Opeens hoge ping?

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 15:33

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb opeens in het spel Medal of Honor een veel hogere ping. hij is van 20 - 30 naar 80 - 100 gegaan!
Ik heb een tweede pc in mijn netwerk en daar is de ping zoals normaal, rond de 20 -30.
Ik heb tracert en ping -t uitgevoerd en er zijn nergens fouten of hold ups.

De laatste dingen wat ik heb geinstalleerd op de pc zijn:
- msn 7.0
- norton internet security
- allerlei windows updates
- MS office 2003

Ik heb met jv power tools verschillende keys uit het register verwijderd die niet valid meer waren.

Ik zou natuurlijk opnieuw een format c: kunnen doen maar daar voel ik niet veel voor omdat de pc eigenlijk heel stabiel loopt maar wil toch graag dat ping probleem op lossen.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Norton zou wel eens de boosdoener kunnen zijn, tijdens belangrijke matches zet ik dan ook me virusscanner en firewall uit.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Is Disable van alle functies dan voldoende, of mag norton niet eens opstarten ?

• raptorix
Super_Grover schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:46:
Is Disable van alle functies dan voldoende, of mag norton niet eens opstarten ?
Disable lijkt me voldoende, probeer het gewoon eens.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Nee, ik heb alles ge disabled, firewall, anti spam, privacy beheer etc etc....

Ik kan natuurlijk proberen om MOH opnieuw te installeren maar dat duurt weer een eeuwigheid en als het niet werkt.,..... :(

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
probeer MOH te deinstalleren en COD te installeren
:+
haha
geintje hoor..

probeer alles uit via www.speedtest.nl, zodat je kunt zien hoeveel je opschiet..! en anders netstat en zooi... gewoon uitzetten, weer testen.

maar norton zal wel veel schelen als je het uitzet (*ook ivm RAM geheugen)

ik weet niet hoeveel ram je hebt? NiS en NAV gebruiken iets van 50 MB geloof ik :S

EDIT:

probeer ook je Windows te tweaken, ik geloof dat MS 15% van je bandbreedte continue gebruikt om te zoeken naar nieuwe updates

(daar heb je speciale programma's voor, lasx je niet weet hoe het register in elkaar zit)

[ Voor 25% gewijzigd door sjongenelen op 20-04-2005 14:42 ]

you had me at EHLO

• raptorix
TheNymf schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:41:

probeer ook je Windows te tweaken, ik geloof dat MS 15% van je bandbreedte continue gebruikt om te zoeken naar nieuwe updates
LOL, sure.
Waar ik nog aan dacht, heb je soms een netwerk mapping open staan, naar een computer die uitstaat? Dat gaf bij mij namelijk behoorlijke lag, omdat windows continue blijft pollen om te checken of die share alweer bereikbaar is.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

you had me at EHLO

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
15%? Met 56k zeker ;) . Windows update idd gewoon uitschakelen en handmatig doen, maar je hoge ping zal er wel niks mee te maken hebben.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Download 516.7 KByte/sec
(=4134 kbps)

Upload 57.0 KByte/sec
(=456 kbps)

Connection 604.0 Conn/min

Ping test 16.0 ms

Connection en Ping test zeggen me niet veel....Maar goed. Windows update staat uit maar dat leverde niets op. Netwerk,uhhh geen idee of de pc nog ergens naar het zoeken is. Ik weet wel dat als de pc aan staat (alle 2) of uit, dat het geen verschil uit maakt

• raptorix
Je ping, is die op bepaalde servers alleen hoger? Of is het overal zo.

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
overal zo....

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

BTW hoe hoog is je fps? Je kan ook FPS lag hebben.

Lucky Goldstar

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
FPS die zit tussen de 80 en 200

Geen problemen mee eigenlijk.....hoop ik dan
Ik heb wel wat ingetypt laatst, al weet ik niet precies waarvoor in console:

com_maxfps 0

• Omebas
DJkim schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:26:
BTW hoe hoog is je fps? Je kan ook FPS lag hebben.
Echt grappig dat fps lag, ooit heeft een of andere noob dat verzonnen en nu zegt iedereen het. Hoe kan je nou een vertraging hebben in je frames per seconden. Het duurt toch niet langer tot je frames per seconden aankomen |:( het zijn er gewoon minder :P.

