Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[nieuws] Nieuwe firmware voegt D70s-features toe aan D70

Pagina: 1
Acties:

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:13

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Quote van DPReview:
quote:
Nikon has today announced that a firmware upgrade due to be issued in mid-May will bring several new D70s features to the D70. It's refreshing to see a manufacturer not leaving existing owners stranded, although clearly there are some D70s improvements which can't be introduced with firmware (such as the larger 2.0" LCD monitor). Primary improvements include new menu design and improved auto focus performance, especially in motion tracking.
Het persbericht:
quote:
New firmware update further enhances the functionality of 2004's Digital SLR Camera of the Year

TOKYO – Nikon Corporation is pleased to announce a firmware update that brings refined performance enhancements to the Nikon D70.

The rapid pace at which development of digital technologies is proceeding inevitably leads to a continual release of new products. In the face of this dynamic, Nikon is determined to demonstrate our respect for the many customers who purchased a D70 digital SLR camera by delivering, where possible, the latest technology that the digital world has to offer through firmware updates. The D70 firmware update to be released shortly aims to share enhancements developed for the new D70s, and thereby to strengthen the performance of the D70.

The firmware update includes the following additions and refinements:

* Improved performance for the 5-area autofocus system's Dynamic Area AF and Closest Subject Priority Dynamic Area AF modes.

* Updated menus with a new design similar to that of the D70s, making them easier to view and quicker to recognize.

* Added in-camera page setup support for PictBridge compatible printers.

Release schedule: Nikon Corporation will release the D70 firmware updater worldwide in mid-May 2005.
Over een kleine 3 weken zullen D70-eigenaren dus verblijd worden met een firmware die van hun D70 bijna een D70s maakt ;) Ben benieuwd, vooral naar die verbeterde autofocus-features :9

Heel slim van Nikon dit overigens, om bestaande D70-eigenaren zowel als nieuwe de cam nog aantrekkelijker te maken \o/

Remy wijzigde deze reactie 20-04-2005 08:43 (3%)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:10

YellowCube

Wait...what?

wordt m'n LCD schermpje dan ook groter?
Ben zo benieuwd!! :P

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Ja natuurlijk, je ziet je LCD gewoon groeien tijdens de firmware-install! :P

8)7 YellowCube :P

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

nee natuurlijk niet! Je krijgt dat schermpje opgestuurd en kun je zelf inbouwen.
Sjongejonge, een groeiend LCD schermpje. Fantast.

en on topic dan maar weer.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Maar, ook hier wil ik het zeggen, hoe zit het met de encrypte van de NEF info (WB), zal de D70 dat gaan doen met de een nieuwe firmware?
http://www.dpreview.com/n...41901nikon_encryptnef.asp

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

wat is precies het voordeel van die encryptie?

• hjs
  • Niet online
Voordeel? Is alleen maar een nadeel, omdat je dan verplicht wordt Nikon software te gebruiken.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ah. Ik begrijp.
maarre, PS CS kan gewoon met Nikon NEF files omgaan, dus dan zie ik het probleem nog niet.

• hjs
  • Niet online
Ook met de NEF info uit de D2X en de D2HS ?
(uit de huidige D70 wel natuurlijk)

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

quote:
YellowCube schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:32:
ah. Ik begrijp.
maarre, PS CS kan gewoon met Nikon NEF files omgaan, dus dan zie ik het probleem nog niet.
Waarschijnlijk dus niet. Er wordt gewoon een update gedaan aan het nef formaat.
Voor de D70 had je ook capture 4.1 nodig. En voor de D100 kon je nog met 4.0 werken.
Beidde zijn NEF files maar toch anders. Als de update er voor zorgt dat de NEF anders wordt weggeschreven. Kan het zijn dat je je NC ook moet updaten naar 4.2. En het niet meer werkt in PS CS. of een ander programma

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Adobe komt regelmatig met updates van de camera RAW functie uit, waarbij steeds weer nieuwe camera's toegevoegd worden. Maar zo te zien worden de door jou genoemde camera's nog niet ondersteund.
Heb je een pakket als Capture One ook al eens bekeken?

• BN
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-08 14:53
Nu nog een beter algorithme om de resterende opnames in te schatten...(ipv aantal op de counter maal 2)

Oh, en doe ook nog maar USB2.0 op volle snelheid svp, dank u!

