Toon posts:

[2000] Vage pictogrammen/icons

Pagina: 1
Acties:
  • 1.073 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vandaag mijn pc opstartte, zag ik dat er een aantal icoontjes anders uitzagen.

Hieronder een aantal screens van de pictogrammen die er anders uitzagen:

Afbeeldingslocatie: http://img41.echo.cx/img41/3761/lp5du.png

Een aantal van deze pictogrammen zijn van MSN 7, Windows Media Player en Firefox.

Wat opvallend is, is dat het pictogram van MSN rechts van de startbalk (het rechterbovenplaatje) gewoon normaal te zien is, maar in de systemtray niet (het grote plaatje is een uitvergroting).

Ook op mijn desktop zijn de icoontjes van Firefox en Media Player anders. Als ik dan op een van beide met mijn rechtermuisknop klik om van pictogram te veranderen, dan zie ik dat alle pictogrammen van Firefox (en Media Player) anders zijn.

Dus ik installeer Media Player en Firefox opnieuw, en wat blijkt: geen verschil :/

Google levert ook geen antwoord. Iem. een idee hoe ik die pictogrammen normaal kan krijgen?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-03 01:55

Guldan

Thee-Nerd

wat voor moederbord heb je? IK heb in het verleden wel eens problemen gehad met die aopen Mx serie moederborden met de videokaart. Die hebben een raar probleem met de videokaart voor een bepaalde bios update. Dan krijg je ook dat soort dingen. Ik zou ff in tweakXp de optie, Rebuild icons gebruiken. Tenminste dat werkte onder windows 98...

suc6

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eerste verdachte - Windows icon cache, zie Guldan hierboven
tweede - bezig geweest met videodrivers of gerelateerde programma's?
installeer evt. je videodrivers ff overnieuw :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je niet gewoon in de instellingen van je display ook voor kleurencombinatie "windows klassiek" gezet? En misschien het aantal kleuren aangepast?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:55:
Heb je niet gewoon in de instellingen van je display ook voor kleurencombinatie "windows klassiek" gezet? En misschien het aantal kleuren aangepast?
allebei niet. ik ga een van de opties boven proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook al de driver opnieuw geïnstalleerd, maar die pictogrammen blijven er zo uitzien. Via Google kwam ik bij TweakUI en ik heb dit ook al gebruikt.

Nog andere ideeën? :|

Mobo: i440BX (is dat genoeg :?)

Toch maar een screen dan:

Afbeeldingslocatie: http://img153.echo.cx/img153/3149/14aj.png

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 16:06 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
je kleuren terugzetten naar 256, en weer terug naar ware kleuren?

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:55:
je kleuren terugzetten naar 256, en weer terug naar ware kleuren?
Al geprobeerd, geen verschil :/

-edit-
Nu ik mijn pc opstart, zijn er opeens nog meer pictogrammen lelijk geworden. Er zijn bijna geen normale pictogrammen meer over :|

Vergelijk deze screen maar met de screen in de eerste post:

Afbeeldingslocatie: http://img202.echo.cx/img202/5704/17yj.png

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 09:51 ]

Pagina: 1