Toon posts:

e-tech ADSL router + Het Net icm win. XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mede tweakers.net fanaten

Vandaag moest ik ergens xp op 1 pc installeren. (voorheen zat er 98 op).
Ik dus installeren, alles perfect in orde.

Vervolgens wou ik het internet op om een aantal updates op te halen, dit ging ff niet. Ik heb hier een E-Tech ADSL modem/router met een Het Net Surfen abbonement. De andere computers hebben perfect internet alleen de pc die net geinstalleerd is niet.

Normaal gesproken zou je dus direct internet moeten hebben op het moment dat je die UTP kabel erin ragt, aangezien de andere pc`s allemaal fijn op het Internet zitten. Dus niet!

Het ip adres dat hij krijgt is 169.x.x.x adres en geen 10.0.0.x adres zoals die van de router zou moeten worden uitgedeeld worden. Heb vaak geprobeerd om de verbinding te repairen maar dat lukte ook niet. Blijft een 169. ip.

Als ik vanaf de andere computer de router settings in ga, dan zie ik dat hij ook maar 1 computer vind, terwijl er 2 aanstaan en ook ingeplugd zijn op de router. Op de router zie ik verder wel 2 lampjes branden maar in de router settings vind hij maar 1 computer.

Ik weet echt niet wat ik moet wie zou mij hier kunnen helpen? Ik heb geprobeerd om :
- stroom van de router er af/ er op.
- terug naar factory settings en dan weer instellen alles
- handmatig IP adres DNS Server Gateway en Subnetmasker ingevoerd
- Andere kabels
- Andere netwerkkaart
- Andere PCI slot
- 1 UTP kabel aangesloten, dus alleen van de fresh installed XP machine.

Het lukt allemaal gewoon echt niet. Het windows tekentje zegt ook dat hij verbonden is, 100 Mbps, maar de router geeft aan dat er maar 1 pc aan staat ( de andere dus ). Op de router zelf zie je wel dat er 2 pc`s zijn gekoppeld aangezien de lampjes van die ingangen branden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ze hebben echt heel snel internet nodig die lui op die XP computer.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

lijkt erop dat of op je router de DHCP server niet aan staat en/of je client geen autoconfiguratie voor het ontvangen van DNS en IP via DHCP heeft aan staan.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik zou het eens met winsockfix proberen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
aardbeix15 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:07:
lijkt erop dat of op je router de DHCP server niet aan staat en/of je client geen autoconfiguratie voor het ontvangen van DNS en IP via DHCP heeft aan staan.
Daar heb ik ook al wel naar gekeken en deze staan beiden goed.

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:09:
Zou je dit een beetje kunnen toelichten voor me? Wat houd het precies in?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb dit ook wel eens gehad en toen bleek dat ik toch echt die stappen moest doorlopen op elke pc die op de cd staan die je hebt gekregen bij de modem van kpn.
heb je trouwens xp schoon geinstalleerd of erover heen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:09:
Heeft dit zin na een verse win XP installatie??

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad een schone installatie geweest van XP.

Maar het is echt zo vreemd, voer ik die informatie handmatig in, werkt het ook niet. Ik heb de router ook al eens helemaal opnieuw ingesteld. Dus terug naar factory settings, en dan weer alles instellen. Op andere pc`s werkt het wel, maar op die ene xp machine niet.

Btw, de 3 andere pc`s werken ook onder XP allemaal dus het zou echt moeten werken gewoon!

Verwijderd

Topicstarter
by the way, ik kom ook de router niet in he, dus als ik 10.0.0.2 invoer kom ik er ook niet in! vanaf die ene xp machine.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens weten jullie al iets??

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Niet kicken binnen 24 uur.. lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) daar ff voor na.

En verder..
Als je nou es handmatig een ip adres instelt en een gateway.
Als dat werkt ligt het aan de dhcp shit van Windows.
Werkt dat ook niet? ligt het of aan je nic of kabel.. tenminste zoek het dan ergens anders :)

Dat je nu niet de router in kan komen is ook niet zoo verwonderlijk. Jij praat immers met 169.*.*.* ip en de router 10.*.*.* dus dat werkt ook niej.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
het werkt, NIC was kapot. nieuwe nic en het werkt. thx all!
Pagina: 1