BN wijzigde deze reactie 20-04-2005 09:57 (24%)

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

da's toch best een moeilijk opgave. Een foto van een wit sneeuwlandschap neemt nou eenmaal minder ruimte in dan bijv. een nachtopname.
Dan zou je een algoritme moeten hebben wat van te voren weet welke soort foto's je gaat maken.

• BN
  • Laatst online: 20-08 14:53
@YC: Is natuurlijk niet helemaal waar wat je zegt.
Los van dat verschillende belichtingssituaties al dan niet meer of minder compressie toestaan, zou je naruurlijk een algorithme kunnen bedenken dat aanvankelijk van een algemeen gemiddelde uitgaat en gaandeweg deze bijstelt aan de hand van je geschoten platen.... Ben geen rekenwonder maar dit lijkt me al een acuratere inschatting geven dan hoe de D70 het nu doet. Met een kleine marge kun je er natuurlijk voor zorgen dat de inschatting altijd minder is dan de capaciteit van je medium, zodat ie niet een te rooskleurige inschatting maakt en je opeens met een volle card zit....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Voutloos
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
De schatting voor het aantal resterende opnamen laten beïnvloeden door wat reeds op het kaartje staat gaat ook niet werken. Foto's welke nog op je kaartje staan hoeven helemaal niet te lijken op hetgeen je tijdens je nieuwe fotosessie wil doen. Aangezien het toch niet heel goed te voorspellen is, is het gewoon logisch dat de schatting op een soort worst case scenario gebaseerd wordt.

Zeer interessant dat bestaande klanten met een firmware update als deze worden geholpen.
* Voutloos ging meteen dromen over een officiele firmware update voor de 300D... :Z

Talkin.nl daily photoblog

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Het zal wel aan mij liggen, maar van die zogenaamde firmware updates loop ik niet erg warm.. Van alle punten die er genoemd worden gebruik ik er zelf geen eigenlijk :X lekker belangrijk dat nieuwe menu ontwerp overigens

Krusher wijzigde deze reactie 20-04-2005 10:28 (17%)

:+

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
quote:
hjs schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:27:
Maar, ook hier wil ik het zeggen, hoe zit het met de encrypte van de NEF info (WB), zal de D70 dat gaan doen met de een nieuwe firmware?
http://www.dpreview.com/n...41901nikon_encryptnef.asp
Hoo dat is nogal een zwaar bericht geweest. Lees ook even deze thread en dan vooral deze post:
quote:
If you read the update with Bibble Pro's comment, they used "decode" not "decrypt". A world of a difference!
Als het slechts is ge-encode dan is dit WB-encrypt-verhaal slechts een storm in een glas water. Bovendien geldt dit voor de D2Hs en de D2X, op dit moment is er nog niks over de D50/D70/D70s-serie bekend mbt WB-encryptie/encoding. Even afwachten dus voordat er moord en brand wordt geschreeuwd ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

quote:
Krusher schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:27:
Het zal wel aan mij liggen, maar van die zogenaamde firmware updates loop ik niet erg warm.. Van alle punten die er genoemd worden gebruik ik er zelf geen eigenlijk :X lekker belangrijk dat nieuwe menu ontwerp overigens
Een nieuw menu lijkt me ook niet echt boeiend. Maar een snellere autofocus wel.
Schiet nl wel op dynamic mode.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 15-08 05:40

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hieruit kan er dus ook geconcludeerd worden dat de D70s eigenlijk niet veel anders is dan een D70 met een verbeterde firmware, een groter LCD en een externe shutterrelease. Mooi van Nikon om de verbeterde firmware ook voor D70-gebruikers beschikbaar te stellen.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Ralph Smeets schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:40:
... Hieruit kan er dus ook geconcludeerd worden dat de D70s eigenlijk niet veel anders is dan een D70 met een verbeterde firmware, een groter LCD en een externe shutterrelease..
Minder fraai vind ik dat hierdoor de (inruil)waarde van je D70 sterk verminderd, immers er is een nieuwe hardwarerevisie op de markt.

Maar goed, dat zal Nikon verder worst wezen.

