[XP] Error 0x80070020 bij uitvoeren windows update

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 20:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Probleem

Bij het op mijn laptop uitvoeren van windows update (doe ik een keer per maand handmatig, gebruik dat ding niet zo vaak) krijg ik opeens een error, en wel de volgende

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57095/thumb.jpg

Dat is dus error 0x80070020... (Yeah, right...) Het is gekomen na gebruik van HtimanPro.

Gezocht en gevonden:Tot nu toe geprobeerd:
  • HitmaPro verwijderd: Geen effect, zelfde error...
  • MS KB workaround toegepast. Virussoftware (Norton AV) uitgeschakeld en later zelfs gedeinstalleerd: Geen effect, zelfde error..
  • Veilige modus: Geen effect, zelfde error
Het heeft volgens mij iets te maken met beveiling welke een bestand bezet houdt om te voorkomen dat er naar wordt geschreven o.i.d., maar ik kan er ff geen wijs meer uit worden :(

HENG HENG

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eventjes in je "%Systemroot%\Windows Update.log" or "%Systemroot%\WindowsUpdate.log" ofdat je daar meer informatie uit kan halen :)

Software Algemeen >> Windows Operating Systems

• Spacecowboy

Spacecowboy

Topicstarter
Daar staat het volgende:

code:
1
2
2005-03-07 09:53:58  08:53:58   Success   IUCTL          Starting
2005-03-07 09:53:58  08:53:58   Success   IUCTL          Shutting down

Wat ik verder nog even heb gedaan is de WU temp dir ff leeggegooid: Ook geen effect...

HENG HENG

• Spacecowboy

Spacecowboy

Topicstarter
Goed, het is dus opgelost :P

Wat ik heb gedaan, maakt echt totally geen sense, maar ik zal het er toch maar neerzetten voor wat future use :+

Gewoon de windows CD er ingeduwd, nieuwe installatie kiezen, aangeven dat 'ie over de oude heen moet. Dan wordt er wat schijfcontrole e.d. gedaan, rebooten naar windows (dit ging dus per ongeluk :P) en alles werkte weer :)

Væg...

HENG HENG

Verwijderd

0x80070020 >> 0x8007=win32 error > 0020h convert to decimal > 32 decimal > net helpmsg 32 > The process cannot access the file because it is being used by another process.