Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GSM] Slecht bereik thuis, grote antenne bouwen?

Pagina: 1
Acties:

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik woon nou een tijdje in België, vlak over de grens bij Maastricht. Omdat ik wel nog elke dag naar Nederland ga en iedereen die ik ken in Nederland woont heb ik nogsteeds mijn Nederlands gsm nummer. Dat is veel goedkoper. Ik bel dus met een t-mobile phone uit NL.
Ik heb boven op zolder als ik met mijn telefoon tegen het raam sta nog net één streepje t-mobile bereik :+
Nou is mijn vraag, is het niet mogelijk om een soort antenne te maken die het signaal van t-mobile beter oppikt dan dat mijn gsm doet? En hoe maak ik die antenne? Het liefst zou ik natuurlijk een houtjetouwtje oplossing het beste vinden, niet te duur B)

nikszolekkeralss.exe

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als 't al mogelijk is, zal die antenne wel echt fysiek aan je mobiel vast moeten zitten lijkt me. Volgens mij kun je niet simpelweg een "repeater" of "booster" ofzo in je huis ophangen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Repeaters voor GSM verkeer bestaan wel - ik heb ze ooit eens gezien opgehangen worden door Proximus.

Werken als in het probleem oplossen van een slecht bereik deden ze overigens niet. :)

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 10:23
carkit misschien een idee?

heb je wel direct een antenne die je ergens hoog kan plaatsen.

echter niet erg mobiel...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
elevator schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:40:
Repeaters voor GSM verkeer bestaan wel - ik heb ze ooit eens gezien opgehangen worden door Proximus.

Werken als in het probleem oplossen van een slecht bereik deden ze overigens niet. :)
Naja, het is natuurlijk theoretisch en in de praktijk wel mogelijk, maar die zijn denk ik niet voor consumers voor thuis enzo :)

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Zou het werken, een carkit?
Ik hoef niet mobiel te zijn hier thuis. Het gaat er om dat ik thuis via mijn NL operator bereikbaar ben.

nikszolekkeralss.exe

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

likkepot schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:51:
Zou het werken, een carkit?
Ik hoef niet mobiel te zijn hier thuis. Het gaat er om dat ik thuis via mijn NL operator bereikbaar ben.
Als je er een grote antenne aan hangt wel ja. Maar vergis je niet; je zult veel signaal in je kabels verliezen. Je zult dus dicht bij de antenne (op zolder) moeten zitten. Kan je niet gewoon skypen met die lui? :P

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

je hebt gsm boxen waar je en sim in kan doen, deze worden veel op schepen gebruikt. hieruit komen gewoon tel aansluitingen dus met een normale telefoon bellen.
je merkt dus niet eens dat je via het gsm netwerk belt.
;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:27:
je hebt gsm boxen waar je en sim in kan doen, deze worden veel op schepen gebruikt. hieruit komen gewoon tel aansluitingen dus met een normale telefoon bellen.
je merkt dus niet eens dat je via het gsm netwerk belt.
;)
Maar dan moet die sim nog steeds bereik hebben... En dat is juist het probleem. 8)7

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30
Ik weet niet of je telefoon bluetooth heeft, maar anders leg je je telefoon bij het raam zodat ie bereik heeft en dan bel je met bluetooth headset. Kan je nog ietst rondlopen. Dat werkte bij mij wel altijd.

Verwijderd

zomaar een balletje: een gsm moet ook nog terugzenden. ligt daar niet een groter probleem dan bij de gsm mast in nederland?

(of anders: een prepay kaartje van een andere budgettelco in nederland die op jouw plek in bels wel bereik heeft. orange of telfort debitel ofzo)

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik heb al een budget prepaid phone :) Verder heb ik alle netwerken getest op verschillende locaties in het huis. In de woonkamer en op de 1e verdieping heb ik sowieso geen enkele NL operator. Dan op de 2e verdieping (zolder waar ik leef) ontvang ik elke operator behalve KPN. Welliswaar allemaal zo zwak dat als ik 2 meter naar links loop ik alweer het signaal kwijt ben.

[ Voor 2% gewijzigd door likkepot op 20-04-2005 17:58 . Reden: typo ]

nikszolekkeralss.exe

Pagina: 1