• Alieunited
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-08 10:19
Maar is het dan nog wel interesant om op een d70s te wachtenof kan je dan net zo goed nu een d70 kopen en dan de firmware erop zetten.

• Voutloos
  • Niet online
@Krusher: Als je bang bent voor waardeverminderingen moet je maar geen digitale camera kopen. En laat die haakjes om inruil maar weg, de waarde van je D70 blijft gelijk (je kan er nog steeds evengoed mee je hobby uitoefenen).

Voutloos wijzigde deze reactie 20-04-2005 10:50 (3%)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Alieunited schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:49:
Maar is het dan nog wel interesant om op een d70s te wachtenof kan je dan net zo goed nu een d70 kopen en dan de firmware erop zetten.
Als je niet zit te springen op een ietsjes groter lcd scherm (0,2 inch groter bij gelijk aantal pixels) en een draadontspanner zou ik gewoon een D70 kopen, die is immers nu leverbaar en goedkoper.
quote:
Voutloos schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:50:
@Krusher: Als je bang bent voor waardeverminderingen moet je maar geen digitale camera kopen. En laat die haakjes om inruil maar weg, de waarde van je D70 blijft gelijk (je kan er nog steeds evengoed mee je hobby uitoefenen).
De financiëele waarde knalt straks naar beneden, jammer voor de mensen die al een D70 hebben en willen overstappen naar een D200 of iets duurders. Ik ben bv. iemand die zijn D70 graag zou willen inruilen ipv erbij houden.

Krusher wijzigde deze reactie 20-04-2005 10:55 (40%)

• wimD70
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-04-2007
quote:
Alieunited schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:49:
als je echt de 'el-cheapo' uit wil hangen, wacht je totdat de D70s een tijdje op de markt is, en koop je dan een D70. Die zal nog wel wat verder in prijs gaan dalen, anders raken ze 'm aan de straatstenen niet meer kwijt...
Die frimware-upgrade is ook dan nog een heel interssante optie.

D70 | Sigma 18-125 f/3.5-5.6 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 50 f/1.8 | Sigma 180 f/3.5 MACRO | Sigma 50-500 f/4-6.3 | SB600

• MabuyaQ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 25-02-2012
quote:
wimD70 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:56:
[...]

als je echt de 'el-cheapo' uit wil hangen, wacht je totdat de D70s een tijdje op de markt is, en koop je dan een D70. Die zal nog wel wat verder in prijs gaan dalen, anders raken ze 'm aan de straatstenen niet meer kwijt...
Die frimware-upgrade is ook dan nog een heel interssante optie.
Ben alleen bang dat dat niet gaat lukken. Volgens mij rollen er al gewoon een tijdje D70s'en van de productieband waar voorheen de D70 werd geproduceerd dus de voorraden zullen overal klein zijn. Nikon zal zo snel mogelijk de D70s op de markt willen hebben zonder dat deze met de D70 concureert want dat zal anders de prijs van beide camera's geen goed doen (niet alleen concurentie met een ander merk maar ook direct met een eigen model waardoor je een kunstmatig prijsverschil moet creeëren en dat is niet goed voor de marges op beide producten), en vandaar waarschijnlijk ook die firmware upgrade voor de D70 om er een soort van D70s van te maken, want het verschil is toch al minimaal. En hiermee bind je de D70 eigenaren alleen maar beter aan je voor de D200, want ik zou nooit m'n D70 omruilen voor een D70s, maar krijg hiermee wel (een beetje) het gevoel dat ik met m'n jaar oude camera weer mee kan met de nieuwere/'betere' generatie die nu uitkomt. Kortom Nikon geeft ons, of probeert het gevoel te geven dat ze weer mee kunnen met Canon zodat ze voorlopig nog ff kunnen wachten met de D200 want die horen ons daar ook wel al een tijd om vragen. ;), dus ik ben benieuwd wat het najaar ons gaat brengen!

• ScSilver
  • Laatst online: 05-02-2006

ScSilver

NoN MoDeRaToR

Makes me Happy :D

ScSiLVeR ... Schiet met Nikon en veel glas.

