Toon posts:

Autospeakers aan je pc aansluiten als algemeen speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 691 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heyz allemaal

Ik heb eigenlijk een vraag , ik zou graag 1 subwoofer 2 hoedenplank speakers en 2 componentspeaker aan willen sluiten aan me pc nou heb ik ff zitten rondneuzen op deze forum en las ik dat dat via een versterker of iets dergelijke mogelijk was , alleen begrijp ik het niet zo goed allemaal hoe dat nu ''precies'' gaat/werkt zou iemand mischien hier wat meer informatie/uitleg kunnen geven , en vertellen wat ik nu precies allemaal nodig heb ,en wat ik moet doen.

Alvast Bedankt

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

nouja .......... net als in de auto zeg maar. je hebt een versterker nodig. neem gewoon een normale huiskamer versterker, sluit daar je luidsprekers op aan.

Van de soundcard pak je de uitgang die normaal naar je poeter setje gaat en die sluit je aan op de versterker.

was dit echt niet ergens te vinden ? tis wel heel basic hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm oky ,idd makelijker dan ik dacht , maar kan ik dan ook gewoon een autoversterkernemen ? zoals bijvb een Xploid versterker ?

• Ray

Ray

ja maar dan moet je dus een 12 volt voeding kopen voor die versterker en er eentje vinden die het vermogen kan leveren voor zo'n versterker gaat knap lastig worden als je geen kapitalen wilt neertellen.

Verwijderd

Topicstarter
dus heb ik een 12 volt voeding nodig wat nog meer ? , want me oom heeft nog wel een paar versterkers van Infinity voor me

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 20:05 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Let er wel op dat die 12 volt voeding genoeg ampere is.
Een beetje een auto amp vraagt zomaar 15-20 ampere (en dat zijn de lichtere!), terwijl een voeding meestal 3-7 ampere is.

Wise enough to play the fool

• Ray

Ray

yepz wat ik dus al zei. Een goede gestabiliseerde voeding die 12 volt @ 25 amps gaat geven kost je een vermogen............. je kan natuurlijk ook overdag fijn een auto accu gebruiken en die snachts weer bijladen maar of dat nou echt een oplossing is :)

Verwijderd

Ga eens langs bij auto zaken waar ze een lekker assortiment hebben aan autoradio's, versterkers, speakers, sub's en navigatiesystemen. Deze zijn in een 'kast' gemonteerd en daar hangt een zware transformator achter die van 230 V -> 12 V maakt.
Ik werk ook in zo'n autogarage en instaleer ook altijd de nieuwe radio's, speakers enz in die kasten.
Laatst heb ik nog een complete weg gegooit omdat die te oud was, waar nog wel 2 flinke transformatoren in hingen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik ga morgen well ff langs een aantal exper's en vraag er wel ff naar , ik laat het nog wel horen in ieder geval iedereen bedankt alvast

Verwijderd

je kan hem ook op je gewone radio aansluiten en dan een stekkertje in de geluidsuitgang van je soundcard
Pagina: 1