HP printer wil persé mailen met HP(?)

Pagina: 1
Acties:

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Een klant van ons klaagt over "SPAM". Spijtig genoeg lijkt het niet echt spam te zijn:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: Printer Snapshot - C8119A/C8120A/C8121A - MY31LR10Q323

Verzonden: 19/04/2005 14:27

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

bpdmgr@ctss86.sgp.hp.com op 19/04/2005 14:31

Het e-mailsysteem kan dit bericht niet bezorgen, maar heeft hiervoor geen reden opgegeven. Controleer het adres en probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als u hier weer niet in slaagt, moet u contact opnemen met de systeembeheerder.

< outmx003.isp.belgacom.be #5.0.0 SMTP; 554 <bpdmgr@ctss86.sgp.hp.com>: Recipient address rejected: Rejecting e-mail due to large volume of e-mail causing issues on HP e-mail servers.>
Ik heb al de hele webconfig pagina van de beide printers uitgespit, en veelzeggende functies als "autosend" (bij de HP 2230) en "Allow product information to be sent to HP" (bij de HP 3500) uitgeschakeld. Spijtig genoeg zonder resultaat. Ik vermoed dat het de 2230 is die toch nog probeert te mailen naar HP; maar echt zeker weet ik dat niet, anagezien ik van hieruit de serienummers ed niet kan zien ( de printers staan zoals gezegd bij een klant)
Ik heb op google gezocht (en lang :/) en niks relevant gevonden, terwijl ik eigenlijk verwachtte, dat als HP ineens mails begint te weigeren, er toch wel meer mensen zouden zijn met "problemen"
Ook de site van HP blijft behoorlijk zwijgzaam.
Misschien heeft een behulpzaam tweaker een idee :?

[ Voor 3% gewijzigd door the_stickie op 20-04-2005 09:40 ]

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
The_Stickie schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:39:

Onderwerp: Printer Snapshot - C8119A/C8120A/C8121A - MY31LR10Q323
De productnummers zijn van de 2230.
Ik weet alleen verder niet wat er aan de hand is.
Je hebt de verzend optie uitgeschakeld, dan zou de printer het niet meer moeten doen.
Heb je misschien ergens (HP) software geinstalleerd met een vergelijkbare optie daarin?

• the_stickie
jorritv schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:36:
[...]

De productnummers zijn van de 2230.
Ik weet alleen verder niet wat er aan de hand is.
Toch al 1 stapje dichter :)
Je hebt de verzend optie uitgeschakeld, dan zou de printer het niet meer moeten doen.
Heb je misschien ergens (HP) software geinstalleerd met een vergelijkbare optie daarin?
Ik heb dat alvast niet gedaan. En het is ondoenbaar om voor alle cliënts te gaan controleren welke software ze geïnstalleerd hebben, en dat kan al helemaal niet remote spijtig genoeg :) Maar imho zijn de mensen daar te beperkt qua rechten om zoiets te installeren, laat staan dat ze weten op welk IP hun printer zit ;)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Heet dat hele geberuen geen HP ISPE?
http://h41209.www4.hp.com/euserv/jsp/hpinstantsupport.jsp

Senile! Senile Oekaki

• the_stickie
Hmm, als dat zo zou zijn; wat moet ik dan doen om dat onmiddelijk te stoppen??? Is ESPI niet iets dat je zelf moet doen (dus niet de printer "uit zichzelf")?

Ik heb btw de webconfigpagina nog maar eens uigespit, op zoek naar "ISPE" of dergelijke; niks gevonden ;(

De printer status is wel: printhead warning. Zou hij daarom contact proberen opnemen met hp?

inmiddels heb ik ook kunnen achterhalen wat hij probeerde te versturen: een XML bestand van 540 regels lang met informatie over de printer.

[ Voor 25% gewijzigd door the_stickie op 20-04-2005 12:12 ]

• the_stickie
Voorlopig heb ik gewoon de smtp-server uit de settigns weggehaald; nu kan de printer dus helemaal niet meer mailen. Maar we maken toch graag gebuik van de e-mail functionaliteit om op de hoogte te blijven van wat onze klanten allemaal uitvreten...
Dus een "oplossing" is alleszins nog steeds welkom ;)

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Volgens mij is het MyPrintMilage. Een systeem voor het beheren van cartridges en support.

Normaal is dit een optie in de driver.
Ik heb geen uitleg gevonden op de HP site en via google.

Heb iets gevonden;

E-services;

HP instant Support
HP instant support is a suite of web-based troubleshooting tools for desktop computing and printing products. HP instant support helps you quickly identify, diagnose and resolve computing and printing problems.

Order supplies
Tis page shows the remaining life of the different ink cartridges and provides links for the onscreen ordering of suppliesn such as ink cartridges and print media.

my PrintMileage
This tool helps you manage your printing activities and print supplies more effectively.
This tool track usage information to help you plan the purchase of supplies.

Het komt er op neer dat dit een tooltje is dat schat wanneer jij supplies moet bestellen juist voor deze leeg zijn.

Dit kan normaal uigezet worden in de EWS webbrowser bij "other links".
Welke jetdirect zit er in de 615 ?

[ Voor 111% gewijzigd door abusimbal op 21-04-2005 21:47 ]

• abusimbal
The_Stickie schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:51:
Voorlopig heb ik gewoon de smtp-server uit de settigns weggehaald; nu kan de printer dus helemaal niet meer mailen. Maar we maken toch graag gebuik van de e-mail functionaliteit om op de hoogte te blijven van wat onze klanten allemaal uitvreten...
Dus een "oplossing" is alleszins nog steeds welkom ;)
Kijk eens in de gebruikshandleiding
http://h200001.www2.hp.co...ual/bpd50331/bpd50331.pdf

Daar staat vanaf pagina 33 informatie over hoe je met de webinterface diagnose info kan krijgen en ook E-support opties met auto-send naar HP.

• the_stickie
zoals gezegd is de autosend al lang uitgeschakeld :/
Ook gebruiken we de mail functionaliteit naar de gebruikers en onszelf toe. Maar daar hoeft HP toch niks mee te maken te hebben?
anyway, ik zal die handleiding nog wel eens doorspitten, bedankt voor de link!

• abusimbal
Update ??
Pagina: 1