Als je pc mohaa niet trekt kan het idd zijn dat je ping ook slechter wordt door je druk bezette pc, maarja dan was dat je wel opgevallen.

com_maxfps 0 = de frameratelimiet uitschakelen zodat je pc het maximaal aantal beelden laat zien per seconden die hij aan kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Omebas op 20-04-2005 15:32 ]

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Super_Grover schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:28:
FPS die zit tussen de 80 en 200

Geen problemen mee eigenlijk.....hoop ik dan
Ik heb wel wat ingetypt laatst, al weet ik niet precies waarvoor in console:

com_maxfps 0
dat zorgt er voor dat je FPSrating boven het normaal ingestelde maximum van 100 kan gaan, maar dit heeft verder geen invloed op je ping ofzo.

wel vind ik het raar te zien dat je naar speedtest wel gewoon een normale ping hebt, maar in mohaa een hoge.

Kijk eens naar je multiplayersettings in mohaa (F2) als daar je verbinding op 56k ofzo staat kan dat ook de rede zijn, zet hem gewoon op kabel/adsl dan zou je probleem verholpen moeten zijn (mits hij nu lager staat, heb ik ook wel eens gehad)

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

• Omebas
krozzzkabouter schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:32:
[...]

dat zorgt er voor dat je FPSrating boven het normaal ingestelde maximum van 100 kan gaan, maar dit heeft verder geen invloed op je ping ofzo.

wel vind ik het raar te zien dat je naar speedtest wel gewoon een normale ping hebt, maar in mohaa een hoge.

Kijk eens naar je multiplayersettings in mohaa (F2) als daar je verbinding op 56k ofzo staat kan dat ook de rede zijn, zet hem gewoon op kabel/adsl dan zou je probleem verholpen moeten zijn (mits hij nu lager staat, heb ik ook wel eens gehad)
Speedtest wel goed? Ow... zet anders even die config (unnamedsoldier.cfg ofzo heet dat kweet niet zeker) dan de pc waarop je ping wel goed is over naar die waar je nu op zit. Probeer ook even "snaps 20" in console.

[ Voor 5% gewijzigd door Omebas op 20-04-2005 15:35 ]

• krozzzkabouter

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Omebas schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:34:
[...]

Speedtest wel goed? Ow... zet anders even die config (unnamedsoldier.cfg ofzo heet dat kweet niet zeker) dan de pc waarop je ping wel goed is over naar die waar je nu op zit. Probeer ook even "snaps 20" in console.
Hij poste een stukje hierboven een speedtest resultaat met een ping van 16 ms, dus dat zit wel goed, als je het mij vraagt zit het in je MOHAA.
Je kan idd wat omebas boven mij zegt ook ff je snaps aanpassen naar 20 (standaard is 30)
Ook kan je even naar je "rate" kijken (standaard waarde weet ik zo snel niet uit mijn hoofd) en naar je "cl_maxpackets" (standaard 40, geloof ik)

Verwijderd

Ja, je moet vooral je firewall uitschakelen 8)7 Niet doen dus! Je virusscanner heb je niet nodig tijdens het spelen. Overigens vraag ik me af of je niet al geinfecteerd ben. Ik zou je computer grondig op mal- en spyware, viri en trojans onderzoeken. Ik zou zeggen scan je gehele PC eerst eens met je anti-virus programma en Hitman Pro.

• krozzzkabouter

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:38:
Ja, je moet vooral je firewall uitschakelen 8)7 Niet doen dus! Je virusscanner heb je niet nodig tijdens het spelen. Overigens vraag ik me af of je niet al geinfecteerd ben. Ik zou je computer grondig op mal- en spyware, viri en trojans onderzoeken. Ik zou zeggen scan je gehele PC eerst eens met je anti-virus programma en Hitman Pro.
Als je de draad gelezen had zag je dat zijn speedtest resultaten gewoon goed zijn, dus een virus of spyware lijkt me sterk

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Omebas schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:32:
[...]

