Toon posts:

X800XT PE standaard koeling niet genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn x800xt pe op standaard speeds lopen maar na
een paar minuten NFSU 2 is hij met de standaard koeling al 70 graden!
Ik neem aan dat dit niet echt gezond voor de kaart is.
Wat zal ik doen? een nieuwe koeler erop zetten bv zalman???

bvd

met specs zijn

msi 865PE neo3F
P4 550 3,4 ghz
1024 mb ram 400 mhz
sapphire x800xt pe 256 mb
350 watt voeding

Verwijderd

deze temperatuur is volkomen normaal voor die video kaart voor in een slecht geventileerde kast.

Mijnes wordt z,n 67 a 70 graden na een uur unreal 2004 in een redelijk gekoelde kast.

Pas als jouw temp constant boven de 85- 90 komt zou ik me zorgen gaan maken. En als je het niet vertrouwd zou ik een paar fans bijplaatsen.

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-07 12:14
Jawel, allen ga hem niet overclocken, want dan valt hij gewoon uit. Ik ging eens met ATitool kijken hoe ver hij kon, en mijn computer schakelde gewoon zichzelf uit halverwege de test. Schrok me helemaal te pletter trouwens! :P

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:00

seninha

god's right foot

Het beste kun je een Arctic Cooler nemen :)

Ben je ten eerste van je herrie af en ten tweede je kaart en je kast worden gelijk veel koeler.(warme lucht wordt naar buiten gezogen)

Inbouwen kost je ongeveer 15 minuten.

Ik heb het zelf gedaan, en ben erg tevreden (alleen de koeler hoor je zachtjes tikken bij lagere toerental , dat is wel jammer)

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Ik heb zelf de X800 XT PE van Asus (agp) en mijn temps (core) waren idle 49 graden, en onder load ongeveer 65-70.
Het nadeel aan mijn stock koeler was alleen wel dat mijn mem niet gekoeld werd :|
Maar nu heb ik de Zalman VF700 cu, en ik ben er zeer tevreden over, hij is lekker stil en koelt super. Mijn core is nu idle 42 en load 60, dit is op 5v, al schijnt hij op 12v niet heel veel beter te koelen.

Verwijderd

ik heb de zelfde kaart en hoop ook zelfde.
wat je kan doen is met riva tuner of ander programma instellen dat je fan dan op 100 % moet draaien
dan word het wel iets minder

maarja 70 graden is normaal :P

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25
heb hier een sapphire gto... en die word ook goed heet, zo heet zelfs dat spellen ervan crashen.

Nu is mijn pc misschien niet zo enorm goed gekoeld, maar slecht koelen is anders... is dit standaard zo bij deze kaarten, of is het echt afhankelijk van de computer, mijn vorige kaart een 6600gt werd ook al loeiheet, crashte niet, maar heeft er dus wel 'vaste' artefacts aan overgehouden...

Verwijderd

staat je pc dan neit bij de kachel ofsow.
ik bedoel mijn kamer is egt een sauna.
vooral in de zomer dik 40 graden :P
maarja ik zou het maar doen met die fan op 100 % als je aant game ben ofsow.
dan verkom je het een beetje.

• KeRsTmAnNeKe
neeh, alles behalve... heb net wel outtake fans iets harder laten draaien.. dus meer herrie :(
en nieuwe drivers geinstalleerd, net gespeeld en rivatuner mee laten lopen om temps bij te houden, maar het lijkt nu netjes te blijven...

Verwijderd

Staan die X800's er echt zo om bekend loeiheet te worden? Raar, want mijn Powercolor X800GTO (ook R420) werd met stockkoeler en stockfreqs nooit warmer dan 45C onder zware belasting. Inmiddels heb ik 4 pipes geunlocked en een ATi Silencer erop gebouwd en blijft hij nog steeds keurig onder de 45C. Zelfs als ik hem zwaar overclock (van de stock 400mhz core naar 580mhz) blijft ie onder de 60C onder zware belasting. Idle is ie onder alle omstandigheden 32C.

(ik heb overigens een Dell-kast zonder casefans, dus dat kan niet de reden voor de lage temperaturen zijn.)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 18:40 ]

Verwijderd

koude kamer? 8)7

Verwijderd

smart... ;)
maar om hier toch maar even serieus op in te gaan: mijn termostaat geeft 19C aan.

Verwijderd

wow dan heb je een wonder kaart ik bedoel das egt top 19 graden en dan nog zo koel.
ik bedoel ik heb nu normale kamer temps maar als ik een zwaar spel speel word da ding tog 70 graden.
maarja da komt denk ik door dat die fan op zown lage speed blijf.

weet iemand dan beetje goeie temps + fan speed
ik denk dat dat wel een 5 graden kan sgelen.
als je beetje goed aanpak

Verwijderd

Ik heb er dus een ATi silencer opzitten die standaard op 100% draait. Verder heb ik de drie PCI-slots onder de AGP vrijgehouden en van die roosterstukjes ipv het normale metaal ingebouwd. Mijn GTO'tje heeft dus wel goede toegang tot verse lucht en kan al z'n warme lucht direct kwijt.

Verwijderd

Je kan checken op stof

• KeRsTmAnNeKe
hmm... crashen lijkt me hier niet hitte gerelateerd...
heb gisteren zonder problemen cs kunnen spelen, maar ging net potje NOLF2 spelen (vond dat nog ergens, denk toch es kijken...) en gewoon in het menu al vastlopen, helemaal vast, en volgens rivatuner is core niet warmer dan 65 graden geworden, waarbij de koeler even naar 67% ging...

ambient temp zit wel rond de 45 graden...
Pagina: 1