Asus A8N-SLI Deluxe: wel stroom niet starten

Pagina: 1
Acties:

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Volgens mij is mijn moederbord kapot, of anders mijn voeding. Ik vermoed de laatste.

Asus A8N-SLI Deluxe
Enermax Noisetaker 600Watt

Het SB_PWR ledje brand netjes op mijn moederbord, maar als ik de powerswitch indruk voorop mijn kast hoor ik een zachte tik uit de voeding, maar er gebeurt verder niets. Het SB_PWR ledje blijft branden, maar de fans van de voeding beginnen niet te draaien, en voor de rest blijft mijn kast ook akelig stil.

Ik zeg voeding stuk, lekker trouwens, een spliksplinternieuwe voeding van 150+ Euro.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Probeer de groene draad met een zwarte te verbinden op je voeding. als het goed is gaat dan de fan draaien. sluit eerst een molex aan op je dvd speler of zo als het goed is moet je die open en dicht kunnen maken. zo niet dan is zeker je voeding er aan.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:36
Chadi schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:40:
Probeer de groene draad met een zwarte te verbinden op je voeding. als het goed is gaat dan de fan draaien. sluit eerst een molex aan op je dvd speler of zo als het goed is moet je die open en dicht kunnen maken. zo niet dan is zeker je voeding er aan.
Deed ik eerder ook vaak zo.

Gewoon een pincet ertussen, zodat die 2 verbinding maken.
Je voeding gaat dan aan, mits niet defect :)

• zneek
check, dan draait ie. Dat is vaag. Zou het dan toch mijn mobo zijn? Dat zou ook raar zijn, aangezien die het tot gisteravond, toen de andere voeding er nog in zat gewoon gedaan heeft. Nu druk op de powerknop en er gebeurt niets.

• zneek
omfg omfg

Willen jullie weten wat het was?

Verwijderd

Ja! :) Had je een paperclip op je mobo laten liggen? :+

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:21
Je had je powerknop op de verkeerde pinnetjes / niet aangesloten...

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Hoyden
OnTracK schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:58:
Je had je powerknop op de verkeerde pinnetjes / niet aangesloten...
:o

Of een ander kabeltje vergeten.. ?

[ Voor 77% gewijzigd door Hoyden op 19-04-2005 19:59 ]

• zneek
8)7

Ik verbond net die groene met een zwarte, de naastliggende zwarte (op de 24pins mobo connector) en toen viel me op dat die zwarte wel erg diep in het plastik zat. Eff aandrukken, en tada.

jonge jonge, 150+ euro voeding met een mooie stille grote fan er in en 600watts, en dan bijna terugbrengen naar de winkel door 1 lullig iets loszittend stekkertje.

Maar. * zneek is blij. Zometeen ff me 2de Ultra erbij bouwen. SLI wpeo! >:)

[ Voor 10% gewijzigd door zneek op 19-04-2005 20:02 ]

• Hoyden
zneek schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:01:
8)7

Ik verbond net die groene met een zwarte, de naastliggende zwarte (op de 24pins mobo connector) en toen viel me op dat die zwarte wel erg diep in het plastik zat. Eff aandrukken, en tada.

jonge jonge, 150+ euro voeding met een mooie stille grote fan er in en 600watts, en dan bijna terugbrengen naar de winkel door 1 lullig iets loszittend stekkertje.

Maar. * zneek is blij. Zometeen ff me 2de Ultra erbij bouwen. SLI wpeo! >:)
Zorg er wel voor dat dat stekkertje dan blijft zitten.

Ik heb het wel gehad met een HD, die ging af en toe gewoon uit omdat 1 van de stekkertjes en beetje los zat...
Lijkt me niet gezond iig :)

Anders toch maar ff terug naar NoRRoD ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 19-04-2005 20:05 ]

• zneek
SandeR schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:04:
[...]

Zorg er wel voor dat dat stekkertje dan blijft zitten.