Echt grappig dat fps lag, ooit heeft een of andere noob dat verzonnen en nu zegt iedereen het. Hoe kan je nou een vertraging hebben in je frames per seconden. Het duurt toch niet langer tot je frames per seconden aankomen |:( het zijn er gewoon minder :P.

Als je pc mohaa niet trekt kan het idd zijn dat je ping ook slechter wordt door je druk bezette pc, maarja dan was dat je wel opgevallen.

com_maxfps 0 = de frameratelimiet uitschakelen zodat je pc het maximaal aantal beelden laat zien per seconden die hij aan kan.
Welke spellen heb je gespeeld? Ik speel al jaren online FPS en FPS lag is niet zomaar iets. Je kan wel fps van 100 hebben maar dan kun je nog fps lag hebben. Ik heb zelf ook aantal keer meegemaakt en wanneer er fps lag op treedt dan schiet ping ook omhoog. Ik zit niet zomaar bullshit te vertellen maar gewoon uit eigen ervaring. En om zoiets noob te noemen... wil graag weten hoe expert jij wel bent.

Over firewall en virusscanner. Als je redelijk goeie systeem hebt met min 512mb ram dan moet je eigenlijk geen last moet hebben van beveilingssoftware. Ik speel ook met Norton Antivirus en nog wat andere anti spyware (realtime scan) maar nooit last van gehad. Check effe anders of niet misschien aan het uploaden bent of ene vage ActiveX proggie niet in je geheugen zit.

[ Voor 16% gewijzigd door DJkim op 20-04-2005 15:43 ]

Lucky Goldstar

• raptorix
[quote]Omebas schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:32:
[...]

[quote]

f1 ping = dos ping + (1000/fps + 0,5*1000/tickrate)*0,5
f6 ping = dos ping + 1000/tickrate + 0,5*1000/fps

Tickrate is the tickrate of the server, and fps is the framerate of your client. Remember that the framerate on clients can be limited by using netspeed. Netspeed 5500 gives ~85fps max.

http://www.clanvikings.org/tnse/utstuff.html

Dat is niet verzonnen door een noob, het IS namelijk ook zo, om het goed te begrijpen adviseer ik je het volgden te lezen:

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 01:06
Je ozu ook ff DU meter kunnen installeren, dan kun je precies zien wat er allemaal met je verbinding gebeurd, als je zit te spelen, en ook als je niet zit te spelen.
Heb je al gekeken naar je verbinding setting in MoH, zoals al eerder is gevraagd?

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Je kan idd wat omebas boven mij zegt ook ff je snaps aanpassen naar 20 (standaard is 30)
Ook kan je even naar je "rate" kijken (standaard waarde weet ik zo snel niet uit mijn hoofd) en naar je "cl_maxpackets" (standaard 40, geloof ik)
Ik heb de snaps naar "20" gezet en mijn ping is weer normaal. Wat gebeurt er dan als deze op 30 staat ?

Wat is in hemelsnaam de snaps en hoe beinvloedt deze de ping...
en maxpackets ? wat kun je daar dan nog mee bereiken....

Het is dan nu wel weer in orde, maar je begrijpt wel dat dit mijn interesse wel heeft gewekt voor het meer optimaliseren van het spel / ping enzo. Het verhaal van de clanvikings ga ik ook even lezen.

Het interesseert me vooral omdat ik ook server admin ben bij mijn MOH clan.

• krozzzkabouter

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

Super_Grover schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:20:
[...]

Ik heb de snaps naar "20" gezet en mijn ping is weer normaal. Wat gebeurt er dan als deze op 30 staat ?

Wat is in hemelsnaam de snaps en hoe beinvloedt deze de ping...
en maxpackets ? wat kun je daar dan nog mee bereiken....

Het is dan nu wel weer in orde, maar je begrijpt wel dat dit mijn interesse wel heeft gewekt voor het meer optimaliseren van het spel / ping enzo. Het verhaal van de clanvikings ga ik ook even lezen.

