dinovo tobo onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi,

Vandaag een tobo gehaald omdat mijn vorige een 'niet al te subtiele onderdompeling in bier' niet heeft na kunnen vertellen. Meteen maar een dinovo v2 gehaald van logitech.

Erg leuk speeltje, maar ik wil graag dat LCD aan de praat krijgen (zal na een week wel de fun vanaf zijn, maar het is toffe gadget). Echter levert logitech alleen Win drivers mee (zoals wel meer fabrikanten) . Ik heb het halve internet afgezocht en forums.gentoo.org (ben gentoo user en daar is erg veel expertise) naar een manier om dat LCD aan de praat te krijgen.

echter niet gevonden.... weet hier toevallig iemand van een dergelijk projectje af (anders moet ik dit weekend vi en gcc maar weer eens gaan gebruiken, is geen probleem maar waarom het wiel opnieuw uitvinden ;) ) ?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Had je deze pagina al bekeken? Daar lees ik dat het niet zo lukt.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
jups tuurlijk, dat is de eerste die je met google vindt....

maar ja dat is niet echt werkend he (het lukt hem althans niet ) .
Wil daarom zelf (of met meer mensen die er een hebben , subtiele hint ;) ) wat gaan bouwen.

edit: of is Programmeer forum hier betere plek voor?

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 20-04-2005 16:51 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
*schop* :

echt niemand?

weet er dan iemand hoe ik het beste kan beginnen met dat LCD aan te sturen. Ik ken Linux aardig, en ik kan goed C \ C++ \ Java. Heb alleen geen idee hoe ik dat in dit geval kan combineren |:(

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 17:10

Gerco

Professional Newbie

Begin waar die andere persoon is opgehouden. Ga de bluetooth pakketjes sniffen en proberen het protocol te ontdekken. Pas als je daar wat van kent kun je met programmeren van een driver beginnen, daar heb je nog tijd genoeg voor. Als je, nadat je (een beetje van) het protocol ontcijferd hebt, geen zin meer hebt in proggen (goed voor te stellen), post dan je protocolbeschrijving ergens op het web. Grote kans dat iemand ermee aan de haal gaat :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
gisteren even gekeken, maar hij doet zelf niks met het LCD. Alleen de gewone keys doet hij... dat kan ik zelf ook nog wel ;)

Ik zoek nu echter alleen nog een BT sniffer... weet iemand waar deze ergens te krijgen zijn (ook dus voor windows, want ik zal het op windows moeten sniffen en dan op Linux bouwen) ?

Heb nogal gezocht, maar ik heb geen zin om hardware te kopen of te betalen voor software (heb me er maar bij neergelegd dat OSS moeilijk te krijgen is voor win :( ). Met ethereal kan het afaik niet.
Weet iemand iets wat ik kan gebruiken?

Pagina: 1