Als ik een tijdje op tweakers.net zit. En ik ga ff verder wat anders doen, na 15-30minuten loopt het Internet Explorer venster waar tweakers.net inzit vast en gebruikt 100% cpu!
Dit heb ik op verschillende systemen (Windows XP en Windows 2003) Allemaal met de laatste updates en alleen op t.net. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Ik wil geen nieuwe browser!
Wat meer informatie zou handig zijn. Heb je de automatische refresh aanstaan? Is het als je een bepaalde banner in beeld hebt? Heb je het probleem ook in een andere browser?
Intentionally left blank
Ja de auto-refresh staat aan, stond op 2 minuten. Heb ik nu ff uitgezet. Onder FireFox werkt het allemaal wel, maar ik vind dat geen fijne browser. Van de banner heb ik niet echt opgelet, volgens mij elke keer een andere
Als een site een browser kan laten crashen zegt dat imo meer over de browser dan over de site... Ik denk dan ook dat je voor dit probleem bij microsoft moet zijn en niet bij tweakers...
Ik heb inderdaad sinds een dag of twee hetzelfde. Met Firefox niet maar daar kan ik maar niet aan wennen. Maar nu ik gedwongen wordt zal het wel moeten.
Ik heb gisteren ook 2 keer gehad dat een IE met tweakers.net vast bleef staan. In beide gevallen was ik druk bezig met andere (redelijk zware) dingen en toen ik mijn applicatie afsloot bleek dat mijn browser vast stond. Omdat ik dacht dat het hangen door een andere applicatie werd veroorzaakt heb ik een reboot gegeven, dat was uiteraard de oplossing. 
Windows XP SP2 up to date, auto-refresh op 10 minuten, Goud/bruin.
Windows XP SP2 up to date, auto-refresh op 10 minuten, Goud/bruin.
Misschien een memory-leak in IE? Kan iemand wat zeggen over het geheugengebruik op het moment dat de boel vastloopt.
* crisp zet ook even een IE venster open met de auto-reload aan...
Intentionally left blank
Ik werk vandaag overdag onder Windows 2000 maar zal het vanavond even in de gaten houden. Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak want het is me nog niet eerder overkomen.crisp schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:21:
Misschien een memory-leak in IE? Kan iemand wat zeggen over het geheugengebruik op het moment dat de boel vastloopt.
Heej, inderdaad...
Gisteren ging ik even wat eten en toen ik terugkwam stond de ventilator van m'n laptop te loeien. Wat ik erg vreemd vond, want alleen IE stond open met t.net. Toen ik wilde sluiten kreeg ik de bekende "not responding" dialog en na IE afgesloten te hebben ging de ventilator weer uit.
Raar
Overigens XP met alle updates.
Gisteren ging ik even wat eten en toen ik terugkwam stond de ventilator van m'n laptop te loeien. Wat ik erg vreemd vond, want alleen IE stond open met t.net. Toen ik wilde sluiten kreeg ik de bekende "not responding" dialog en na IE afgesloten te hebben ging de ventilator weer uit.
Raar
Overigens XP met alle updates.
[ Voor 4% gewijzigd door rb338 op 20-04-2005 10:30 . Reden: beschamende typo ]
99% dat het niet aan t.net ligt.
Had ik een tijd terug ook met mijn eigen test site, op deze pc met IE erheen, crash, FF ging perfect, met een andere pc gingen zowel IE als FF perfect.
En tijdje later, geen reboot gehad, ging IE ook weer goed op deze pc.
Wat het was heb ik niet kunnen achterhalen. Maar het was niet iets wat in de site zat, omdat er, bij mij dan, niets veranderd was aan de site.
Had ik een tijd terug ook met mijn eigen test site, op deze pc met IE erheen, crash, FF ging perfect, met een andere pc gingen zowel IE als FF perfect.
En tijdje later, geen reboot gehad, ging IE ook weer goed op deze pc.
Wat het was heb ik niet kunnen achterhalen. Maar het was niet iets wat in de site zat, omdat er, bij mij dan, niets veranderd was aan de site.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb inmiddels ook een crash in IE. Opvallend is dat de flash plug-in de aanstichter lijkt te zijn, dus zou het ergens in een banner moeten zitten.
