[Mobo] NF7 toetsenbord knippert/geen beeld/ ven draai 1 maal

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb een mobo wat de dingen doet die in de topictitel staan. Ik denk zelf aan een bios die niet zo zuiver is.

Is het mogelijk dit mobo te starten met een bios chippie uit een NF7-S erin te stoppen en als die draaid eruit te halen en de oude terug te doen en opnieuw te flashen.

Of is dit gewaagd. Zo heb ik ook niks aan het moederbord!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Probeer eens een BIOS reset en/of CMOS clear ;). Misschien helpt dat nog ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BSeB
CMOS clear, dmv de jumper heb ik heprobeerd, ik ga zo even proberen de batterij terug te plaatsen, kijken of dat werkt.

Heeft er een nacht uit glegen, ook de power niet aangesloten.

Hopend dat hjij nu gaat werken.

Wat hij nu dus ook niet doet. De ven maakt net als gisteren een slag en stopt dan, er maakt niet eens iets geluid.

Wat is nu de volgende stap.

Ik heb nog een ander bord een NF7-S rev 2 Dit is een NF7 rev 2

[ Voor 35% gewijzigd door BSeB op 20-04-2005 08:22 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer eens een ATX reset voordat je gaat hotflashen.
Dus stekker eruit, powerknop 20s ingedrukt houden en dan weer proberen te booten. in 99% van de gevallen werkt de bak dan weer gewoon.

• BSeB
Kzal het straks is proberen. Ik hoop dat het LUKT, want het is echt een relax mobo en zou zonde zijn als het Kaduk is.

Ik heb daarstraks dus ook een andere CMOS chip erin gedaan die van mijn NF7-S, maar daar deed hij hetzelfde bij. Kan die reset daar dan toch bij helpen. Btw moet die hot-reset nog iets doen, lampje aan uit ofzo?

[ Voor 48% gewijzigd door BSeB op 20-04-2005 13:20 ]

• BSeB
Die ATX reset heeft ook geen zin. Zijn hier mensen in de omgeving Delft die er meer verstand van hebben en hem is willen bekijken/nakijken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BSeB schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:30:
Is het mogelijk dit mobo te starten met een bios chippie uit een NF7-S erin te stoppen en als die draaid eruit te halen en de oude terug te doen en opnieuw te flashen.

Of is dit gewaagd. Zo heb ik ook niks aan het moederbord!
Ik zou het omgekeerd doen; de NF7 BIOS hotflashen op een NF7-S :)
BSeB schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:42:
Zijn hier mensen in de omgeving Delft die er meer verstand van hebben en hem is willen bekijken/nakijken.
Dat is hier niet de bedoeling. GoT is geen contactadvertentieforum.

• BSeB
BalusC schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:46:
[...]
Ik zou het omgekeerd doen; de NF7 BIOS hotflashen op een NF7-S :)
[...]
Dat is hier niet de bedoeling. GoT is geen contactadvertentieforum.
OMgekeerd kan ik straks nog even proberen idd, maar dat van iemand zoeken had ik in oude artikels gezien daarom had ik het gedaan.

• BSeB
Ik ben net even bezig geweest en heb de bios van die NF7 rev2 in een NF7-S gedaan, en tot mijn verbazing bootte die bios gewoon, maar wat ik raar vond is dat de bios van de NF7 ook mijn s-ata bootte. NF7=//=NF7-S

Anders zouden beide borden dezelfde bios hebben. Kan dit het probleem zijn dat iemand hem verkeerd heeft geflashed?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Is de SATA een aparte chip op dat bord of zit het mee in die NF2? Het kan best dat nVidia een deel van het BIOS image levert (meer bepaald de drivers) en dat die SATA er dus inzit :-)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Had de NF7 niet ook gewoon SATA? maar bijvoorbeeld geen SoundStorm? Dat zou het kunnen verklaren... maar volgens mij is de SATA ROM een los gedeelte.

Overigens als de fan 1 kwart slag draait en het systeem weer uitvalt duidt dit in de meeste gevallen op kortsluiting, niet zo best dus.
Ik had ooit eens per ongeluk een losgeknipt power-draadje van de voeding tegen de wand van de kast zitten op een LAN, krijg je hetzelfde probleem, en ik balen!. :)
Zat een weerstandje tussen om de ventilator stiller te maken, maar was losgegaan en niet afgetaped, tjah dan vraag je er ook om heh :D

Owjah, het kan ook nog zo'n soort van veiligheids-functie zijn als er geen ventilator aangesloten zit op de 'cpu-fan' aansluiting op het mobo.

[ Voor 17% gewijzigd door BruT@LysT op 10-05-2005 19:24 ]

• BSeB
Hmz, de s-ata is idd een aparte chip, die van sillicon image. Verder kan ik nergens iets van kortsluiting vinden. Misschien dat het op micorniveau is, dan is het niet op te sporen.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Tjah zou inderdaad intern kunnen zitten, das flink balen. Ik weet niet waar je die plank vandaan hebt?
Ik heb zelf ooit mijn bord gemold door een volt-mod te solderen, opzich prima, maar de potmeter die ik had gebruikt had een wat te hoge waarde waardoor de spanning te ver opliep en er een chipje op het bord kapot was gegaan. Totaal onzichtbaar overigens, maar hij deed helemaal niets meer, afgezien van bijvoorbeeld led's op je toetsenbord bijvoorbeeld :) en wat hdd activiteit. DOOD

Had em wel RMA kunnen sturen, was toch zo onzichtbaar als wat, heb dat helaas nooit gedaan, heb gelijk een nieuwe gehaald onder het motto, eigen schuld dikke bult

[ Voor 20% gewijzigd door BruT@LysT op 10-05-2005 19:38 ]

Pagina: 1