Ik wil 3 WHERE voorwaarden in mijn SQL query maar ze moeten zowel AND als OR zijn, dus meerdere where mogen waar zijn, maar ook allemaal. Als er minimaal maar 1 waar is !
Misschien snap je al wat ik bedoel, misschien niet, dus ik zal mijn specifieke voorbeeld hieronder zetten.
Ik heb 3 tabellen; leden, berichten en fotos. Deze bevatten allemaal een kolom user_id en client_ip.
Verder zit zitten in de tabellen de informatie die verwacht van elke tabel.
Ik wil dit:
Van alle tabellen wil ik dat dezelfde client_ip nummers eruit gehaald worden, met als voorwaarde dat de user_id verschillend is.
De slimme gotter weet wat ik wil; kijken welke mensen mogelijk meerdere accounts hebben.
Ik zoek expres niet naar een gebruiker die verschillende client_ip's bij zijn berichten of foto's heeft want dat is nou eenmaal mogelijk.
Met AND & OR samen bedoel ik zo'n query:(deze query kan dus natuurlijk niet)
Misschien snap je al wat ik bedoel, misschien niet, dus ik zal mijn specifieke voorbeeld hieronder zetten.
Ik heb 3 tabellen; leden, berichten en fotos. Deze bevatten allemaal een kolom user_id en client_ip.
Verder zit zitten in de tabellen de informatie die verwacht van elke tabel.
Ik wil dit:
Van alle tabellen wil ik dat dezelfde client_ip nummers eruit gehaald worden, met als voorwaarde dat de user_id verschillend is.
De slimme gotter weet wat ik wil; kijken welke mensen mogelijk meerdere accounts hebben.
Ik zoek expres niet naar een gebruiker die verschillende client_ip's bij zijn berichten of foto's heeft want dat is nou eenmaal mogelijk.
Met AND & OR samen bedoel ik zo'n query:(deze query kan dus natuurlijk niet)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT leden.user_id, leden.client_ip, fotos.user_id, fotos.client_ip, berichten.user_id, berichten.client_ip FROM leden, berichten, fotos WHERE leden.user_id != fotos.user_id AND leden.user_id != berichten.user_id AND fotos.user_id != berichten.user_id ANDOR leden.client_ip = fotos.client_ip ANDOR leden.client_ip = berichten.client_ip ANDOR fotos.client_ip = berichten.client_ip |