Toon posts:

Wat is de snelste 1 Gb SD kaart voor redelijke prijs ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil burst mode optimaal gebruiken en heb dus een snelle kaart nodig.

Verschil in snelheid is echter moeilijk te achterhalen bij de diverse shops.

De Transcend 80x speed lijkt me wel wat voor 75 euro.

Iemand andere suggesties of iemand die vergelijkingstabel met snelheden gevonden heeft ?

Verwijderd

Topicstarter
Zal waarschijnlijk fout zijn in pricewatch, als je doorklikt naar site Azerty komt je 512 Mb kaart uit (weliswaar met foto 1gb...)

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2912

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Beetje omrekenen deed me denken dat de Sandisk Extreme III ongeveer 110x is. En die is rond de 100 euro wel te vinden op het web.

Harde tabellen met data zijn iig zeldzaam.

Verwijderd

Topicstarter
Goedkoopste wat ik vind is 115 euro voorlopig, en weinig hebben dit model op voorraad. Is het eigenlijk wel al leverbaar ?

Via de link hierboven merk je wel dat snelheidsverschil tussen extreme en ultra minimaal is.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 09:41 ]

• toilet duck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 20:50
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:52:
Zal waarschijnlijk fout zijn in pricewatch, als je doorklikt naar site Azerty komt je 512 Mb kaart uit (weliswaar met foto 1gb...)

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2912
maar in de index van transcend op die site staat nog een ander kaartje boven deze, met exact dezelfde omschrijving maar dan voor 42,95. ik denk dat die laatste de 512 variant is en de eerstgenoemde van ong. 75 euro de 1gb is.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dat is interessant 75 euro voor 1gb 80x.

Denk dat ie niet moet onderdoen voor de Sandisk Ultra die toch 25 euro duurder is. Jammer dat die Transcend 80x nog niet in het lijstje van http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007 staat.

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
@No Limit YFZ : check je wel eerst of je body wel ultrasnel kan schrijven, voordat je ultra veel teveel geld uitgeeft aan een bijv een sandisk ultra zonder daar één miliseconde mee te winnen? Ik weet dat mijn D70 het aankan, maar veel body's kunnen niet sneller en dan heeft een ultrakaart geen zin....

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Verwijderd

Topicstarter
Is moeilijk te checken, is voor Panasonic FZ-5, schrijft 2 fps, maar wil geen risico nemen.

Transcend 1gb 80x blijkt sowiezo al goedkoopste 1gb kaart te zijn voor 75 euro, dus waarom zou ik een duurdere en tragere sandisk of Kingston nemen ?

Of heeft iemand slechte ervaringen met Transcend ?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42
Je kan wel een snelle kaart kopen, maar je camera moet die snelheid wel kunnen benutten, anders wordt de kaart net zo snel als de camera.

Dat is het probleem egenwoordig, de kaarten zijn ontzettend snel,maar de tehnologie is er nog niet aan toe.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:33:
Is moeilijk te checken, is voor Panasonic FZ-5, schrijft 2 fps, maar wil geen risico nemen.

Transcend 1gb 80x blijkt sowiezo al goedkoopste 1gb kaart te zijn voor 75 euro, dus waarom zou ik een duurdere en tragere sandisk of Kingston nemen ?
Secure Digital Card 1GB (Team) € 69,-?
En zo zijn er nog een paar kaartjes die goedkoper zijn dan die Transcend 80x.

Denk trouwens dat je niks meer van een kaartje dat veel sneller is dan gemiddeld. Je FZ-5 schrijft hele kleine bestanden weg en de schrijfsnelheid zal niet echt hoog liggen. Bij profi camera's Als een Canon 10D heeft een kaartje sneller dan 1 MB/s al weinig zin, het is vooral sneller bij het legen van je kaartje door middel van een kaartlezer.

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 20-04-2005 14:08 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik kan me vergissen, maar bij SD zit (in tegenstelling tot CF) de controller niet
op het kaartje. Snelheidsverschillen tussen de kaartjes lijkt me niet aan de orde.
Dat dit bij CF wel zo is, komt omdat de controller in de CF kaart de limiterende factor
is.
Dus, theoretisch, is ELKE SD kaart zo snel als je controller in de camera is.

Maar ik kan me vergissen hoor.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Gizz schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:55:
[...]

Secure Digital Card 1GB (Team) € 69,-?
En zo zijn er nog een paar kaartjes die goedkoper zijn dan die Transcend 80x.

Denk trouwens dat je niks meer van een kaartje dat veel sneller is dan gemiddeld. Je FZ-5 schrijft hele kleine bestanden weg en de schrijfsnelheid zal niet echt hoog liggen. Bij profi camera's Als een Canon 10D heeft een kaartje sneller dan 1 MB/s al weinig zin, het is vooral sneller bij het legen van je kaartje door middel van een kaartlezer.
Voor alle duidelijkheid : het gaat om Secure Digital kaartjes (SD) niet om Compact Flash

Verwijderd

Topicstarter
http://www.dcresource.com...mc_fz5-review/index.shtml schrijft dat high speed SD card recommended is.

Verwijderd

Ik heb bij opus-suplies traxdata-pro CF card van 1Gb (toen €65) gekocht en die bevalt tot nu toe erg goed, sneller dan sandisk ultra-II.

Maar een SD-kaart kost daar ook 75,- voor 1GB en is ook 80x

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:59
www.sallandautomatisering.nl levert ook voor hele scherpe prijzen.
Zie links onder mobiele opslag.

Carpe Diem

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:51
dpreview meldt in hun test van de FZ5 dat de doorvoersnelheid bij 5MP TIFF ongeveer 4800KB/s is.
Pagina: 1