De 9800 pro komt heel goed mee met de 6600GT chips (die idd in de range van 200 en lager liggen), als je echt vooruit wil gaan vergeleken met die 9800 pro zou ik je aanraden om je geld nog even te bewaren tot die kaart echt verouderd is: Het verschil tussen de 6600GT en de 9800 Pro rechtvaardigd voor mij iig niet een uitgave van 200 euro, en de 9800 Pro speelt nog leuk.
Een lucratieve optie zou zijn: Een 6800LE unlocken, zelfde pricerange... unlocked weer een stukje sneller als de 6600GT, maar helaas is er geen garantie dat dit unlocken ook echt lukt. Mocht het niet lukken zit je met een kaart die langzamer is als de 6600GT. Een beetje risky dus
Een ati man kan je misschien nog een alternatief uit dat kamp geven, niet mijn gebied.
*edit*
"
de hoeveelheid geheugen heeft niets met de snelheid van de kaart te maken, tis niet zoals bij ram geheugen"
Niet helemaal waar, hoge resoluties vreten geheugen bij gebruik van hoge(re) AA en filtering waarden. Hoewel de nVidia chips terug schakelen als ze geheugen terkort komen, waardoor de snelheid dus toe neemt, zit je wel met een lagere beeldkwaliteit. Verder kan geheugentekort leiden tot swapping, een proces wat zeker de snelheid zal beinvloeden. Ik ben met je eens dat de huidige games nog niet schrikbaren hoog boven de 128 meg uitkomen, maar we komen in de buurt en gaan er soms zeker overheen
[
Voor 25% gewijzigd door
Steef op 19-04-2005 21:36
]
Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 85 F1.4 DG DN Art