Toon posts:

Geen ruimte vrij na verwijderen bestanden uit prullenbak

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bv 45 gig vrije ruimte op me hardeschijf, en als ik bv een bestand van 1 gig in de prullenbak heb, en ik verwijder het vanuit me prullenbak, heb ik nog steeds 45 gig op me hardeschijf qua ruimte.
hoe kan dit?
want normaal gesproken moet ik dan toch 46 gig hebben na dat ik dat 1 gig bestand uit me prullenbak heb verwijderd.

daarnet werd dit topic zomaar gesloten hoop nu van niet want ik heb geen norton antivirus dat is het dus niet.
ik heb panda.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En wat heb je gedaan met de in de FAQ beschreven tips en suggesties? :/ Daarvan zie ik nog steeds nergens resultaten terug.

Verwijderd

Topicstarter
maar er staat niks wat kan helpen

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zelfs met Sequoiaview en Spacemonger kun je de verloren gewaande schijfruimte niet terugvinden :?

Verwijderd

rechtermuis knop op prullenbak geprobeerd?

Meestal, bijvoorbeeld wanneer norton is geinstalleerd, staat er wel een optie extra bij de prullenbak dat dit veroorzaakt.

Wat je ook kan proberen is ff een anti spyware/adware proggie er overheen draaien (je weet immers maar nooit..)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12 16:11
Wordt het bestand daadwerkelijk in de prullenbak geplaatst? De prullenbak mag maar een bepaalde grootte beslaan, daarna wordt het direct verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
er kan in mijn prullen bak 3,99 gb en ik doe altijd minder erin dus dat is het niet.
ik heb ook gekeken of er een extra optie is als ik op de rechtermuisknop druk zoals jullie beschreven, maar die is er ook niet.
ik heb trouwens geen spyware.

wat zou het nou kunnen zijn? want ik ga steeds meer hardeschijfruimte missen.

het vreemde is dat ik dit zelfde probleem ik ook had mij me oude computer :?
maar toen dacht ik die is toch oud.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:04:
Zelfs met Sequoiaview en Spacemonger kun je de verloren gewaande schijfruimte niet terugvinden :?

Verwijderd

Op zich een herkenbaar probleem,
maar dan praat ik over tientallen gig's in mijn geval..
Het lijkt erop dat deze data niet zo direct wordt bijgewerkt,
Ik had na een reboot ineens weer volop ruimte.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff dit gedownd http://www.jam-software.com/treesize/index.shtml
en daar staat heel wat anders dan wat me hardeschijf aangeeft.
zo staat er aangegeven als ik al mijn bestanden selecteer 17 gig,en als ik dat via treesize doe dan staat er 21 gig en das goed.
maar het blijkrt dus dat het wel uit me prullenbak is maar niet uit me hardeschijf, de bestanden die ik vanuit me prullenbak heb verwijderd.
alleen kan ik die bestanden nergen terug vinden.
ben dus mooi 4 gig kwijt:(

wat kan ik hier tegen doen?

hoop niet dat me schijf stuk is, nog maar 3 maanden oud.

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-12 15:29
Heb ik ook zo vaak gehad.. was ik aan het downloaden en had ik te weinig plaats. Vervolgens delete ik een paar gig en nog geen ruimte vrij gekregen.
Een week later had ik alles weer erbij.. weet niet waar het aan lag.. maar bij mij zat dan ook alles continue proppievol.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:33

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Defragmenteer je je hardeschrijf en hij werkt de volume bij * ( gebeurt bij mij ook wel eens )

Vake bei te bange

Verwijderd

Zit het niet gewoon in de restore van XP? Eventueel restore functie tijdelijk even uitschakelen (via instellingen van systeemherstel), dan worden deze bestanden automatisch verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb systeemherstel uitgeschakeld,en ik heb me hardeschijf gedefragmenteerd maar niks helpt.
bij de optie systeemhersel kwam er maar 1 gig vrij, dus ben ik nog steeds die 3 gig kwijt:(

wat zou het kunnen zijn?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:04:
Ik heb hier nog steeds geen antwoord op :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op zondag 15 mei 2005 @ 08:17:
[...]

