Screenshots zijn identiek

Pagina: 1
Acties:

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Nieuwsbericht: nieuws: OpenOffice.org 2.0 uitgesteld door tekort aan ontwikkelaars

Hier staan 2 screenshots van OpenOffice.org 2.0
De thumbnails zijn gelijk, maar de achterliggende screenshots niet.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Rechter tumbnail is inderdaad niet correct.

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 20-04-2005 08:39 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Off Topic:
waarom wordt jpg formaat hiervoor gebruikt? Voor dit soort plaatjes is png kleiner en niet lossy.

JPG formaat is bedoeld voor fotografisch materiaal, voor dit soort zaken is het niet geschikt en nooit bedoeld geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 20-04-2005 08:43 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
joopv schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:42:
Off Topic:
waarom wordt jpg formaat hiervoor gebruikt? Voor dit soort plaatjes is png kleiner en niet lossy.

JPG formaat is bedoeld voor fotografisch materiaal, voor dit soort zaken is het niet geschikt en nooit bedoeld geweest.
Omdat JPEG lekker makkelijk is, en wijd geaccepteerd. Ik weet bijv niet hoe een PDA reageert op een PNG. En zolang je een goed compromis sluit tussen kwaliteit en bytes (zoals het hoort) is het echt wel bruikbaar hoor :)

• joopv
  • Niet online
HunterPro schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:47:
[...]
Omdat JPEG lekker makkelijk is, en wijd geaccepteerd. Ik weet bijv niet hoe een PDA reageert op een PNG. En zolang je een goed compromis sluit tussen kwaliteit en bytes (zoals het hoort) is het echt wel bruikbaar hoor :)
De jpg's van de betreffende screenshots blijken ongecomprimeerde bitmaps te zijn. Een keer door paintshoppro halen van jpg naar png levert een reductie op van 330kB naar 130kB, en dat zonder enig kwaliteitsverlies.
Naar gif hetzelfde: 130kB, met als enigste beperking max. 256 kleuren, wat nauwelijks een beperking is voor dit soort screenshots.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
joopv schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:58:
[...]

De jpg's van de betreffende screenshots blijken ongecomprimeerde bitmaps te zijn. Een keer door paintshoppro halen van jpg naar png levert een reductie op van 330kB naar 130kB, en dat zonder enig kwaliteitsverlies.
Naar gif hetzelfde: 130kB, met als enigste beperking max. 256 kleuren, wat nauwelijks een beperking is voor dit soort screenshots.
Ja, maar zoals ook in je quote staat, is het niet duidelijk wat een PDA gaat doen op het moment dat hij een PNG tegen komt.
Zoiets moet wel goed uitgezocht worden en niet over 1 nacht ijs gegaan worden. Het sneller maken van een website is nooit een slecht streven maar het moet wel zonder enig verlies van functionaliteit.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
joopv schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:42:
Off Topic:
Omdat opslaan in PNG-formaat voor plaatjes zorgde van 130KB en in JPG ze een stuk kleiner waren. Daarnaast maakt het me werkelijk waar niets uit welk formaat ik gebruik, als het maar zichtbaar is. Plaatjes zijn aangepast trouwens :) .

• joopv
  • Niet online
Harm schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:00:
[...]
Omdat opslaan in PNG-formaat voor plaatjes zorgde van 130KB en in JPG ze een stuk kleiner waren. Daarnaast maakt het me werkelijk waar niets uit welk formaat ik gebruik, als het maar zichtbaar is. Plaatjes zijn aangepast trouwens :) .
De JPG's zijn - zoals ik al meldde - beide groter als 300kB. Een gif (of png) van hetzelfde plaatje is 130kB. De jpg is dus met deze screenshots niet kleiner maar juist groter.

Mijn excuses dat ik wat drammerig ben hierover, maar het jpg format wordt m.i. veel te vaak ten onrechte gebruikt. Jammer van het dan onnodige kwaliteitsverlies en te grote bestanden.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
joopv schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:49:
[...]

De JPG's zijn - zoals ik al meldde - beide groter als 300kB. Een gif (of png) van hetzelfde plaatje is 130kB. De jpg is dus met deze screenshots niet kleiner maar juist groter.
Als ik die JPG's opsla als PNG dan werden ze bij mij niet kleiner en dan ga ik er niet mee klieren. Dat maakt mij echt vrij weinig uit. Daar komt bij dat de volledige versies gewoon geript zijn van de OOo-site en ik daar dus al helemaal niets mee ga doen. Dat zou een vorm van werkverschaffing zijn en dat laat ik over aan anderen :) .
Pagina: 1