Ik heb het wel gehad met een HD, die ging af en toe gewoon uit omdat 1 van de stekkertjes en beetje los zat...
Lijkt me niet gezond iig :)

Anders toch maar ff terug naar NoRRoD ;)
Ik doe hem nu ook weer uit. Zometeen ff de magische rol plakband erbij ;)

[edit] Hey, hoe weet jij dat :? k2u :)

[ Voor 12% gewijzigd door zneek op 19-04-2005 20:06 ]

Verwijderd

Gister nog problemen gehad met mijn vidkaart, bleek dat hij gewoon niet goed aangedrukt was in de AGP slot. Vernederend, maar wel grappig :).

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:11
Ik heb hier ook problemen met zelfde moederbord, maar dan met een Tagan TG480 voeding.
De Tagan heeft een 20 pins connector en die is gebundeld met een 4-pins connector, zodat ie op zowel 20 als 24 connector kan worden aangesloten. Verder heeft de Tagan nog twee P4 connectors (P4 / P4+). Ik de 20+4 pins connectors in de 24-pins aansluiting op het mobo aangesloten en vervolgens de P4 (niet de P4+) in de extra aansluiting geduwd.

Vanuit de power knop op de kast loopt er een zwart/witte draad naar de aansluiitingen op m'n mobo. Die zit volgens mij goed, alleen ben ik er niet zeker van wat zwart is en wat wit is :X

Als ik de voedingskabel in de voeding duw en ik zet de knop achter op de voeding om (;)) dan gaat het groene LEDje op het mobo branden, maar als ik op de power knop duw gebeurd er helemaal niets. Totale stilte. Help :?

• zneek
FallenAngel666 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:11:
Ik heb hier ook problemen met zelfde moederbord, maar dan met een Tagan TG480 voeding.
De Tagan heeft een 20 pins connector en die is gebundeld met een 4-pins connector, zodat ie op zowel 20 als 24 connector kan worden aangesloten. Verder heeft de Tagan nog twee P4 connectors (P4 / P4+). Ik de 20+4 pins connectors in de 24-pins aansluiting op het mobo aangesloten en vervolgens de P4 (niet de P4+) in de extra aansluiting geduwd.

Vanuit de power knop op de kast loopt er een zwart/witte draad naar de aansluiitingen op m'n mobo. Die zit volgens mij goed, alleen ben ik er niet zeker van wat zwart is en wat wit is :X

Als ik de voedingskabel in de voeding duw en ik zet de knop achter op de voeding om (;)) dan gaat het groene LEDje op het mobo branden, maar als ik op de power knop duw gebeurd er helemaal niets. Totale stilte. Help :?
probeer die tip van boven eens. Verbind met een paperclip in je 20/24 pins connector de groene en een zwarte draad, en zet dan de stroom aan.

• Kwistnix
zneek schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:15:
[...]

probeer die tip van boven eens. Verbind met een paperclip in je 20/24 pins connector de groene en een zwarte draad, en zet dan de stroom aan.
Doet niets.

• zneek
Dan zal je voeding kapoet zijn. Klote

Verwijderd

$me heeft een keer meegemaakt dat de voeding en alles wel aan ging, maar de fan van de voeding ging niet aan. Bah, dacht ik, dan kan ik die voeding meteen weer inruilen, maar het bleek te zijn dat de cdromspeler op een rare manier kortsluiting veroorzaakte met het circuit (enige molex op de draad), en toen ik hem verving deed alles het weer... 8)7

Wat het nou eigenlijk was heb ik niet verder onderzocht, gewoon een andere cdromspeler gepakt. En het was geen fout aan de molex ofzow, want een fan en zelfs een hd ging prima.

Hoe het kwam mag joost weten...

• Kwistnix
Ik geef het op. Ik stuur de hele zooi wel op naar de technische dienst van het bedrijf waar ik de onderdelen gekocht heb. Dan zoeken die het maar voor me uit.
Frusterend is dit zeg. Vandaag alle onderdelen eindelijk geleverd, alles ingebouwd en dan doet ie het niet.