Intentionally left blank
Er draait een bigad van IBM waar een lelijke JS fout in zit (hierdoor is hij ook niet zichtbaar); mogelijk is dat de oorzaak. Ik heb webads daarvan op de hoogte gebracht.
[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 20-04-2005 11:23 ]
Intentionally left blank
Puur uit interesse, kun je in het kort zeggen hoe je dit nu onderzocht/uitgevonden hebt?crisp schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:23:
Er draait een bigad van IBM waar een lelijke JS fout in zit (hierdoor is hij ook niet zichtbaar); mogelijk is dat de oorzaak. Ik heb webads daarvan op de hoogte gebracht.
Bedankt trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Jazzy op 20-04-2005 11:29 ]
JS errors vallen opJazzy schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:28:
[...]
Puur uit interesse, kun je in het kort zeggen hoe je dit nu onderzocht/uitgevonden hebt?
Bedankt trouwens.
Intentionally left blank
Maar vaak is ook het script niet vrij van bugs (zie andere posts).Yoshi schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:48:
Als een site een browser kan laten crashen zegt dat imo meer over de browser dan over de site... Ik denk dan ook dat je voor dit probleem bij microsoft moet zijn en niet bij tweakers...
Ik heb er sinds een paar dagen ook last van.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de pc lag, totdat ik merkte dat het thuis EN op het werk gebeurde. CPU gaat naar 100% en na een tijdje reageert het IE venster met Tweakers.net erin niet meer. Dit gebeurd ook op momenten dat er weinig CPU of geheugen gebruikt wordt, en alleen met Tweakers.net geopend. Pc thuis heeft overigens 1024MB geheugen.
Ik zal er bij de volgende crash eens op letten welke banner op dat moment draait...
EDIT: Hier ook WinXP Prof + SP2
In eerste instantie dacht ik dat het aan de pc lag, totdat ik merkte dat het thuis EN op het werk gebeurde. CPU gaat naar 100% en na een tijdje reageert het IE venster met Tweakers.net erin niet meer. Dit gebeurd ook op momenten dat er weinig CPU of geheugen gebruikt wordt, en alleen met Tweakers.net geopend. Pc thuis heeft overigens 1024MB geheugen.
Ik zal er bij de volgende crash eens op letten welke banner op dat moment draait...
EDIT: Hier ook WinXP Prof + SP2
[ Voor 4% gewijzigd door Wolf3D op 27-04-2005 10:21 ]
Ik heb hier net een vastloper gehad in tweakers.net
CPU stond op 50% en bleef daarop.
Het gebeurde toen ik naar een andere pagina wilde gaan. De content bleef wel zichtbaar. Ook als ik vanuit een andere browser terug naar tweakers.net ging. (vaak update de content niet meer als het vastgelopen is)
[WinXP Prof + SP2] [ Dadelijk pas alle updates erop... ]
CPU stond op 50% en bleef daarop.
Het gebeurde toen ik naar een andere pagina wilde gaan. De content bleef wel zichtbaar. Ook als ik vanuit een andere browser terug naar tweakers.net ging. (vaak update de content niet meer als het vastgelopen is)
[WinXP Prof + SP2] [ Dadelijk pas alle updates erop... ]
[ Voor 10% gewijzigd door Cheater op 27-04-2005 10:15 ]
Ah, en ik dacht dat het aan mijn computer lag... Hier ook hetzelfde probleem af en toe...
En zowaar, ik heb er ook last van. Op het moment dat ik T.net instel als startpagina dan crasht IE als ik de FP opstart. Vanzelfsprekend ben ik volledig gepatcht en gebruik ik SP2 voor Windows XP
.
Had het net weer... 99% cpu gebruik, en bijna 40mb geheugengebruik...
Ik heb IE nu al een half uur openstaan met de frontpage op autorefresh; nog geen crash gehad.
En eigenlijk mag ik het niet zeggen, maar het is toch algemeen bekend dat IE een wanproduct is?