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16:19
quote:
Krusher schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:43:
[...]
Minder fraai vind ik dat hierdoor de (inruil)waarde van je D70 sterk verminderd, immers er is een nieuwe hardwarerevisie op de markt.
Maar goed, dat zal Nikon verder worst wezen.
Niet zeiken! Dit is gewoon productvernieuwing, innovatie, vooruitgang of hoe je het ook wilt noemen. Philips komt ook elk jaar met een nieuwe TV en niemand zeurt erover. Waarom: omdat je 10 jaar op dat ding kunt kijken. Kan met je camera ook...je hoeft niet elk jaar een nieuwe. En als je dat wel wilt, en je speelt graag met high-tech speelgoed moet je een fikse waardevermindering op de koop toe nemen.

Je kunt niet van Nikon verwachten dat ze nooit een product verbeteren.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ach, zo vernieuwend is die D70s niet he..

Ik wacht wel op de D200 en tot die tijd voldoet mijn D70 meer dan prima.

http://photo.chiparus.net/dpz/D200.jpg
:P

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:55

Arfman

Drome!

offtopic:
wo0t, een 10-1000 mm f/1.4 _O_

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Stinger666
  • Laatst online: 31-05-2015

Stinger666

Live sound engineer

quote:
Arfman schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:53:
offtopic:
wo0t, een 10-1000 mm f/1.4 _O_

Soep >:)

BTW ik zit wel te wachten op die geinige leuke firmware update.

Macbook Pro (early 2011) 2,2Ghz Core i7, 8GB DDR3, HD6750 | iPad2 16GB White

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, ik ben ook wel benieuwd ei'k. Misschien zit er zelfs time-lapse in, dan is het alleen daarom al de moeite waard.
't is iig een gratis upgrade van de D70, dus helemaal afgezet wordt je niet. Maar volgens mij kelderen alle digitale dingen snel in prijs, maar mij hoor je ook niet zeuren over de 8086 van 3000 gulden die niets meer waard is.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

timelapse had ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan.
imho een überfunctie die op veel te weinig camera's aanwezig is.

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat doet timelapse precies dan ?

• T_knoop
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:19
Timelapse is een functie waarbij de camera gedurende langere tijd met een vooraf ingesteld interval foto's maakt... Denk aan van die filmpjes van plantjes die je ineens ziet groeien.

(had je op zich ook met google kunnen vinden ;) )

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Timelapse is dat je je camera nooit meer uitzet maar altijd op een statief bij je raam neerzet zodat je enkele weken later een filmpje kan maken van de foto's die om de zoveel tijd geschoten zijn. Dan kan je mooi de zon zien bewegen enz. Het zal er wel niet inzitten, maar ik hoooooooop dat het erin zit.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Timelapse kun je wel met Nikon Camera Control doen.. Moet je alleen wel een laptop meenemen op locatie, wat dan weer zwaar onhandig is.

Krusher wijzigde deze reactie 21-04-2005 10:44 (5%)

• ScSilver
  • Laatst online: 05-02-2006

ScSilver

NoN MoDeRaToR

quote:
Krusher schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:16:
Ach, zo vernieuwend is die D70s niet he..

Ik wacht wel op de D200 en tot die tijd voldoet mijn D70 meer dan prima.

[afbeelding]
Wrom zie ik geen bronvermelding van Tommy zijn foto? :P

ScSiLVeR ... Schiet met Nikon en veel glas.

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
MabuyaQ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:58:
[...]
Ben alleen bang dat dat niet gaat lukken. Volgens mij rollen er al gewoon een tijdje D70s'en van de productieband waar voorheen de D70 werd geproduceerd dus de voorraden zullen overal klein zijn. Nikon zal zo snel mogelijk de D70s op de markt willen hebben zonder dat deze met de D70 concureert want dat zal anders de prijs van beide camera's geen goed doen (niet alleen concurentie met een ander merk maar ook direct met een eigen model waardoor je een kunstmatig prijsverschil moet creeëren en dat is niet goed voor de marges op beide producten), en vandaar waarschijnlijk ook die firmware upgrade voor de D70 om er een soort van D70s van te maken, want het verschil is toch al minimaal. [knip]
En dat dacht ik eigenlijk ook.
Ben hier zelf niet zo blij mee, want ik hou erg van fotograveren, en wil graag aan de DSLR. Maar als student kan ik niet 800 a 900 euro neerleggen voor een camera. En dan heb je ook nog je kaartje en andere dingen nodig. Maar voor Nikon is dit een vrij logische stap, om zichzelf niet de nek om te draaien* met de strijd tussen D70 en D70s.
Als de productie van D70 doorgaat en de prijs zakt zo naar de 600, dan zullen velen de D70 kopen met een firmwareflash die D70s functies biedt. Bijna niemand gaat dan idd meer voor de D70s.

