Toon posts:

[JS] auto refresh zonder click

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo daar,
is er de mogelijkheid om een autorefresh te doen zonder dat je er iets van opmerkt?
ik gebruik nu een php script waarin er om de 10 sec data opgehaald moet worden van de server.
Ik heb daarvoor een Iframe genomen waarin hetvolgende script staat:
<script language="Javascript">
var poortstatus = <?php echo "$data";?>;
if (parent.document.first_form.first_text.value!=poortstatus)
{
parent.document.first_form.first_text.value=poortstatus;
}
setTimeout('document.location=document.location',10000);
</script>
alles werkt naar behoren, maar als het iframe om de 10sec de refresh uitvoerd hoor je de klik en kan je in het browser venster zien dat er nieuwe data gedownload wordt.
is het mogelijk om dit onopgemerkt te doen, het belangrijkste is het click geluid wegkrijgen.
ik weet het wel, zet het geluid uit in windows, maar dan werkt het niet meer als er gewoon gesurfd wordt... tips?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt niet "stiekum" een frame refreshen zonder die "click" nee. Wat je wel zou kunnen doen is een XMLHTTP request en daarmee bepaalde data ophalen. Zat voorbeelden van te vinden @Google.

Eén voorbeeld vind je hier Disclaimer: ik heb er 3 seconden naar gekeken en weet niet of 'ie werkt, maar het idee mag duidelijk zijn.

Een ander voorbeeld kwam gisteren hier @GoT nog voorbij: http://www.ria-info.com/test.html. Die is misschien nog wel mooier / beter.

Overigens zou je ook misschien nog wel een Java applet kunnen gebruiken, of een Flash object en verzin zo maar door. Ik zou zelf voor een XMLHTTP request gaan echter.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 20-04-2005 03:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij