[XP] PC hangt na opstarten alleen bij 1e koude start

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 19:13

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
's avonds na mijn werk zet ik de pc aan, en het is me nu gister en vandaag al overkomen dat na het starten van xp en alle achtergrondprogramma's, opeens de rest ermee ophoudt.

Het is gekomen na de install van MSN 7, waarvan ik niet denk dat dat er iets mee te maken heeft maar toch.

Ik draai met 2 schermen, en op mijn secundaire scherm zie ik dan een rare streep door de balk van MSN 7 lopen...

De taakbalk op mijn hoofdscherm reageert niet.

Laat ik dat even staan, dan opeens opent het startmenu zich, en kan ik na veel moeite opnieuw opstarten. Voor de rest reageert er niets.

Na het opnieuw starten is alles opgelost en werkt de pc zoals ie hoort te doen.

Dit is dus alleen na een koude start nadat ie een tijd heeft uitgestaan...

Waar kan ik zoeken??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat je voeding misschien te licht is of anders stervende is.
Aangezien een koude start het meeste van je voeding trekt.
Anders je computer scannen op spy-adware .
En je kunt ook overwegen om de instal van msn 7 ongedaan te maken en te kijken wat je syteem dan doet.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n soort probleem. Sinds een dag gaat mijn monitor telkens zomaar uit en moet ik het systeem restarten. Hierbij loopt het systeem zelf volgens mij ook vast. Alleen dit kan ik niet met zekerheid zeggen omdat eerst de monitor uitvalt. Vanavond is de pc helemaal gaan flippen en loopt hij zelfs bij het opstarten vast: je hoort telkens de pieptoon zichzelf telkens herhalen. Ligt dit misschien aan de voeding ofzoiets?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:29:
Ik heb ook zo'n soort probleem. Sinds een dag gaat mijn monitor telkens zomaar uit en moet ik het systeem restarten. Hierbij loopt het systeem zelf volgens mij ook vast. Alleen dit kan ik niet met zekerheid zeggen omdat eerst de monitor uitvalt. Vanavond is de pc helemaal gaan flippen en loopt hij zelfs bij het opstarten vast: je hoort telkens de pieptoon zichzelf telkens herhalen. Ligt dit misschien aan de voeding ofzoiets?
Mijn monitor was inderdaad ook heel af en toe aan knipperen. Uit, aan, uit, aan... Dit herhaalde zich 3 keer en erna was probleem weg...

Enige remedie is dan voeding vervangen?? Kan ik die checken op een of andere manier??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Ik ga morgen de voeding van mijn ouders in die van mij plaatsen om te zien of het probleem daar ligt. Misschien kun jij dat ook op eenzelfde manier doen?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:46:
Ik denk persoonlijk dat je voeding misschien te licht is of anders stervende is.
Aangezien een koude start het meeste van je voeding trekt.
Anders je computer scannen op spy-adware .
En je kunt ook overwegen om de instal van msn 7 ongedaan te maken en te kijken wat je syteem dan doet.
Raar dat het opeens van de een op andere dag raak is. Ik bedenk me net dat MSN 7 er al ruim een week opstaat, en afgelopen zondag nergens last mee... Maandag start ik pc op, en bam, daar was het 'probleem'.

Kan spyware hier dus ook voor zorgen?? Had wel gescand net, en *schaam* 147 *schaam* items in Adaware

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
freddyathlon schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:07:
[...]

Raar dat het opeens van de een op andere dag raak is. Ik bedenk me net dat MSN 7 er al ruim een week opstaat, en afgelopen zondag nergens last mee... Maandag start ik pc op, en bam, daar was het 'probleem'.

Kan spyware hier dus ook voor zorgen?? Had wel gescand net, en *schaam* 147 *schaam* items in Adaware
Vul de spyware sweep maar aan met de trial van Spy Sweeper en de Microsoft Anti Spyware beta. Dan vind je waarschijnlijk nog wat meer ellende.

Immuniseer je browser met Spywareblaster en Spyware Bloclist.

Wat nog beter tegen spyware helpt is een andere browser: de verse Opera 8.0 of Firefox. Het zijn óók nog eens fijnere en snellere browsers. :X :+

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Alle spyware verwijdert... Maar kan dit echt de oplossing zijn om dit te voorkomen bij een koude start?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
freddyathlon schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:09:
Alle spyware verwijdert... Maar kan dit echt de oplossing zijn om dit te voorkomen bij een koude start?
Spyware verwijderen is slechts één deel van het elimineren van oorzaken. Aangezien je nogal vervuild was met spyware ben ik daar ook even bovenopgesprongen. Hebben de andere scanners nog ellende verwijderd? Spy Sweepr pleegt een goede aanvulling op Ad Aware te zijn en ben benieuwd of dat nog zo is.

Ik gok dat het met de voeding te maken heeft trouwens. Leen bij iemand een voeding en kijk of het weer optreedt. Leen bij voorkeur een voeding van minimaal 300 W. Hoewel, als je met een geleende voeding van 220 W geen problemen hebt dan is dat natuurlijk ook een aanwijzing dat het in de voeding ligt.

Wat zijn je specs trouwens? Processor, moederbord, grafische kaart...

Het doet me wat denken aan mijn probleem met mijn 300 Codegen voeding vorig jaar. Enigzins vergelijkbare klachten. Ik heb ze opgelost door vijf soldeerverbindingen te vernieuwen. Drie eravan hadden eigenlijk de fabriek niet mogen verlaten......

[ Voor 13% gewijzigd door EricJH op 20-04-2005 00:03 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
ik heb vannacht de pc eens uitgelaten, nu net weer gestart en geen probleem ondervonden.... maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer, dus nu vanavond nog even afwachten.

Verwijderd

Heb je inmiddels al een andere voeding geprobeerd??.
Heb je misschien een shot van je voltages , ik denk dat we in ieder geval aan kunnen nemen dat je computer kwa spy/adware redelijk opgeschoond is, maar kan in mijn ogen nog steeds aan de voeding liggen, die spy/adware zorgt er misschien net voor de je computer iets te lang moet pruttelen met opstarten dat de voeding het niet meer houdt.
Het is maar een idee natuurlijk , maar er is maar 1 manier om de oplossing te vinden, en dat is testen.
Pagina: 1