Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] NTLDR missing - hoe op te lossen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 11.003 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search vaak gebruikt maar ben er nog niet uitgekomen...het zit zo:
ik heb een oude pc, die wil ik weer gaan gebruiken..zitten 2 harde schijven in..toen kreeg ik tijdens het opstarten de (bekende) error: ntldr missing en dat hij dus niet kan starten. Ik stop de windows xp cd erin, install menu etc krijg ik, maar zodra ik een windows wil installeren en daar een partitie voor kies en hij deze gereed maakt(format, files kopien) en daarna opnieuw opstart krijg ik de melding dus nog steeds.

Maar nu, 1 hd eruit gehaald, de ander als Master gezet. Heb hem via het windows install menu leeggemaakt(oude data die weg kon) en 1 partitie van gemaakt. Maar zodra ik dan windows wil installen krijg ik de melding steeds weer...en dat vind ik zo raar..aangezien hij helemaal leeg is...

iemand die weet hoe dit te verhelpen?

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

check ff of je niet een floppy in de drive hebt zitten, is mij 1x overkomen...

• Tinoo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 15:51
Toevallig had ik een paar weken geleden hetzelfde probleem. NTLDR missing.

Als volgt opgelost:

- Windows CD erin
- Install draaien op dezelfde partitie in een andere map
- Nadat de computer reboot de F8 knop vaak en hard indrukken
- Vervolgens kiezen voor 'Normaal opstarten'
- Je oude Windows weer starten
- De nieuwe Windows map verwijderen

Voila, scheelt toch redelijk veel tijd en moeite ten opzichte van een hele partitie wegdonderen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je met een bootdiskette (www.bootdisk.com) je harddisk partitioneert, formatteert en bootable maakt - boot je DOS dan wel? :)

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 19-04-2005 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
bootdiks even gemaakt..erin gestopt en zodra hij daar iets mee wil gaan doen krijg ik de melding dat de file: system32\hall.dll corrupt is...

@Tinoo, er zit nu geen oude windows meer op..via de install hele hare schijf leeggemaakt..en als ik dan windows wil installen stopt hij halverwege(bij opnieuw opstarten) omdat ik die melding dan weer krijg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De datapartities zijn wel weg maar de mbr is nog niet gereset.
Eventjes met een 98 bootdisk fdisk /mbr uitvoeren, daarna de installatie opnieuw uitvoeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
bij fdisk...ik wil de huidige primary partitie verwijderen...selecteer partitie 1..maar dan moet ik het volume label invullen..mar dat werkt niet echt met die tekens die er staan...dus ik sluit het af...wil het volume label van C verandern... via [c:][naam] maar dat werkt ook niet..

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:23

BIM

Nothing interesting

Zoals backslash32 als zegt, gewoon op de commandprompt:

fdisk / mbr

Dan schoont ie je masterbootrecord.
Je hebt nu fdisk ZONDER /mbr gestart.

Fdisk wordt voor de rest niet gestart en is bijna meteen klaar.
Je hoeft voor de rest ook helemaal niets met partities te doen.

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Volgens mij kan je dit probleem ook gewoon met de windows cd oplossen.

Boot vanaf een XP cd en start "Recovery Console"
Wanneer je een command prompt krijgt type je de volgende dingen in:

FIXBOOT
FIXMBR

Vaak doet dit de truuk al, zoniet kun je nog overwegen om de NTLDR.EXE van de WinXP cd terug te kopieeren in de root van je bootpartitie.

[ Voor 57% gewijzigd door Rockafello op 20-04-2005 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Bim
dat heb ik nu gedaan...windows xp cd erin...install scherm..kies partitie, verwijdert hij alles, kopieert files naar de schijf, wil opnieuw opstarten...krijg weer de error..

@Rockafello
daar is het nu denk ik te laat voor aangezien ik geen windows meer erop heb staan..

• Tinoo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 15:51
hmmm, toch geen floppy in de diskdrive inderdaad? :?

Verwijderd

Topicstarter
nee dat zeker niet...
nog andere manieren om hd goed te formatteren voor een clean install?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu via format c: /u geformatteerd...dat werkte..toen windows cd erin...je selecteert de partitie (er is maar 1) waar windows op moet komen, hij formatteert die nog een keer en kopieert files, wil opnieuw opstarten(waarna je normaal dan dat windows install scherm krijgt) maar nu start hij dat niet op, ik krijg de melding Press any key to boot from CD (als ik dat kies herhaalt zich bovenstaand proces) en verder niks

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:41:
ik heb hem nu via format c: /u geformatteerd...dat werkte..toen windows cd erin...je selecteert de partitie (er is maar 1) waar windows op moet komen, hij formatteert die nog een keer en kopieert files, wil opnieuw opstarten(waarna je normaal dan dat windows install scherm krijgt) maar nu start hij dat niet op, ik krijg de melding Press any key to boot from CD (als ik dat kies herhaalt zich bovenstaand proces) en verder niks
Moet je niet de bootsequence in je BIOS aanpassen? Zodat hij van je HD opstart?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat maakt toch niks uit als je niet op een toets drukt(normaal zou hij dan verder moeten gaan)

edit

nu nog weer wat geprobeerd enzo..nu krijg ik als windows tijdens de installatie opnieuw moet opstraten:
A disk read error occurred
Press ctrl alt del te restart

edit 2

ik was weer terug bij af na nog dingen proberen..ntldr missen...nu heb ik via diskette ntldr file van deze pc gekopieerd naar c:\ op die pc...en nu start hij steeds opnieuw op(nadat de vraag is gekomen om van de cd te booten)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje..

niemand die me nog kan helpen eventueel?

heeft het misschien nut om de hd's naar een winkel te brengen dat ze daar nog iets eraan kunnen doen misschien?

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:18:
schopje..

niemand die me nog kan helpen eventueel?

heeft het misschien nut om de hd's naar een winkel te brengen dat ze daar nog iets eraan kunnen doen misschien?
Ik heb dit probleem vaker gehad nadat ik Linux heb geïnstalleerd gehad (leuke goedlopende zin :P ). Je moet in je bios waarschijnlijk je harde schijf op LBA zetten of juist net niet, ik weet het niet meer precies, maar bij mij werkte dit.....

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 16:52
Zorg dat inj Fdisk de partitie active is.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Topicstarter
XiN-eViL schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:26:
[...]

Ik heb dit probleem vaker gehad nadat ik Linux heb geïnstalleerd gehad (leuke goedlopende zin :P ). Je moet in je bios waarschijnlijk je harde schijf op LBA zetten of juist net niet, ik weet het niet meer precies, maar bij mij werkte dit.....
ik heb ze beide op LBA gezet..en de setup start nu goed..het lijkt dus te werken..dank u

maar moet ik ze nu ook op lba laten staan of kan ik na de install ze weer als normal zetten(ik weet niet wat het verschil is dus...)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 13:56

you had me at EHLO

Verwijderd

NTLDR is Missing

The "NTLDR is missing" error is the NT/2000 equivalent to 9x's Invalid System Disk error. In most cases receiving this message is the result of leaving a non-bootable disk in the drive. If this error message appears, make sure to check both the floppy and CD drives before doing anything else.

If the error is not the result of a disk being left in the drive it will be necessary to boot using the startup disk. Once the machine has booted, copy the system files from the disk drive to the C: drive.

• jipponl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-03-2022
hallo,

Crossposten is niet de bedoeling en topics kapen ook niet ;) lees het sluitbericht even in je eigen topic.

[ Voor 80% gewijzigd door alt-92 op 22-11-2009 18:03 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.