Netwerk printer verliest verbinding!

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb hier een netwerkprinter die om de zoveel tijd zijn connectie verliest. Als je de JetAdmin poort weg gooit en opnieuw aanmaakt doet ie het weer voor een bepaalde tijd. Heeft iemand dit probleem ook, of wel eens bij de hand gehad?

Alles in NT 4.0 en werkt over TCP-IP

Als je meer info wilt hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 13:18
kijk voor een bios update ervoor.
check gelijk even de netwerksnelheid of die goed blijft, anders van auto negotiate af zetten
en wat voor printer hangt er aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
Een HP Laserjet 8000 N. Geen kleintje dus...
Met de snelheid zit het wel goed.
Waar kan ik die auto negotiate vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
uhm, een interne kaart dus...
wordt ie dhcp of vast ip gegeven ? probeer anders vast
als de printer wegvalt probeer dan nog eens te pingen en ook een testpagina af te drukken van de interface options op de printer zelf.
kijk of ie storingen opgeeft zoals collisions en packetdrops
als er een eio 610n in zit kan je de snelheid veranderen, met snmp software.
als het een 600n is dan is het alleen 10 Mbit
kan je er ook een andere interface erin stoppen ? (reserve)

Soms zijn interfaces spontaan kapot bij HP, zelf ook wel eens gehad, lang zoeken naar de interface in het netwerk en later blijken dat ie soms werkte en soms ineens weer weg was
was door bliksem gebeurd in de buurt met lange netwerkkabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
Het is zelfs mooier. Bij de properties vind ie zelfs de printer en zegt dat ie zelfs OK is. De testpage op de printer zelf afdrukken gaat wel, da's geen probleem. Het is alleen zo vreemd dat ie hem helemaal perfect ziet en met het printen pleite is... Ook geen foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
wel vreemd , lijkt wel of de queue het niet goed doet en laat afweten.

kan je proberen dat ding rechstreeks op een NT bak met tcp/ip printen even testen en kijken of ie dan blijft werken
is wel een vreemde storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Gooi de hele jetadmin poorten weg en kies voor een lpr-poort. geeft veel minder problemen dan een jetadminpoort en jetadmin werkt nogsteeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
Dat van die lpr poort zal ik ff uit gaan zoeken. Nog nooit van gehoord. Die printer ff testen op een NT bak gaat een beetje moeilijk. Je weet nooit wanneer het probleem zich voor doet. Kan een uur duren maar net zo goed een week. Zou het dan aan die JetAdmin poort kunnen liggen? Ik heb ook een keer gehad dat ik er met Jetadmin helemaal niet meer bij kon komen. Alleen nog met Webadmin. Op die mannier heb ik hem weer aan de slinger kunnen krijgen. Als jullie toevallig ideeen te binnen schieten dat hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-05 12:06
Ik heb hetzelfde probleem met een Ricoh-printserver. Van alles geprobeerd, ben benieuwd wat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
Om het nog leuker te maken heb ik ook nog een netwerkprinter bij de imacs staan die ondeveer dezelfde problemen geeft. Ik heb het nog niet aangedurft om daar naar te kijken. Op een of andere manier heb ik een beetje een afkeer tegen imacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11687

Heb ik ook met een kyocera fs-1700 maar weet ook niet waardoor het komt, meestal restart ik de novell server en printer en dan werkt het weer, maar raar is het wel!, hij hangt overigens ook nog op een ltp poort kan dat daar mischien door komen? dat hij dan niet terug schakeld ofzo?

Oja ken elke netwerk printer door een Imac/Powermac aangestuurd worden? het gaat BTW over de bovenstaande printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vm1heA
Ik begin te denken dat het een macro lijkt die corrupt is, zoiets lijkt het mij.
Heb je een log draaien op de server, kijk eens of het dezelfde personen zijn die vastlopen.

Die Kyocera , hangt die aan een netport of jetdirect ?
zo ja dan heb ik nog wel wat hints en tips voor de Kyo IF snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

hiero ook zo'n probleem. Printer krijgt data. Processing job. Maar er komt niets uit. Vervolgens gaat ie op ready staan.
Vast IP. Kan wel pingen, maar jetadmin ziet hem niet. Werkt op NT4 server.

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

hier ook van die problemen en raad het eens ook nt4 :/ alleen eigenlijk geen probs met jetdirect maar met tektronix en genicom printers...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heb hetzelfde probleem gehad..
Oplossing: De Poortnaam mag niet meer zijn dan 8 tekens ok al krijg je de mogelijkheid om er 20 karakters in te zetten.

Goede service van HP.
Met poortnaam bedoel ik de naam van de IP poort die JetAdmin aanmaakt.. normaal gaf ik die altijd iets van HP8000TN001 ofzoiets..maar tegenwoordig hou ik het op HP8000..nooit meer problemen gehad..

Suc6
gr
CyberJ

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1