Memtest geeft alleen nog fouten bij test 8. Na een hele nacht van 10 uur draaien had memtest 8 fouten gevonden.

Nog even mijn systeem zodat je niet helemaal terug hoeft te lezen:
Asus A8V deluxe WIFI-G
AMD Athlon64 3500+
Corsair 512 mb ddr400 dual channel
videokaart: ASUS V9520/TD
kast: Antec Sonata Life Style 380Watt
monitor: AG-NEOVO F-417

Samenvatting wat er tot nu toe is gebeurt:
nieuwe processor
nieuw moederbord
getest met sterkere voeding
geheugen getest in andere pc (hier leek het goed)

iemand suggesties?

Ik krijg een dezer dagen in ieder geval nog nieuw geheugen. Kan ik wat beter testen of er wat met mijn geheugen aan de hand is. Maarja in ieder geval graag suggesties waar het allemaal nog meer aan kan liggen.

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42

edwardVdV

I shall say this only once!

Heb je de minidumps eigenlijk wel geanalyseerd met de MS Debugging Tools? Wellicht heb je een brakke device driver die random BSODs genereert. Check voor een FAQ bijvoorbeeld http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=35246

Knockwurst.

Verwijderd

Topicstarter
edwardVdV schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:11:
Heb je de minidumps eigenlijk wel geanalyseerd met de MS Debugging Tools? Wellicht heb je een brakke device driver die random BSODs genereert. Check voor een FAQ bijvoorbeeld http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=35246
He thanks man! ziet er echt goed uit dat programma. Zal eens kijken wat ik daar allemaal uit kan halen.

Verwijderd

Topicstarter
He, dit zijn de resultaten van dat programma:

* *
* Bugcheck Analysis *
* *

KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M (1000008e)
This is a very common bugcheck. Usually the exception address pinpoints
the driver/function that caused the problem. Always note this address
as well as the link date of the driver/image that contains this address.
Some common problems are exception code 0x80000003. This means a hard
coded breakpoint or assertion was hit, but this system was booted
/NODEBUG. This is not supposed to happen as developers should never have
hardcoded breakpoints in retail code, but ...
If this happens, make sure a debugger gets connected, and the
system is booted /DEBUG. This will let us see why this breakpoint is
happening.
Arguments:
Arg1: c0000005, The exception code that was not handled
Arg2: 01000000, The address that the exception occurred at
Arg3: f327e85c, Trap Frame
Arg4: 00000000

Debugging Details:
------------------

EXCEPTION_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - De instructie op 0x%08lx verwijst naar geheugen op 0x%08lx. De lees- of schrijfbewerking ("%s") op het geheugen is mislukt.

FAULTING_IP:
+1000000
01000000 4d dec ebp

TRAP_FRAME: f327e85c -- (.trap fffffffff327e85c)
ErrCode = 00000011
eax=01000000 ebx=00000000 ecx=81cd5020 edx=fee30dd0 esi=fee30bf8 edi=f3270080
eip=01000000 esp=f327e8d0 ebp=f327e9a8 iopl=0 nv up ei pl nz na po nc
cs=0008 ss=0010 ds=0023 es=0023 fs=0030 gs=0000 efl=00010206
01000000 4d dec ebp
Resetting default scope

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1
DEFAULT_BUCKET_ID: DRIVER_FAULT
BUGCHECK_STR: 0x8E
LAST_CONTROL_TRANSFER: from f8385aa5 to 01000000

STACK_TEXT:
WARNING: Frame IP not in any known module. Following frames may be wrong.
f327e8cc f8385aa5 81cd5020 fee30bf8 ff5dc230 0x1000000
f327e9a8 804eddf9 81cd5020 fee30bf8 ff5dc230 Ntfs!NtfsFsdCreate+0x51
f327e9b8 f83dc876 fee30bf8 82d862f8 ff5dc230 nt!IopfCallDriver+0x31
f327ea04 804eddf9 81cd6ac0 00000001 fee30dd0 sr!SrCreate+0x150
f327ea14 f898edf0 fee30c08 ff7f3030 ff5dc230 nt!IopfCallDriver+0x31
f327ea2c f898dff1 ffa319f0 ffa31aa8 804eddf9 avg7rsxp+0x1df0
f327eb3c 805b3642 82d71c08 00000000 ff86be10 avg7rsxp+0xff1
f327ebc4 805afb23 00000000 f327ec04 00000040 nt!ObpLookupObjectName+0x56a
f327ec18 8056a11d 00000000 00000000 d9fa4801 nt!ObOpenObjectByName+0xeb
f327ec94 8056aa94 0319e454 00120089 0319e414 nt!IopCreateFile+0x407
f327ecf0 8056d166 0319e454 00120089 0319e414 nt!IoCreateFile+0x8e
f327ed30 8053c808 0319e454 00120089 0319e414 nt!NtCreateFile+0x30
f327ed30 7c90eb94 0319e454 00120089 0319e414 nt!KiFastCallEntry+0xf8
0319e6a0 00000000 00000000 00000000 00000000 0x7c90eb94