* mithras86 vindt in in dit opzicht de kapitalistische marketingsmethodes bagger :P
*niet gaan zeuren, een beetje overdreven consequentie mag wel ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
De nieuwe firmware is er:

Veranderingen tov 1.01 A en 1.03 B:
quote:
# Performance of the 5-area AF system has been improved (Dynamic area and Closest subjct AF-area modes).
# Changes have been made to the design of menu displays.
# Page-size settings can now be applied from the camera with direct printing from a PictBridge-compatible printer.
# The number of exposures remaining, displayed in the control panel and viewfinder, when shooting at an image-quality setting of NEF (RAW) or NEF+JPEG Basic has been changed (the number is calculated based on the size of compressed RAW file).
Maximum number of exposures displayed when a 256-MB CompactFlash memory card is used:
Version 2.00: NEF (RAW): approx. 44 exposures; NEF+JPEG Basic: approx. 39 exposures
Version 1.03 or earlier: NEF (RAW): approx. 23 exposures; NEF+JPEG Basic: approx. 21 exposures
# The default setting for camera clock has been changed from 2004.01.01 to 2005.01.01. Now you cannot set the clock back to a date before 2004.12.31.
# A problem that sometimes caused communication between the camera and computer to be unexpectedly terminated when using Nikon Capture Camera Control has been corrected. (Windows)
Voor Windows: link

Mac: link

edit: updaten is een eitje:

http://crew.tweakers.net/Remy/d70firmware200.jpg

Of de focus sneller is heb ik nog niet gemerkt, wel dat alle menu's nu strak grijs zijn. Ook NEF geeft op 1GB nu 178 foto's ipv 92 ( d:)b ) dus dat klopt nu :)

Remy wijzigde deze reactie 16-05-2005 12:02 (7%)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 31-05-2015

Stinger666

Live sound engineer

Hier ook zonder problemen geupdate. Ziet er strak uit die nieuwe kleuren e.d. Nu ook hopen dat de AF sneller en beter is. Was al OK naar mijn mening maargoed,... B)

Macbook Pro (early 2011) 2,2Ghz Core i7, 8GB DDR3, HD6750 | iPad2 16GB White

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:29

Puck

Don't be a Jerry

Perfect, precies in het weekend dat ik een D70 heb gekocht.

Heb net ook probleemloos de firmware geupdate...

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-08 09:00
Thanks, stelt inderdaad niets voor!!!

bing69 wijzigde deze reactie 16-05-2005 15:20 (3%)

Bing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Idd, zoals ook al gemeld in het D70 topic heb ik de firmware probleemloos geinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Hm, mijn ervaringen uit het D70 topic ook hier maar even neerplanten :P
quote:
XanderH schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:19:
Nieuwe menustructuur ziet er wel beter uit, komt wat zakelijker over dan die oude kinderlijkere kleurtjes... Ik hoor niet echt het verschil in het piepje ofzo, maar dat kan aan mij liggen... :P

Qua AF, hij lijkt sneller, zowel met mijn Nikkor AF-S DX 18-70/3.5G IF ED als met mijn Nikkor AF 70-210/4-5.6. De AF op de 18-70 is nogsteeds gewoon foutloos ;) Bij de 70-210 schoot hij weleens voorbij het goede AF punt als het ware, nu schiet ie meteen een stukje terug en is hij klaar, terwijl hij met de oude firmware vaak helemaal doordraaide richting oneindig om vervolgens weer rustig terug te gaan naar het goede punt. Dat heeft ie nu iig niet meer. Enige wat hij nogsteeds heeft: Als de AF van dichtbij naar oneindig moet heeft hij nogsteeds de neiging om eerst een stukje "terug" te draaien om vervolgens pas de goede kant op te gaan richting oneindig... dat doet ie nogsteeds, al lijkt het wel sneller :)

