Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feature] PM Templates

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
(jarig!)
Hoi,

Naar aanleiding van een gesprekje met BalusC heb ik ff een vraagje.. hij gaf aan dat hij voor een slechte reply in een slecht topic eigenlijk altijd dezelfde message gebruikt... ik heb deze gekregen en dat ziet er idd goed uit :) Nu kan ik me voorstellen dat er voor meer van dit soort situaties een standaard bericht te bedenken is.. Is het een idee om een soort van PM template te gaan invoeren netals een mail template?

Alleen omdat je een PM ook vaak voor een los berichtje naar iemand gebruikt dan zo dat het standaard is zoals het nu is maar dat je kan kiezen voor een template?

Template van BalusC:

Hoi :)

Aanshouw hier de reply die je zojuist had gepost in [topic=]:

[quote][/quote]

Dit soort replies zijn niet de bedoeling hier op GoT. Weest op z'n minst behulpzaam, compleet, duidelijk en constructief. Maar ga niet de wijsneus uithangen. Dit kan storend, irritant en denigrerend overkomen namelijk. Ook kun je hiermee nog meer overbodige replies uitlokken. Sla de [FAQ=forumgedrag,]Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)[/FAQ] maar eens op na wat betreft het "Reageren" ;)

Ergo: gewoon behulpzaam reageren of juist niet reageren als je zo'n "slecht" topic ziet. Ideaal is als je een topicreport [img]http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif[/img] post, zodat de moderators het topic sneller in gaten hebben en het sneller op slot kunnen zetten.

Alvast dank voor je begrip :)

Met vriendelijke groet,

{mod gegevens}
Wat vinden jullie ervan?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik vind dat er dan veel meer templates moeten komen aangezien 1 zo weinig is ;)

Verder denk ik niet dat ik snel een template-based PM zal kiezen, veelal zuig ik ze terplekke uit m'n duim en dat bevalt prima gezien sommige nuances soms nodig zijn.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
(jarig!)
jah... natuurlijk moeten er dan meer komen :)

zat zelf te denken aan b.v nog een template voor het verplaatsen van een topic enzo :)

En idd zuig ik ze meestal ook terplekke uit m'n duim.. alleen voor een aantal dingen gewoon standaard pm's lijkt mij wel makkelijk.... net als bij mails zegmaar :)

[ Voor 39% gewijzigd door Apen-nootjes op 19-04-2005 22:14 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als ik als niet-mod mag reageren :)
ik denk dat mensen (die een pm krijgen) veel meer voelen voor een handgeschreven PM, dan voor een soort van copy-paste PM. Het is veel 'menselijker' en het lijkt ook meer alsof er meer 'moeite' voor is gedaan :)
natuurlijk snap ik dat ICT'ers alles automatisch willen, maar soms is het gewoon prettiger om het niet te hebben :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik ben er ook niet echt fan van om alles te vertemplatizen, we hebben eind vorig sowieso al niet voor niets de mailtemplates een stuk uitgedund en kaler gemaakt zodat je 'gedwongen' wordt meer tekst zelf te schrijven als mod om het daarmee persoonlijker te maken en minder het risico loopt om verkeerde dingen te laten staan die niet van toepassing zijn.

Overigens zijn PM-templates al vaker aangevraagd, en was het geloof ik wel de bedoeling dat ze er ooit kwamen, maar ik zou er als het aan mij ligt (wat het toevallig doet :+ ) om bovenstaande redenen op GoT niet meer dan een stuk of 3~4 maken die alvast 'Hoi $user', en een ondertiteling eronder zetten ;)

Professionele website nodig?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er is een rudimentaire template in 1.9.4 (aanhef en afsluiting) :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.