Toon posts:

Aopen 1240 DVD en DMA en WIN98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit KT7-Raid MoBo met een maxtor schijf op de ATA-100 bus.
Als enigste device heb ik een Aopen 1240 DVD aangelosten op primary IDE controller als master. De via bustmaster driver is geinstalleerd. Als ik DMA via de devicemangaer aanklik en reboot is de DVD player niet meer beschikbaar binnen de explorer en applicaties. Alleen de devicemanger ziet de dev en medlt dat deze correct werkt. Van alles geprobeert lukt niet om de speler met DMA aangevinkt aan de praat te krijgen. (o.a via drivers 4.25, 4.27b, in de bios de speler niet laten detecteren maar door windows98 SE etc.

Wie weet de oplossing.

Verwijderd

Begt,

Had je al koffie gehaald??

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op woensdag 10 januari 2001 10:31 schreef BigShadowBird het volgende:
Ik heb een abit KT7-Raid MoBo met een maxtor schijf op de ATA-100 bus.
Als enigste device heb ik een Aopen 1240 DVD aangelosten op primary IDE controller als master.
Ik kan even niet volgen welke drive waar zit. Je maxtor is primary master en je dvd is secondary master?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Rob,

Bedankt voor je reactie

DE KT7-Raid heeft 4 IDE ccontrollers (max 8 schijven)ide 1 en ide2 zijn van de RAID-ctrl welke ATA100 is. Hier hangt de Maxtor aan op primary controler als master, dit is mijn boot disk met win98se nl.

Op de normale IDE controler (ide 3 en 4) hangt de DVD-speler op de primary controler (ide 3) als master.

Maar ik ben er inmiddels al uit.
Ik heb by via-tech gekeken. en alle FAQ gelezen. Hierin stond dat voor win98 en dus ook win98se je niet de via busmster driver hoeft te instaleren. Dus na wat diverse uninstals en automatische herdetectie en laden van de standaard microsoft busmasterdrivers van win98se is het nu gelukt om het DMA vinkje aan te zetten en de DVD player in de explorer zichtbaar te hebben. Het enige wat nog niet goed is dat de omschrijving van de busmasterdrivers in de devicemager nog op VIA staan ipv microsoft.Dit is echter iets wat door Win98 wordt veroorzaakt. Ook dit staat in een VIA FAQ beschreven (www.viatech.com)

hopop hiermee anderen op een goed spoor te kunnen zetten

Verwijderd

Ik heb dus al weken exact hetzelfde probleem. Heb zowat alles geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat. Als ik primaire/secundairecontroller in win98 verwijder en opnieuw installeer doet ie het met dma. Na een keer herstarten ziet ie 'm niet meer.

Up to date geflashed. BIOS ziet hem. Maakt niet uit welke poort hij zit.

Verwijderd

ik heb ff gekeken en het is de AMH versie. niemand een oplossing voor dit probleem?

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Uhm volgens mij heb je die maxtor op de reet poort aangesloten...
Probeer het eens zonder die raid poort maar gewoon op primary master op de normale ide poorten. Wel met een ata-100 kabeltje ertussen natuurlijk :)

En dan de dvd op secondair master dan moet ie het doen.

Zo niet dan moet je het nog maar ff zeggen dan bedenken we wel ff wat anders voor je.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Oh die reactie had ik nog niet gelezen das wel minder jah.
Maar heb je ook al naar het faq je probleem doorgestuurd meestal gaan ze er dan naar kijken en dan repareren ze de fout. En kan je de patch er van downen.

Suc6

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).
Pagina: 1