FOLLOWUP_IP:
avg7rsxp+1df0
f898edf0 ?? ???
SYMBOL_STACK_INDEX: 5
FOLLOWUP_NAME: MachineOwner
SYMBOL_NAME: avg7rsxp+1df0
MODULE_NAME: avg7rsxp
IMAGE_NAME: avg7rsxp.sys
DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 420960a4
STACK_COMMAND: .trap fffffffff327e85c ; kb
FAILURE_BUCKET_ID: 0x8E_avg7rsxp+1df0
BUCKET_ID: 0x8E_avg7rsxp+1df0
Followup: MachineOwner

Hier kwam het duidelijk door avg7, dus die heb ik van mn pc af gegooid. Daarna kreeg ik weer een plotselinge reboot en daarvan zijn dit de resultaten:

* *
* Bugcheck Analysis *
* *
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (a)
An attempt was made to access a pageable (or completely invalid) address at an
interrupt request level (IRQL) that is too high. This is usually
caused by drivers using improper addresses.
If a kernel debugger is available get the stack backtrace.
Arguments:
Arg1: 00000000, memory referenced
Arg2: 00000002, IRQL
Arg3: 00000000, value 0 = read operation, 1 = write operation
Arg4: 804f958e, address which referenced memory

Debugging Details:
------------------

READ_ADDRESS: 00000000
CURRENT_IRQL: 2

FAULTING_IP:
nt!KeWaitForMultipleObjects+d4
804f958e 803f02 cmp byte ptr [edi],0x2
CUSTOMER_CRASH_COUNT: 2
DEFAULT_BUCKET_ID: DRIVER_FAULT
BUGCHECK_STR: 0xA
LAST_CONTROL_TRANSFER: from 805b4d4e to 804f958e

STACK_TEXT:
f280f9b8 805b4d4e 01000002 f280fbec 00000001 nt!KeWaitForMultipleObjects+0xd4
f280fd48 8053c808 00000002 0625ff6c 00000001 nt!NtWaitForMultipleObjects+0x2a2
f280fd48 7c90eb94 00000002 0625ff6c 00000001 nt!KiFastCallEntry+0xf8
WARNING: Frame IP not in any known module. Following frames may be wrong.
0625ffb4 00000000 00000000 00000000 00000000 0x7c90eb94

FOLLOWUP_IP:
nt!KeWaitForMultipleObjects+d4
804f958e 803f02 cmp byte ptr [edi],0x2
SYMBOL_STACK_INDEX: 0
FOLLOWUP_NAME: MachineOwner
SYMBOL_NAME: nt!KeWaitForMultipleObjects+d4
MODULE_NAME: nt
IMAGE_NAME: ntkrnlpa.exe
DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 42250a1d
STACK_COMMAND: kb
FAILURE_BUCKET_ID: 0xA_nt!KeWaitForMultipleObjects+d4
BUCKET_ID: 0xA_nt!KeWaitForMultipleObjects+d4
Followup: MachineOwner

Kan iemand daar wat mee?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Het valt mij op dat het minder snel gebeurd als ik normaal in windows werk, maar 9 van de 10x als ik een game start, of een benchmark van 3dmark draai.

Ik heb mn videokaart vervangen, mijn geheugen, alles los gehad en niets hielp.

Ik heb bios alles up 2 date.
Voltages, temperaturen kloppen.

Valt mij overigens ook op dat heel veel merken RAM niet compatible zijn met dit moederboard, heb nu veel reepjes erin gehad, maar veel die niet werken.

Mijn oude samsung ddr400 starte hij niet eens mee op en bleef mijn beeld zwart.

heb er nu Transcend in.

Hoop dat iemand meer weet, word er helemaal gek van.

Danny
Pagina: 1