Toon posts:

Temperatuur Pocessor Medion 8080 XL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren schommelt de temperatuur van de CPU in mijn Medion 8080 XL sterk.
Tot gisteren zag ik met speedfan de temperatuur geleidelijk oplopen en ook weer afnemen bij een behoorlijke belasting van het systeem. Op dit moment neemt de temperatuur van de CPU binnen enkele seconden soms wel 10 graden toe bij een matige belasting. Gewoon surfen met IE. En binnen 2 seconden daalt de temperatuur dan ook weer sterk met 4,5 soms wel 10 graden.
Ook de fan van de CPU gaat dientengevolge steeds vaker over tot actie. Niets gewijzigd aan systeem of opstelling. Systeem helemaal stofvrij gemaakt. Helpt ook niets!
Er lopen ook geen vreemde processen voorzover ik met taakbeheer kan zien!
Staat mijn processor op instorten?

Iemand een idee?

Verwijderd

je hebt er niet echt duidelijk staan hoe heet je cpu exact is.
ik denk dat je een software matig probleem hebt met al die vreemde proccessen die je zelf zegd dus ik zou hitman downloaden een goeie anti spyware progie dat echt alle rommel van je pc afhaalt en niet te vergeten scan ff voor virussen

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 21:56
Kijk eens in je bios of die daar ook zo hard schommelt,

Anders is het toch echt spyware of virus ofzo idd :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in de BIOS van deze machine geen temperatuur uitlezen! Denk ik! De temperatuur gaat
in no time naar boven de 70 graden en daalt dan binnen 2 seconden ook weer naar onder de 60 graden. Als je ook maar iets doet op dit systeem dan stijgt de temperatuur van ongeveer 48 graden in no time naar boven de 60. Ik zie in taakbeheer juist geen vreemde processen en de processorbelasting in speedfan is laag overeenkomstig wat ik doe.

Nogmaals dit is pas sinds 2 dagen zo. Eerst ging de temperatuur bij gewoon internet en word gebruik nauwelijks en langzaam omhoog en bleef ook heel lang onder de 50 graden.

In de charts van speedfan zag je dan ook een zeer geleidelijke stijging en daling en geen scherpe pieken!

Verwijderd

Het lijkt erop dat er iets met je temperatuurssensor is, maar ik zou niet weten wat je eraan kan doen...
Misschien een mailtje naar medion sturen met je probleem?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 08:03 ]

Verwijderd

heb 3 medion bakken in behandeling gehad met zelfde klachten temp sprongen van 10 graden of meer zonder enige aanleiding. Geen van de biosen gaf een temperatuur weer, medion geeft geen enkele hint of hulp hierbij.
MBM 5, speedfan, cpucool allemaal hetzelfde probleem

Verwijderd

Tsja kwaad kan het in princiepe niet als het de sensor is, maar het is wel heel vervelend als je zo een speedfan hebt, want dat maakt gewoon nutteloos extra herrie...
Pagina: 1