* XanderH is wel tevreden met de nieuwe firmware...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

de nieuwe kleuren zijn slick. de AF gaat in mijn ogen 'soepeler'.. alsof ie slimmer is geworden ;)

en tja, eindelijk zie je hoeveel je nog kunt schieten.. altijd fijn =)

one more thing...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimD70
Firmware installeren is echt een fluitje van een cent...
Wat een mooi beschaafd piepje!! De menu's zien er inderdaad een stuk strakker uit; de versnelde autofocus gaan we vanmiddag maar eens uitproberen :)

* wimD70 is ook blij met de nieuwe firmware :D

D70 | Sigma 18-125 f/3.5-5.6 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 50 f/1.8 | Sigma 180 f/3.5 MACRO | Sigma 50-500 f/4-6.3 | SB600

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:12
quote:
wimD70 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 07:08:
Wat een mooi beschaafd piepje!! De menu's zien er inderdaad een stuk strakker uit; de versnelde autofocus gaan we vanmiddag maar eens uitproberen :)

Installeren stelt inderdaad weinig voor. De menu's is ff wennen maar het komt wel wat professioneler over dan al die kleurtjes. Wat betreft het piepje, dat was het eerste wat ik heb uitgevoerd met mijn D70, het piepje uitzetten. Ik vind het maar storend elke keer een piepje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dante
  • Laatst online: 11-01-2016

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

vandaag is de nw update 2.0 uit
vraag is er ergens een factsheet hoe de firmware te installeren

wie veel zegt heeft veel te verantwoorden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
quote:
Dante schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:27:
vraag is er ergens een factsheet hoe de firmware te installeren
Klik eens op de linkjes in Remy zijn post. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

* Krusher toch ook maar voorzien van 2.0.

Nu heb ik tenminste een fatsoenlijke inschatting van het aantal nefjes :)
AF lijkt nauwkeuriger te zijn, ook met wat minder licht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:23
Werkt die teller nu alleen beter met nefs, of ook met jpgs?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58
quote:
wimD70 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 07:08:

Wat is er met dat piepje dan? Ik heb geen verandering gehoord na de firmware upgrade. Heb de mijne omgekeerd geupgrade, eerst firmware B en toen pas A, had de instructie niet goed gelezen ;)

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 27713
  • Laatst online: 18-11-2013
idd ik merk ook met AF en weinig licht hij niet meer doorschiet tot het einde om vervolgens weer trug te komen naar'z'n focus.

zelfs als ik hem handmatig iets boven of beneden zijn scherptepunt instel dat merk ik dat hij bij mij niet meer eerst helemaal tot zijn toppunt wil gaan om vervolgens echt scherp te stellen.

petje af heren Nikon, eindelijk een digicam die wel fatsoenlijk wil scherpstellen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
quote:
urk_forever schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:41:
[...]

Wat is er met dat piepje dan? Ik heb geen verandering gehoord na de firmware upgrade. Heb de mijne omgekeerd geupgrade, eerst firmware B en toen pas A, had de instructie niet goed gelezen ;)
Luister hier maar es naar, deze gast heeft er een mp3 van gemaakt: eerst van voor de update de focusbeep, en dan na de update: link :) Duidelijk een toontje lager en wat zachter, naar mijn idee.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
quote:
Remy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:22:
[...]
Luister hier maar es naar, deze gast heeft er een mp3 van gemaakt: eerst van voor de update de focusbeep, en dan na de update: link :) Duidelijk een toontje lager en wat zachter, naar mijn idee.
Hm, ik dacht dat ik jou hoorde beweren dat je ook geen verschil hoorde gisteren? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
quote:
XanderH schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:24:
[...]

Hm, ik dacht dat ik jou hoorde beweren dat je ook geen verschil hoorde gisteren? :+
Dat hoorde ikzelf ook niet, maar schijnbaar is het er wel: komt vooral doordat ik direct na een half uur die D70 in bezit te hebben gehad, dat stomme focusbeepje uitgeschakeld had. Dus het originele beepje kan ik me niet zo helder voor de geest halen ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• urk_forever
  • Laatst online: 21-08 16:58
quote:
Remy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:22:
[...]
Inderdaad wat verschil, maar ik had hem een tijdje terug al uitgezet, dus viel het mij niet zo op.

