Plextor PX-116A versus Lite-On LTD-166S

Pagina: 1
Acties:

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 17:12

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik stoor me aan mijn luidruchtige NEC3520 tijdens het kijken van DVD's en het spelen van sommige games, dus wil ik een aparte DVD-lezer kopen. Ik twijfel tussen de drives in de titel. Het prijsverschil is zo'n 15 euro in het nadeel van de Plextor, bovendien is de Lite-on bij meer winkels verkrijgbaar.

Ik heb gezocht naar reviews, maar zonder al te veel succes. De lite-on schijnt 60 dB te produceren, maar ik kan niet vinden hoeveel lawaai de plextor maakt. Nu is mijn vraag aan jullie: is de plextor aanmerkelijk stiller? Met een prijsverschil van 15 euro wil ik wel een beetje rendement zien namelijk :)

Bij voorbaat dank

TabCinema : NiftySplit

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou geen van beide nemen ;)
Er bestaan drie varianten van die Plextor drive en geen enkele is door Plextor zelf gemaakt.
De PX-116A en PX-116A2 zijn Pioneer drives, de PX-116A3 is een BenQ drive.
Die laatste heb ik en is vrij stil, maar dat komt omdat hij zo traag is. Hij leest recordable DVD's maar aan 8x.
LiteOn DVD-ROM drives zijn niet zo'n goede lezers, althans de LTD-163 en LTD-167S die ik heb toch niet.

Waarom gebruik je gewoon Nero DriveSpeed niet om de snelheid van de NEC te verlagen als je een film afspeelt? Als je bijvoorbeeld de snelheid instelt op 5x is de drive muisstil.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 17:12

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Heeft dat geen invloed op de performance (niet alleen tijdens films maar ook tijdens games)? En als dat niet zo is... waarom verhogen ze dan steeds die speeds :P

TabCinema : NiftySplit

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bozozo schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:53:
Heeft dat geen invloed op de performance (niet alleen tijdens films maar ook tijdens games)? En als dat niet zo is... waarom verhogen ze dan steeds die speeds :P
Voor films maakt de snelheid niets uit. Zelfs 1x is in principe voldoende. Ook voor games zal het weinig uitmaken.
Een hoge snelheid is wel interessant voor het rippen van DVD's en installeren van software.

Ik laat mijn drives altijd aan maximale snelheid draaien behalve als ik een film afspeel. Dan zet ik de snelheid op de laagste stand.