• zneek
FallenAngel666 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:00:
Ik geef het op. Ik stuur de hele zooi wel op naar de technische dienst van het bedrijf waar ik de onderdelen gekocht heb. Dan zoeken die het maar voor me uit.
Frusterend is dit zeg. Vandaag alle onderdelen eindelijk geleverd, alles ingebouwd en dan doet ie het niet.
Man, ik voel met je mee. Ik was helemaal blij toen ik mijn SLI-bak besteld had, binnen 10 dagen alles in huis, behalve de voeding. Ligt je 2de 6800ultra daar een beetje weg te rotten in de doos.

Maar goed, succes met inruilen.

• Kwistnix
zneek schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:01:
[...]

Man, ik voel met je mee. Ik was helemaal blij toen ik mijn SLI-bak besteld had, binnen 10 dagen alles in huis, behalve de voeding. Ligt je 2de 6800ultra daar een beetje weg te rotten in de doos.

Maar goed, succes met inruilen.
Bedankt.
Wat ik helemaal kut vind is dat ik in alle frustratie op den duur m'n videokaart uit m'n PCI-E slot wilde halen en iets te veel kracht zetten op dat PCI-E lock klemmetje *KRAK*. Klemmetje achteraan het PCI-E slot afgebroken. Ik kan mezellf wel voor m'n kop slaan.

• zneek
FallenAngel666 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:06:
[...]

Bedankt.
Wat ik helemaal kut vind is dat ik in alle frustratie op den duur m'n videokaart uit m'n PCI-E slot wilde halen en iets te veel kracht zetten op dat PCI-E lock klemmetje *KRAK*. Klemmetje achteraan het PCI-E slot afgebroken. Ik kan mezellf wel voor m'n kop slaan.
oei oei

Ik loop altijd bij mijn pc weg, en geef een trap tegen de deur. Die gaat ook stuk, maar is minder belangrijk :)

• Kwistnix
zneek schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:52:
[...]

oei oei

Ik loop altijd bij mijn pc weg, en geef een trap tegen de deur. Die gaat ook stuk, maar is minder belangrijk :)
Ja, garantie weggepist waarschijnlijk :'(
En ik ging echt niet als een razende te keer ofzo, gewoon net iets te veel kracht en *krak*.
Zou je zoiets trouwens met secondelijm nog vast kunnen maken?
Het zit echt tegen vandaag.

[ Voor 29% gewijzigd door Kwistnix op 19-04-2005 23:56 ]

• Kwistnix
Nou ik ben er achter hoor.
Ik heb nog even een antieke ATX voeding opgedoken, waarvan ik niet eens meer wist dat ik hem had.
Die had alleen een 20 pins connector en geen P4 connector, maar toen ik dat ding er in stak en de stroom er op donderde kwam alles tot leven (nouja, de CPU, NB fan en alle LEDjes althans).
Die voeding is helaas maar 250 Watt van een B-merk dus ik durf er niet echt veel meer mee te testen. De conclusie waar ik toe gekomen ben is dat de Tagan TG480 dus DOA geleverd is.
Helaas, maar het is in ieder geval niet mijn mobo.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

Ik zou ff met wat lijm die draden vast lijmen.. bijvoorbeeld. lijmpistool ofzow.

plakband staat zo .... euh jah.. niet tweaker :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• zneek
FallenAngel666 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:54:
Nou ik ben er achter hoor.
Ik heb nog even een antieke ATX voeding opgedoken, waarvan ik niet eens meer wist dat ik hem had.
Die had alleen een 20 pins connector en geen P4 connector, maar toen ik dat ding er in stak en de stroom er op donderde kwam alles tot leven (nouja, de CPU, NB fan en alle LEDjes althans).
Die voeding is helaas maar 250 Watt van een B-merk dus ik durf er niet echt veel meer mee te testen. De conclusie waar ik toe gekomen ben is dat de Tagan TG480 dus DOA geleverd is.
Helaas, maar het is in ieder geval niet mijn mobo.
Voeding is makkelijker te vervangen, gelukkig

• zneek
RammY schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:42:
Ik zou ff met wat lijm die draden vast lijmen.. bijvoorbeeld. lijmpistool ofzow.

plakband staat zo .... euh jah.. niet tweaker :)
Jawel man, speciaal thermo-geisoleerd-silver-ultra-cool plakband. Jeweetwel, op zo'n rolletje 8)
Pagina: 1