Toon posts:

Laptop Micorstar 6301

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Sinds ik laatst het scherm dichtklapte, waardoor dan mijn laptob automatisch in de slaapstand komt, herkent hij de harde schijf niet meer. Opstarten via de CD-rom met windows XP schijf werkt wel.

Hij staat op automatisch herkennen in de BIOS, echter zonder resultaat.

Nu dacht ik eerst dat mijn harde schijf was overleden. Gelukkig had ik nog garantie op de schijf, dus via HITACHI (perfecte service) een nieuwe HD gekregen.

Gisteren avond in gebouwd, echter het defect/storing bleef. Ook als ik de HD ga jumperen met cable select of met drive 1, wat eigenlijk niet kan want dat is de CD-rom al.

Hebben jullie nog suggesties of kan ik hem aanbieden bij de computer reperateur ??

:X 8)7 :X 8)7 :X 8)7 :X 8)7 :X 8)7 :X 8)7 :X 8)7 :X 8)7 :X 8)7 :X 8)7 :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi. Welkom op GoT. Ik heb je topictitel aangepast, want laptob als woord bestaat niet ;)

Inhoudelijk: als blijkt dat het je moederbord is, kun je voor een probleem staan, aangezien het vervangen van een mobo in behoorlijk wat gevallen net zo duur of duurder is dan domweg de gehele laptop vervangen.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Een moederbord is in 95% van de gevallen wel makelijk te vervangen (mits je weet wat je doet)
Ik denk zelf dat de IDE connector aan de moederboard side stuk is, aangezien hij nog wel je CD-Rom speler ziet zou je denken dat je mobo nog heel is.

Maar 100% zeker doen we het niet weten in dit geval.

Mijn advies is: Heb je nog garantie op de laptop? Stuur hem dan meteen rma.
Heb je geen garantie meer? schroef hem open en maak de connector eens schoon + kijk of alles nog goed vast zit :)

Een tech post van hlpdsk ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 23:43
Ik heb laatst een prob met de laptop van m'n collega gehad. Die herkende bijna alle apparaten die je op de USB-poort aansluit niet. En toch zei Windows XP dat alles goed was en werkte.

Dat ding hebben we (zat nog garantie op iig) RMA gestuurd, en ze hebben heel het mobo en de touchpad vervangen, volgens mij nog iets maar dat weet ik zo niet.

Dit heeft niet direct wat met jouw probleem te maken, maar wat ik dus wil zeggen is dat het wel degelijk het moederbord kan zijn zonder dat je er wat aan merkt. En dit kan bij jou dus ook het geval zijn. Het is maar een tip :)