Het interesseert me vooral omdat ik ook server admin ben bij mijn MOH clan.
Snaps en maxpackets hebben beide te maken met het feit dat je constant pakketjes verstuurd naar de gameserver, en er ook weer een stel terugkrijgt. Beide commands zijn instellingen, voor zover ik weet, voor het aantal pakketjes dat je stuurt per tijdseenheid ( ik weet alleen niet welke tijdseenheid :+ )

• Omebas
raptorix schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:02:
[...]
f1 ping = dos ping + (1000/fps + 0,5*1000/tickrate)*0,5
f6 ping = dos ping + 1000/tickrate + 0,5*1000/fps

Tickrate is the tickrate of the server, and fps is the framerate of your client. Remember that the framerate on clients can be limited by using netspeed. Netspeed 5500 gives ~85fps max.

http://www.clanvikings.org/tnse/utstuff.html

Dat is niet verzonnen door een noob, het IS namelijk ook zo, om het goed te begrijpen adviseer ik je het volgden te lezen:
Ja ik ken tickrate, maar ik doelde meer op de term "frames per second lag" want dat woord klopt naar mijn mening niet. Wat er mee bedoeld word bestaat ook wel alleen de term vind ik zo vaag. Hoe kan je nou een vertraging hebben in een hoeveelheid |:(. Of zou het first person shooter lag zijn, dat klinkt al logischer want je merkt het bij fps games :*)

Trouwens dat netspeed 5500 is bij MoH:AA de rate van de server (sv_maxrate oid). Snaps is standaard bij mohaa 20 bij mijn weten en niet 30.

• raptorix
FPS lag onstaat meestal omdat mensen te hoge resolutie/details aan hebben waardoor ze gaan laggen als er erg veel elementen in beeld zijn, met name met games als Farcry en BF1942 kan je hier last van hebben.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

raptorix schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:24:
FPS lag onstaat meestal omdat mensen te hoge resolutie/details aan hebben waardoor ze gaan laggen als er erg veel elementen in beeld zijn, met name met games als Farcry en BF1942 kan je hier last van hebben.
fps lag...

ik noem het gewoon frame drops

trouwens, iemand schold van de week een ander uit in een gamepje met mohaa voor pingcheater :P LoL

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Omebas
raptorix schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:24:
Waarom snapt nou niemand mijn punt |:( Wat jij bedoelt is gewoon een te lage fps, k*tfps of fps drop.
GoldenSample schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:28:
[...]

fps lag...

ik noem het gewoon frame drops

trouwens, iemand schold van de week een ander uit in een gamepje met mohaa voor pingcheater :P LoL
_/-\o_

Pingcheater ....jezelf bewust laat laggen waardoor je langs iedereen loopt zodat ze je moeilijk kunnen raken :? . Ze bedenken ook wat tegenwoordig en als het maar vaak genoeg gezegd wordt gaat iedereen nog geloven dat het bestaat ook :+

[ Voor 43% gewijzigd door Omebas op 26-04-2005 15:07 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ah, moh draaid op q3 engine blijkbaar? Ik speelde daar altijd met:

com_maxpackets 125
com_maxfps 125
snaps 60

Speelt was smoother ;)

Moet je wel een goeie connectie hebben, maar aan je speedtest te zien heb je dat ook ^^

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Omebas
UltimateB schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:13:
Ah, moh draaid op q3 engine blijkbaar? Ik speelde daar altijd met:

com_maxpackets 125
com_maxfps 125
snaps 60

Speelt was smoother ;)

Moet je wel een goeie connectie hebben, maar aan je speedtest te zien heb je dat ook ^^
q3 engine klopt alleen die settings gaan niet op voor mohaa geloof ik. Ik zal ze eens proberen vanavond

In mijn geval speelt mohaa pas lekker met een fps van 200+ dus die kan je beter uncappen (com_maxfps 0 of 999). Vertical sync werkt ook geen meter bij dit spel. Kvin het maar vreemd, CoD bijvoorbeeld speelt zelfs lekker op 60 fps met vertical sync.
Pagina: 1