[OSX] Doet helemaal niks meer (kernel panic)*

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:28

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ik zat een beetje met mijn mac mini te spelen (Disk Utilitie) en toe liep het hele apparaat vast. Ik probeer het programma te sluiten maar dat lukte niet. Ik druk de aan/uit knop in en laat em opniew opstarten.
Toen kreeg ik dit dus te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img2.echo.cx/img2/3109/dsc0013218nf.jpg
klikbaar

Ik helemaal in paniek als mac-noob. Ik dat apparaat nog een paar keer resetten maar hij start helemaal niet meer op.

Dus ik denk. Laat ik mijn OS X cd erin stoppen en booten maar. Maar helaas zit er nog een cd in |:( . Wat moet ik nu doen?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Help! Een lange harde piep-toon komt er nu opeens uit.... Klinkt echt alsof er iets goed fout gaat.....

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Kernel Panic... :o

Ik heb daar geen ervaring mee helaas voor jou en gelukig voor mij...

contact even een mac-modje of zo?

Dawuss
Macwolf
Zwerver

etc?

[ Voor 29% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2005 19:25 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Maar hoe krijg ik die cd uit mijn mini?!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 14:18
Heb je er zelf nieuw geheugen in gezet? Probeer dan eerst het oude terug te zetten en kijk of het dan wel werkt. Als dat niet het geval is, mini inpakken en terug naar de dealer :)

En wat die cd betreft. Je kan proberen de linkmuisknop ingedrukt te houden terwijl je de mini aanzet. Mocht dit niet werken, dan heb je pech >:)

[ Voor 30% gewijzigd door OllieMongollie op 19-04-2005 19:28 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Zit daar geen 'paperclip-gaatje' in, zoals in de oude macs? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
nee, erg vervelend...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34

Nik

Is dit nou een Mac BSOD zeg maar? :/ Nog nooit gezien... Pfoew... Ziet er wel ernstig uit, iets met je CPU lijkt het wel?

Al eens geprobeerd de PC los te koppelen, en dan een paar minuten zo te laten staan, en dan opnieuw te booten?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
OllieMongollie schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:27:
Heb je er zelf nieuw geheugen in gezet? Probeer dan eerst het oude terug te zetten en kijk of het dan wel werkt. Als dat niet het geval is, mini inpakken en terug naar de dealer :)

En wat die cd betreft. Je kan proberen de linkmuisknop ingedrukt te houden terwijl je de mini aanzet. Mocht dit niet werken, dan heb je pech >:)
WOW dude! thanks! de cd is er iig uit! :>

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Eén piep toon als je een Mac aan zet wil meestal zeggen dat er geen geheugen is geinstalleerd (zie ook: Power On Self-Test Beep definition). Maar dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk :P. Wat je misschien zou kunnen proberen is de PMU te resetten (Mac mini: How to Reset the PMU).

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 19-04-2005 19:33 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Een geluidstoon betekent meestal een stuk defecte hardware; maar ik zou je niet meteen zorgen maken.

Als je geheugen hebt toegevoegd, haal deze er dan uit. Probeer ook op te starten van je OS X installatie CD (zie instructies op de CD en evt. apple.com/support).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ramzzz schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:23:
Kernel Panic... :o

Ik heb daar geen ervaring mee helaas voor jou en gelukig voor mij...

contact even een mac-modje of zo?

Dawuss
Macwolf
Zwerver

etc?
Net als de rest van GoT zijn wij geen gratis helpdesk hoor ;)

Kernel panics zijn de meest ernstige soort systeem crash die je kunt krijgen op een Unix systeem: Het zijn fatale fouten, waarbij het systeem absoluut niet verder kan, en dus maar op in een halt-toestand springt. Dit kan voorkomen bij data-corruptie in het geheugen, defecte hardware, of het ontbreken van een root-filesystem waarmee de kernel verder kan booten.

Aangezien je aangeeft dat je met een disk-utility aan het spelen was toen het gebeurde, gok ik dat je je filesystem dermate vernaggeld hebt dat de kernel er niet meer van kan booten.

Probeer dus eens je CD-ROM lade te legen, door tijdens het booten de linkermuisknop in te houden, of een paperclip/priem te gebruiken, en boot dan eens van een Mac OS X installatie CD-ROM.

Ik hoop voor je dat er geen belangrijke data op die partitie stond, want die kon je wel eens kwijt zijn :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Gelukkig stonden er geen belangrijke dingen op. Ben nu een beetje bijgekomen van de schrik en ben nu OS X opnieuw aan het installeren. Heb iig weer wat geleerd! B)

Bedankt voor alle hulp! :>

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

dawuss schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:35:
[...]
Net als de rest van GoT zijn wij geen gratis helpdesk hoor ;)
Da's bekend, alleen de mate van paniek bij Madmark liep wat hoog op had ik 't idee... ;)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ter bevordering van de search heb ik even de topictitel aangepast:

[OSX] Doet helemaal niks meer => [OSX] Doet helemaal niks meer (kernel panic)*

:)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ramzzz schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:42:
[...]

Da's bekend, alleen de mate van paniek bij Madmark liep wat hoog op had ik 't idee... ;)
:Y) zo zeker. Dit doet me denken aan de tijd dat ik voor het eerst achter een pc zat. Die had ik ook binnen 2 secoden volledig gesloopt. Alleen toen was er nog geen GoT :Y)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De bovenste regel je schermfoto laat zien dat een driver niet gevonden kan worden. Dat kan gebeuren als je filesystem naar de klote is, dunkt mij. Dus geen stoute dingen doen meer he? ;)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:37
Afschuwelijk dat screenshot. Ik ben sinds OS8 geen echte Macuser meer, en als ik dit soort DOS command line look a like ellende zie vraag ik me echt af wat er met mijn favoriete OSje gebeurt is in die jaren dat het dit soort onbegrijpelijke ellende uitbraakt ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het vreemde is dat als je een kernel panic krijgt, je meestal het volgende scherm krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.info.apple.com/images/kbase/106227/106227_3.jpg

Maar dat krijg je alleen als het OS een log naar het PRAM kan wegschrijven (die na een herstart wordt weggeschreven naar panic.log onder /Library/Logs/)

Dus ik ben benieuwd wat je allemaal hebt zitten doen om dit voor elkaar te krijgen :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:24:
Afschuwelijk dat screenshot. Ik ben sinds OS8 geen echte Macuser meer, en als ik dit soort DOS command line look a like ellende zie vraag ik me echt af wat er met mijn favoriete OSje gebeurt is in die jaren dat het dit soort onbegrijpelijke ellende uitbraakt ;)
Eeeh, eeh ,eh..... Het is UNIX geworden!!! :P

• dawuss

dawuss

gadgeteer

panic (user 0 caller 0x203039): Topic no longer userful in its current state

Latest post backtrace for topic 1029744:
    Backtrace:
      0x0001132 0x0003A2F 0x1201F23
Proceeding back via garbage chain:
    Garbage state (TC=0x00006)