Toon posts:

HUB gebruiken bij Quicknet ADSL (crossover)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een simpele vraag, maar ik wil graag een hub gebruiken tussen mijn ADSL modem en mijn PC, zodat ik meerdere PC's kan aansluiten. Nu heb ik wel een ervaring met een normale UTP kabel, alleen maakt Quicknet gebruik van een crossover cable tussen modem en pc. Als ik nu de hub aansluit gebruik ik dan aan beide kanten (modem-hub & hub-pc) een crossover cable, of moet ik ergens een normale kabel gebruiken?

Alvast bedankt,

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

netwerken != opslagmedia & I/O Controllers

Je kan het altijd uitproberen, ff een gewone erin, checken of de lichtjes branden, enz...

Tussen de hub en pc zijn het gewone (straight) utp-kabels. Controleer de kleuren van de utp-kabel tussen de modem en pc, als ze aan beide dezelfde volgorde hebben, dan is dat ook een gewone. Als de ene met groene en andere met oranje begint, dan is het een crossover-kabel.

[ Voor 105% gewijzigd door rapture op 20-04-2005 08:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik, maar ik heb de kabels niet!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Er moet sowieso een router tussen, een hub aan je modem hangen werkt meestal niet echt.
Bij sommige ADSL providers wel als de router in het modem ingebouwd is...

Alle proemn in n drek

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 22:39

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Bij Quicknet moet je echt een router er tussen doen. Heb zelf ook Quicknet dus vandaar ;)
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:30:
Dat begrijp ik, maar ik heb de kabels niet!
Ik zou niet zo moeilijk doen en gewoon lekker een router aanschaffen. Tegenwoordig zijn die dingen voor huis-tuin-en-keuken gebruik niet zo duur meer.
Kijk anders even in de pricewatch

[ Voor 72% gewijzigd door LoeiOrdinair op 20-04-2005 09:59 ]

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Bierkameel schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:53:
Er moet sowieso een router tussen, een hub aan je modem hangen werkt meestal niet echt.
Bij sommige ADSL providers wel als de router in het modem ingebouwd is...
Mee eens.

Vertel ons eens wat voor merk en type modem je hebt. Dan weten we gelijk of je nog een extra router nodig hebt.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De modem die ik bij QuickNet erbij kreeg heb ik gewoon als router ingesteld, geen probleem. Dan is een hub inderdaad voldoende. Moet ik wel even opmerken dat ze de firmware sinds niet al te lange tijd gewijzigd hebben en je er minder instellingen in kan wijzigen, las ik ergens. Ik kan gelukkig nog gewoon overal bij ;)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Koop gewoon een routertje... Plug hm dr aan (Kabel van je modem naar je WAN poort van de Router),
Druk je andere pc's in de LAN poorten van de router en draaien.
Aan de meeste routers hoef je al helemaal niet wat in te stellen.

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1