Hail to the king baby!

• hjs
  • Niet online
quote:
kati @ dpz
gisteren met INCA gebeld,de update die je zelf uitvoert.laat de garantie op het HELE TOESTEL vervangen......zij hadden gisteren trouwens de firmware update nog niet ter beschikking. als zij voor je updaten kost ong. 30 euro en dan vervalt de garantie niet...
Fijne importeur hebben we hier in Nederland
(blij dat ik een import D70 heb gekocht, hebben ze aan mijn nog geen cent verdiend ;) )

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-08 09:06
Ik begrijp die lui bij Inca niet; het meest klantonvriendelijke bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad. Ik wilde een keer info hebben over het laten schoonmaken van mijn toestel. De dame die mij te woord stond was bijzonder onvriendelijk in haar woordkeuze, en uiteraard was het resultaat van het gesprek volledig nutteloos; weet niet, kan niet, misschien, geen beloftes, ons probleem niet. Rotbedrijf. Het grootste nadeel aan Nikon camera's is Inca. Ik heb Nikon om deze reden niet meegenomen in mijn afwegingen voor de aanschaf van een compactcamera vorige maand. Their loss.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Masselink
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:36

Masselink

Voor de dorst

Mijn A Firmware staat nog steeds op 1.00
De B firmware is 2.00 geworden, hoe krijg ik A ook op 2.00 ?

Koffie en meer...

• Marco
quote:
Masselink schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:30:
Mijn A Firmware staat nog steeds op 1.00
De B firmware is 2.00 geworden, hoe krijg ik A ook op 2.00 ?
Nog een keertje flashen met alleen de A firmware op het CF-kaartje?

• Kurzweil
  • Niet online
quote:
Dr. Strangelove schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:57:
Ik heb Nikon om deze reden niet meegenomen in mijn afwegingen voor de aanschaf van een compactcamera vorige maand. Their loss.
Same here... Het gedoe met handleidingen niet online mogen zetten, firmware alleen tegen registratie downloaden, het raw witbalans geklooi, zeggen dat de garantie vervalt bij het zelf updaten van firmware enz. Voor mij nooit Nikon, ondanks de uitstekende camera's die ze maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 09:36

Masselink

Voor de dorst

quote:
suspect schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:41:
[...]

Nog een keertje flashen met alleen de A firmware op het CF-kaartje?
was er zelf ook achter gekomen...Ik lees (bijna) nooit de handleidingen.... :)
in ieder geval bedankt voor de reactie

Koffie en meer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco
Vooral met het flashen van biossen is het wel raadzaam om even de instructies te lezen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22-08 09:57
Mocht het echt zo zijn dat de garantie bij INCA Nederland gewoon vervalt wanneer je de firmware update installeerd dan weet ik het wel hoor :)
Scheelt mooi weer wat geld, en die Nederlandstalige handleiding lees ik elders wel!

Slaat toch nergens op?
Ze bieden de updates zelf aan (toch?) Maar wanneer je er gebruik van maakt word je benadeeld 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Het is onzin natuurlijk :) Staat nergens in je handleiding, garantie-overeenkomst of je bon dat je garantie vervalt, en ook niet op de Nikon-site bij dat firmware-deel. INCA NL is dus niet goed bezig met dat soort meldingen, maar ok :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MabuyaQ
  • Laatst online: 25-02-2012
En is ook helemaal niet waar, firmware is software en je garantie zit in eerste instantie op de hardware dus zolang jij niet zelf aan de firmware gaat rommelen waardoor er hardware schade kan ontstaan mag je gerustig updaten en vervalt je garantie niet (is ook juridisch vaak genoeg vastgelegt). Overigens ziet er ook garantie op software alleen dat ligt wat lastiger m.b.t. bewijsmateriaal omtrent schade. Het enige risico dat je dus kunt lopen is een lege accu danwel stroomstoring waardaar de firmware hard geflashed moet worden bij INCA (en dat dekt de garantie dus inderdaad niet).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:34

Zoefff

❤ 

Zojuist ook even (succesvol) de update naar 2.0 gedaan. Ben ik nou gek, of is het scherpstel-piepje anders :?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
quote:
Zoefff schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:09:
Zojuist ook even (succesvol) de update naar 2.0 gedaan. Ben ik nou gek, of is het scherpstel-piepje anders :?
Je bent niet de eerste die hier mee komt, dus het zal wel anders zijn ja ;)

Er is hier in deze thread al een mp3'tje gepost met het verschil zelfs :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verrek. Ik wil m'n oude piepje terug :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
quote:
Zoefff schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:25:
Verrek. Ik wil m'n oude piepje terug :'(
Hm, sommige mensen zijn ook nooit tevreden he...