Ik heb hier nog steeds geen antwoord op :)
heb ik gedaan.
alleen van een ander merk heb ik het:)

dit schreef ik een tijdje terug

ik heb ff dit gedownd http://www.jam-software.com/treesize/index.shtml
en daar staat heel wat anders dan wat me hardeschijf aangeeft.
zo staat er aangegeven als ik al mijn bestanden selecteer 17 gig,en als ik dat via treesize doe dan staat er 21 gig en das goed.
maar het blijkrt dus dat het wel uit me prullenbak is maar niet uit me hardeschijf, de bestanden die ik vanuit me prullenbak heb verwijderd.
alleen kan ik die bestanden nergen terug vinden.
ben dus mooi 4 gig kwijt:(

zelfde soort progje

Verwijderd

Heb je al schijfopruiming gedaan en je temps en tijdelijke bestanden van IE/FF verwijderd?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12 17:02
Als je Treesize en je verkenner nou naast elkaar opent, kun je toch zó zien waar het verschil zit?
Wij kunnen dat i.i.g. niet zien...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dingen aangevinkt in mapopties en 1 ding uitgevinkt, en nu zie ik meer bestanden in me hardeschijf.
alleen zegt treesize 21,7 gig en me hardeschijf 21,6.
en ik kan geen verschil zien, weet niet wat dat kliene stukje is wat hij mist.

maar maar al met al zit ik nog steeds met het probleem hoe kom ik aan die 3 gig die ik kwijt ben?
ik kan het nergens vinden.

ik heb ook al schijfopruiming gedaan maar helpt ook niet.

• colbrac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Als ik het topic doorkijk is al eerder een opmerking gemaakt over Norton en zijn beveiligde prullenbak. Hier ik heb ik nog geen reactie op gezien van de TS.
Indien Norton inderdaad aanwezig is kan dat de oorzaak zijn van het probleem. Norton heeft namelijk een soort van 'schaduw prullenbak', de Norton Protected Files. Deze moet apart leeggemaakt worden (via rechtermuisknop op prullenbak -> Empty Norton protected files) of liever nog gewoon uitgeschakeld.

Verwijderd

Colbrac schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:58:
Als ik het topic doorkijk is al eerder een opmerking gemaakt over Norton en zijn beveiligde prullenbak. Hier ik heb ik nog geen reactie op gezien van de TS.
Lees eens nog eens:
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:26:
er kan in mijn prullen bak 3,99 gb en ik doe altijd minder erin dus dat is het niet.
ik heb ook gekeken of er een extra optie is als ik op de rechtermuisknop druk zoals jullie beschreven, maar die is er ook niet..

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:45:
Dat verschil kan een afrondingsverschil zijn.. Vergelijk eens in bytes.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:45:
ik heb dingen aangevinkt in mapopties en 1 ding uitgevinkt, en nu zie ik meer bestanden in me hardeschijf.

maar maar al met al zit ik nog steeds met het probleem hoe kom ik aan die 3 gig die ik kwijt ben?
ik kan het nergens vinden.

ik heb ook al schijfopruiming gedaan maar helpt ook niet.
Die ene GB die je kwijt was na het verwijderen uit je prullenbak heb je weer terug toch? Die 21,7 of 21,6 is waarschijnlijk een afrondingsverschilletje idd. Die 3GB ben je niet kwijt, die 3GB wordt gewoon door jou gebruikt. En waar dat zit kun je toch echt alleen zelf bekijken....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

@TS:

Doe eens 1,5 maal je mbram geheugen= je pagefile.sys
En als je hibernate of sleep niet hebt uitgeschakeld, dan gaat daar ook eens een even aantal mb´s aan op. (hiberfil.sys)

En zo zijn er een aantal systeembestanden van windows die veel ruimte in beslag nemen, en als jij in je C:\ kijkt zonder dat je de verborgen en systeembestanden niet laat weergeven, dan zie je dus ook een verschil in grootte.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:46:
@TS:

Doe eens 1,5 maal je mbram geheugen= je pagefile.sys
Eh... de grootte van je pagafile.sys kun je opvragen bij System Properties > Advanced > Performance > Settings > Advanced > Virtual Memory. Deze hoeft niet persé 1,5x je RAM te zijn, magoed :)

Anyway, ook pagefile.sys kun je zien in verkenner als je verborgen- en systeembestanden laat weergeven, dus die ruimte is ie niet "kwijt" lijkt me :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hiberfil.sys al weggehaald.
heb al van alles geprobeerd uitschakelen van dingen etc,maar dat helpt allemaal jammer genoeg niet.
ik heb gewoon toen een paar bins weggegooid in de prullenbak, weggedaan uit de prullenbak maar nooit echt van me hardeschijf gegaan blijkt nu, omdat ik tekort 3 gig tekort kom.
maar ik kan geen bin vinden.
ik snap er echt niks meer van :'(
Pagina: 1