Voor school moet ik een programma(tje) schrijven, maar dit is de eerste keer dat ik met VBA werk.
Dit is de code die ik dusver heb:
Ik heb 2 labels genaamd Uitgebreid en ECTS.
Maar de waardes worden er niet in geladen.
Als ik het na loop lijkt het redelijk te kloppen, maar het werkt niet dus dan zal het niet kloppen.
Hoop dat jullie even zouden willen kijken.
Ben een heel grote newbie qua VBA
Ik heb zelf al een uurtje of 2 gegoogled over de combobox o.a. en ben verschillende fora afgelopen. Heb wel een aantal voorbeelden gezien, maar het was niet zo duidelijk.Meestal ging het om een loop en lieten ze alleen combo1.AddItem zien. Ik werd ook niet echt wijs uit de help functie.
Als ik de replies goed interpreteer betekent het dat ik in de eerste form waar de knop Jaar1 zit de Combo1.AddItem etc al moet laden en dan in de Private Sub Jaar1_Click() de If then moet laten staan.
Dit is de code die ik dusver heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Private Sub Jaar1_Click()
With Combo1
.AddItem "EC1"
.AddItem "IS3"
.AddItem "PG2"
.AddItem "PM6"
.AddItem "EN2"
.AddItem "IO2"
.AddItem "PAS"
.AddItem "ISM"
.AddItem "EC2"
.AddItem "TR"
.AddItem "TCO"
.AddItem "PM82"
.AddItem "SLB"
End With
If Combo1.Text = "ECN" Then
Uitgebreid.Caption = "Datacom & netwerken"
ECTS.Caption = "3"
ElseIf Combo1.Text = "IS3" Then
Uitgebreid.Caption = "Rapid Application development"
ECTS.Caption = "3"
End If
End Sub |
Ik heb 2 labels genaamd Uitgebreid en ECTS.
Maar de waardes worden er niet in geladen.
Als ik het na loop lijkt het redelijk te kloppen, maar het werkt niet dus dan zal het niet kloppen.
Hoop dat jullie even zouden willen kijken.
Ben een heel grote newbie qua VBA
Ik heb zelf al een uurtje of 2 gegoogled over de combobox o.a. en ben verschillende fora afgelopen. Heb wel een aantal voorbeelden gezien, maar het was niet zo duidelijk.Meestal ging het om een loop en lieten ze alleen combo1.AddItem zien. Ik werd ook niet echt wijs uit de help functie.
Als ik de replies goed interpreteer betekent het dat ik in de eerste form waar de knop Jaar1 zit de Combo1.AddItem etc al moet laden en dan in de Private Sub Jaar1_Click() de If then moet laten staan.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 23:01 . Reden: Toevoeging + Verduidelijking ]