Volgens jou hadden ze in de firmware ook een optie met de keuze voor "nieuwe snelle AF" of "trage oude AF" moeten inbouwen? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Nog iets anders wat me ineens opvalt; bij het bekijken van foto's heb je ook een modus "hoge lichten" waarmee (potentieel) overbelichtte delen worden weergegeven. Het woordje "hoge lichten" was normaal altijd prima te lezen, maar het lijkt er nu ineens anders uit te zien? Ligt dit aan mij, of kan iemand dit bevestigen?

Het lijkt nu alsof er "Hoge | ichten" staat, ipv "Hoge lichten". Moet je taalinstelling uiteraard wel op NL staan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimD70
quote:
Zoefff schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:08:
Nog iets anders wat me ineens opvalt; bij het bekijken van foto's heb je ook een modus "hoge lichten" waarmee (potentieel) overbelichtte delen worden weergegeven. Het woordje "hoge lichten" was normaal altijd prima te lezen, maar het lijkt er nu ineens anders uit te zien? Ligt dit aan mij, of kan iemand dit bevestigen?

Het lijkt nu alsof er "Hoge | ichten" staat, ipv "Hoge lichten". Moet je taalinstelling uiteraard wel op NL staan :)
klopt.

Ik zie hier inderdaad precies hetzelfde. Het was me nog niet opgevallen, overigens, maar nu je het zegt......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Maar wat ik me nu afvraag, is of dit er met de oude firmware ook staat :P

• EasyJet
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-07 12:31

EasyJet

Using a D300s!

Zojuist een firmware update gedaan. Het ging allemaal soepeltjes (m'n 1e update ooit :D )
Aan het piepje stoor ik mij niet, hij staat toch atijd op stand 'M'.

Het menu is even wennen, maar ziet er verder wel goed uit!

EasyJet wijzigde deze reactie 10-06-2005 10:42 (5%)

The sky is the limit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-07 12:31

EasyJet

Using a D300s!

Toch een klein puntje van kritiek op de nieuwe firm-ware

Zelf heb ik altijd wat 'presets'

M = F9 + 1/500ste
A = F9
S = 1/125ste

Maar met de nieuwe firware update werkt dat niet meer. Want als je op S-mode de shutter op 1/500 instelt wordt dat automatisch met de M meegenomen. En als je bij M-mode 1/500ste instelt...is dat bij de S-mode ook 1/500ste :?

Heeft iemand anders dit nog opgemerkt?

The sky is the limit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Je zou het natuurlijk moeten verifieren met iemand die nog een oude firmware heeft, maar volgens mij is dat altijd al zo geweest? Of ik moet me goed vergissen natuurlijk. Het heeft me in ieder geval nooit gestoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 15-08 05:40

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

quote:
EasyJet schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:03:
Toch een klein puntje van kritiek op de nieuwe firm-ware

Zelf heb ik altijd wat 'presets'

M = F9 + 1/500ste
A = F9
S = 1/125ste

Maar met de nieuwe firware update werkt dat niet meer. Want als je op S-mode de shutter op 1/500 instelt wordt dat automatisch met de M meegenomen. En als je bij M-mode 1/500ste instelt...is dat bij de S-mode ook 1/500ste :?

Heeft iemand anders dit nog opgemerkt?
Ik heb nog de oude 1.0-firmware en heb dit dus net even geprobeert. Als ik op S 1/500s instel, hierna op A f/8 instel en daarna richting M ga, staat deze op f/8 1/500s. Stel ik dan op M f/4,5 1/125s in, dan neemt A de f/4,5 over en S de 1/125s over. Dit gedrag is dus niet veranderd....

Update is ondertussen uitgevoerd met succes :)

Ralph Smeets wijzigde deze reactie 05-07-2005 22:26 (4%)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True