Toon posts:

ervaringen met Terratec Aureon 7.1 Space

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al ervaringen met de glas in en uitgang van dit geluidsplankje?
Zo ja wat doe je er allemaal mee?
Hoe zijn je ervaringen verder met deze kaart?

alvast bedankt!

Wim

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Ik heb hem wel ergens liggen maar nu heb ik een audigy 2 gekocht. De kaart is echt goed maar de drivers van terratec zijn o zo ruk, een mp3'tje spelen kostte al 11% cputijd (Athlon 2800+) en dat vond k niet zo best. De audigy verbruikt 0%. Als terratec goede software/drivers zou maken dan zou het echt een topkaart zijn, jammergenoeg vertikken ze het om dat te doen.

Powered by: blond bier

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

jup, audigy2 is cpu vriendelijk als een terratec kaart,maar bij terratec doe je het ook meer om de kwaliteit van het geluid, terwijl de audigy2 een echte gamerskaart is, hoewel ze graag anders willen doen geloven.

http://specs.tweak.to/16495

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zelf geen echte ervaring met de kaart. Maar er zit een VIA Envy24HT chip op. Werkt deze kaart dan niet gewoon lekker met VIA's eigen Vinyl drivers, of hebben overige chips op de kaart de drivers van Terratec nodig voor juiste werking? (Mixers of DAC's).

http://www.via.com.tw/en/products/audio/partners/partners_envy24ht.jsp

[ Voor 26% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-04-2005 11:14 ]

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 15:36
Chubbchubb schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:07:
De kaart is echt goed maar de drivers van terratec zijn o zo ruk, een mp3'tje spelen kostte al 11% cputijd (Athlon 2800+) ..
Heb deze kaart nu zo'n jaar, (zowel in een amd 2600+ als een amd64 3200+), maar de cpu belasting is dus echt niet zo hoog. Foobar met advanced limiter 4% voor mp3, ogg, wma, etc. Winamp nog wat minder, maar dan zonder plugins.

Als je wilt gamen is het niet zo'n geschikte kaart, want hij heeft geen hardware buffer, maar voor muziek en zeker via de spdif is het een erg aantrekkelijke kaart voor z'n prijs.

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)