En eigenlijk mag ik het niet zeggen, maar het is toch algemeen bekend dat IE een wanproduct is?
Intentionally left blank
ah, fijn om te lezen dat het dus niet aan mij ligt!! ik heb hier dus ook last van. Zowel op me werk als thuis... WinXP SP 2 met alle patches... Met firefox geen problemen!
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
dat wel, maar moet iedereen dan voor tweakers over op een andere browser?crisp schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:59:
Ik heb IE nu al een half uur openstaan met de frontpage op autorefresh; nog geen crash gehad.
Trouwens, dit probleem is nieuw, en heeft zich dus niet eerder voorgedaan... Ergens moet er dan toch een nieuwe bug ingeslopen zijn...
In ene hield mijn IE er ook mee op. Geen excessief geheugengebruik, maar wel inderdaad 50% CPU gebruik. Helaas geen enkele aanwijzing waar het aan zou kunnen liggen.
Ik zal eens kijken of onze development versie er ook last van heeft.
Ik zal eens kijken of onze development versie er ook last van heeft.
Intentionally left blank
Waarom mag je dat niet zeggen? We hebben vrijheid van meningsuiting in Nederland?crisp schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:59:
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Ik heb natuurlijk 2 petten op. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening (hoewel er genoeg bewijzen zijn om het als feit te stellenLauPro schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:14:
[...]
Waarom mag je dat niet zeggen? We hebben vrijheid van meningsuiting in Nederland?
Intentionally left blank
Ik heb bans gehad voor mindere uitspraken.
De nieuwste versie van de frontpage code heeft IE inmiddels al een uur laten overleven; dat ziet er dus hoopvol uit
Intentionally left blank
Dat snap ik. Maar dat belet jou toch niet dat je geen uitspraken mag doen over de kwaliteit van browsers. En aangezien hier een derde de veroorzaker is zou ik als ik jou was compleet mijn handen er vanaf trekken. Ik neem aan dat je niet verantwoordelijk bent voor werkzaamheden van derden en zeker bij dergelijke banner waar zo'n javascripterror natuurlijk onacceptabel is. Ik neem aan dat jullie hier een vergoeding voor krijgen.crisp schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:20:
[...]
Ik heb natuurlijk 2 petten op. Dit is natuurlijk een persoonlijke mening (hoewel er genoeg bewijzen zijn om het als feit te stellen). Als developer bij Tweakers heb ik er echter wel voor te zorgen dat ook mensen met zo'n mindere browser gebruik kunnen maken van onze diensten...
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Die IBM banner heb ik niet meer terug gezien eigenlijk en het is ook niet helemaal zeker of dat de oorzaak was. Wie of wat er nu weer de oorzaak van is dat IE crashed is ook nog onbekend.
Overigens is een browsercrash altijd een browserbug. In het verleden zijn er ook wel eens soortgelijke problemen geweest met safari en ook wel met opera meen ik.
In ieder geval gaat morgen de nieuwe frontpagecode online waar al een stuk minder javascript in zit. Dat lijkt de stabiliteit van IE in ieder geval wel ten goede te komen. Mijn IE is nu na bijna 2 1/2 uur elke 2 minuten refreshen nog niet gecrashed
Overigens is een browsercrash altijd een browserbug. In het verleden zijn er ook wel eens soortgelijke problemen geweest met safari en ook wel met opera meen ik.
In ieder geval gaat morgen de nieuwe frontpagecode online waar al een stuk minder javascript in zit. Dat lijkt de stabiliteit van IE in ieder geval wel ten goede te komen. Mijn IE is nu na bijna 2 1/2 uur elke 2 minuten refreshen nog niet gecrashed
[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 27-04-2005 16:26 ]
Intentionally left blank
Ik heb er ook last van... aan de ads zal het niet liggen want ik heb een abo 
Hulde voor de nieuwe code, de ouwe spruttelde nog even tegen in zijn laatste dagen
Hulde voor de nieuwe code, de ouwe spruttelde nog even tegen in zijn laatste dagen
Pagina: 1