Hoi
Ik kom in verschillende scripts (incl. phpBB) regels opgebouwd als de volgende tegen:
Ik ben al zover dat deze methode wordt gebruikt om vars te checken, maar ik begrijp de werking niet (bv. wat de "?" en ":" er staan te doen). Ik weet dat dit een request naar uitleg is en dat dit eigenlijk niet mag maar ik heb al verschillende keren geprobeerd te zoeken naar een degelijke uitleg maar deze heb ik nog nooit kunnen vinden. Volgens mij is het ook een beetje als zoeken naar een speld in een hooiberg...
Zou iemand een voorbeeldje kunnen en willen maken om het te verduidelijken?
Ik heb volgende code:
Hoe zou ik die kunnen omzetten naar regels zoals ik hierboven één vermelde?
Alvast bedankt!
Ik kom in verschillende scripts (incl. phpBB) regels opgebouwd als de volgende tegen:
code:
1
| $var= (!empty($HTTP_POST_VARS['var'])) ? $HTTP_POST_VARS['var'] : ''; |
Ik ben al zover dat deze methode wordt gebruikt om vars te checken, maar ik begrijp de werking niet (bv. wat de "?" en ":" er staan te doen). Ik weet dat dit een request naar uitleg is en dat dit eigenlijk niet mag maar ik heb al verschillende keren geprobeerd te zoeken naar een degelijke uitleg maar deze heb ik nog nooit kunnen vinden. Volgens mij is het ook een beetje als zoeken naar een speld in een hooiberg...
Zou iemand een voorbeeldje kunnen en willen maken om het te verduidelijken?
Ik heb volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| // Check gebruikersnaam
$_POST['gebruikersnaam'] = trim($_POST['gebruikersnaam']);
if(strlen($_POST['gebruikersnaam']) < 3 || strlen($_POST['gebruikersnaam']) > 25 || $_POST['gebruikersnaam'] != strip_tags($_POST['gebruikersnaam'])) {
$error = TRUE;
$error_gebruikersnaam = TRUE;
}
else {
// ...
} |
Hoe zou ik die kunnen omzetten naar regels zoals ik hierboven één vermelde?
Alvast bedankt!