Toon posts:

koeler verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar dagen zoeken toch maar een new topic.

Wie kan me vertellen hoe ik de standaard koeler van de videokaart af krijg.
Ik heb een radeon 9800xl en de koeler is kapot. Heb al een andere koeler gekocht. Zalman vf700
Heb de 2 palletjes die door de kaart zitten al verwijderd maar ik krijg de indruk dat de boel verlijmd is.
Hoe is dit toch los te krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:12:
Naar dagen zoeken toch maar een new topic.

Wie kan me vertellen hoe ik de standaard koeler van de videokaart af krijg.
Ik heb een radeon 9800xl en de koeler is kapot. Heb al een andere koeler gekocht. Zalman vf700
Heb de 2 palletjes die door de kaart zitten al verwijderd maar ik krijg de indruk dat de boel verlijmd is.
Hoe is dit toch los te krijgen.
De pasta kleeft nogal iddaan de core ;) . Als je de pinnen eraf hebt (dus achter de kaart doorduwen (eerst bovenkant los schroeven he :+ ) dan wat trekken en draaien (met beleid!!!!)
Dan krijg je hem wel los ;)

Verwijderd

Topicstarter
dus niet met me oid wrikken??
enige schroefje die ik nu nog zie zijn die kleine dingen van de Fan

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Let wel op dat je je core niet crust.
Bij de handleiding van mijn cooler stond dat je in dit soort gevallen met een phone de zooi warm moet blazen (40-50 graden stond er) en dan komt hij vanzelf losser te zitten en kan je m dr af halen. Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd. Het is maar een tip. ;)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:00

_Ernst_

Mark It Zero!

Beetje ronddraaien wil meestal wel werken om vastzittende koelers eraf te krijgen, maar idd zoals mssl zegt: met beleid, anders heb je de kant dat ie er met gpu en al af komt :+

Als hij echt te vast zit zou je de diepvriesmethode nog kunnen proberen. Kaart in een antistatische zak luchtdicht in de diepvries leggen, en daarna nogmaals met draaien en een beetje wricken de koeler eraf proberen te halen. :)

Last.fm

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:22:
dus niet met me oid wrikken??
enige schroefje die ik nu nog zie zijn die kleine dingen van de Fan
Er zitten als eht goed is 2 tot 4 schroefjes erin. Aan de achterkant zie je dan van die zwarte stulpels...die moet je even samen duwen (dan pas passen ze door het gat heen ;) ). Een soort ''pluggen'' dus.
Daarna moet je wat draaien (voorzichtig!!) en niet te ver draaien. Zo merk je dat er beweging inkomt....zodoende moet je dat een paar keer herhalen en proberen hem wat omhoog te krijgen :Y) ...soms wel even een karweitje...maar het moet lukken. Let erop dat je het voorzichtig doet en niet stom gaat duwen...dan heb je ook zo en core crush :o

De vries methode kan je idd ook gebruiken, maar die zou ik je pas als laatste aanraden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 22:28 ]

Verwijderd

als je nou eerst gaat gamen (!!!pluugen er weer in!!!). laat em geod warm worden, 1 uur gamen, dan kast open en dan issie nog warm, gaatie een stuk makkelijker eraf (aaalternatief voor phone (of hoe je dat ook schrijft)

Verwijderd

Topicstarter
de stulpjes/palletjes zijn eruit.
De aanwijzingen zijn opzich helder maar krijg er geen beweging in.
probeer hem nu eerst maar warm te blazen met een phone :)

Zit namelijk toch al een half uur te prutsen

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:44:

Kan je beter even gamen ;) ! Maar uit ervaring van mij (ik kreeg hem er wel af na een tijdje) en een vriend van mij (nachtje vriezer) is het gelukt ;) ! Dus ik zal niet te lang phon'en :+

Verwijderd

Topicstarter
YES is eraf

Nu nog het schoonmaken.

Kan dit met alcohol ??
Sticker remover ??
Nagellak remover??

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:44:

Voor het gewenste effect zou ik hem juist afkoelen in plaats van opwarmen :)
En het is föhn.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Meastro1983 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:26:
Let wel op dat je je core niet crust.
Bij de handleiding van mijn cooler stond dat je in dit soort gevallen met een phone de zooi warm moet blazen (40-50 graden stond er) en dan komt hij vanzelf losser te zitten en kan je m dr af halen. Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd. Het is maar een tip. ;)
Zoiets die je meestal met een föhn, anders kun je zo lang wachten ;)
Vaak is inderdaad de standaard koelpasta nogal kleverig, als je het koelblok warm maakt met een föhn wordt deze zachter en krijg je het koelblok er zonder moeite af.

edit:
argh, te laat in het kwadraat :|

Je kunt de core schoonmaken met alcohol, gebruik geen oplosmiddelen zoals aceton! (nagellakremover)

[ Voor 11% gewijzigd door MadMarky op 19-04-2005 22:51 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:00

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:49:
YES is eraf

Nu nog het schoonmaken.

Kan dit met alcohol ??
Sticker remover ??
Nagellak remover??
Ik doe het altijd eerst met wasbenzine en daarna nog een keer met alcohol (wasbenzine schijnt een laagje achter te laten namelijk) :)

Maar even zoeken zou geen kwaad kunnen, dit is allemaal makkelijk met de search te vinden.

Last.fm

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:50:
[...]

Zoiets die je meestal met een föhn, anders kun je zo lang wachten ;)
Oeps.. jeetje wat een mega spelfout. Mijn excuses... |:(

Verwijderd

_Ernst_ schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:51:
[...]

Ik doe het altijd eerst met wasbenzine en daarna nog een keer met alcohol (wasbenzine schijnt een laagje achter te laten namelijk) :)

Maar even zoeken zou geen kwaad kunnen, dit is allemaal makkelijk met de search te vinden.
Idd :) . Volgens mij is dit hele verhaal wel te vinden (zalman VGA topics etc.) ;)
Dus hierbij succes :Y) ...en zorg ik ervoor dat je even wat searcht en uitprobeerd (8>

Verwijderd

Topicstarter
Eigelijk wel leuk zo'n spelfout
Taal is Middel geen doel :)
Pagina: 1