DVD speelt soms wel af, soms niet.

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:41
hallo,

Ik zit hier met een gekopieerde DVD (ja legaal ja, het origineel is ook van ons zelf) die in sommige systemen prima afspeelt.
In een hoop andere systemen krijg je alleen geluid, of alleen beeld, of het beeld loopt heel snel en het geluid hapert etc etc.

Het lijkt erop of het alleen op redelijk nieuwe pc's en laptops goed gaat.
Het maakt niet uit met welke snelheid en met welke DVD brander ik ze brand; ook heb ik al gepoogd met andere brandsoftware. Het probleem blijft in alle gevallen hetzelfde.

Iemand enig idee hoe dit kan? Kan dit aan de lege schijfjes liggen? Ze hebben een paarse onderkant. :)

=edit=
ps: Het origineel draait wél overal goed :?

[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 20-04-2005 08:52 ]

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
Gebruik je DVD+R of DVD-R?

DVD+R wil nog wel eens niet werken op oudere drives

• vosss
Ik gebruik DVD+R.
Zowel met PowerDVD, WinDVD als WMP9 en 10 heb ik her en der problemen.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 19:42
Wat ik me kan voorstellen is dat iets oudere PC's moeite hebben om gekopieerde DVD's af te spelen, omdat deze vaak ook nog gecomprimeerd zijn om op een 4.7 gb DVDtje te passen. Daarom zul je waarschijnlijk geen moeite hebben met die DVDtjes op nieuwere PC's.

Wat voor PC's zijn het waar het afspelen niet helemaal lukt? :)

• vosss
De (ietwat) oudere he ;)
Ik ga nog eens kijken, van het origineel heb ik zowel een + als een - versie.
Nu heb ik de + gekopieerd. Misschien de - eens testen :)

=edit=
Hhmmzz, ik zie nu dat de originele op sommige systemen ook niet werken.
Krijg foutmeldingen met overlay failed en dat ik mn videosettings lager moet zetten, refreshrate op maximaal 75 en de laatste drivers downloaden.

Op de systemen waarop hij het niet goed doet doet dus zowel de + als de -, zowel de kopie als het origineel het niet goed.

[ Voor 53% gewijzigd door vosss op 20-04-2005 09:50 ]

• vosss
=edit2=

Ik heb de Microsoft windows xp video decoder checkup utility gedownload om te kijken welke codecs er geïnstalleerd zijn. Met dat programmaatje kan ik ook aangeven welke hij moet gebruiken voor DVD playback.

Ik ben nu zover dat als ik de intervideo video decoder versie 6.0.6.42 gebruik dat ik iig al geluid krijg waar hij zojuist nog helemaal niets deed.
Nu het beeld nog. PowerDVD en WinDVD geven nog steeds "create overlay failed" aan.

Bestaat er voor dvd's niet een programmaatje als Gspot om te kijken welke codec gebruikt word?
Pagina: 1