[Linux op laptop] slechte koeling gevolg instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38
Ik heb op mijn laptop linux (Gentoo 2.6.11) staan maar nu kreeg ik regelmatig het bericht dat de maximum temperatuur was bereikt, bij een langere tijd full load. Nu heb ik diverse opties voor ACPI (of iets dergelijk) uitschakkelingstellingen en zo meegebakken en aangezien de fabriek geen fouten kon ontdekken of niet goed genoeg heeft gekeken vroeg ik mij af of het misschien kwam doordat ik iets verkeerds heb ingesteld. Ik heb stap 1 en 2 van deze howto doorlopen. Verder heb ik niks veranderd.

Wie weet of het hier aan kan liggen?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik meen me te herinneren dat er bij de "Thermal Zone" optie (die in die HOWTO als module wordt gecompiled), er een waarschuwing bij stond dat je die vooral wél moest hebben, omdat de boel anders zou kunnen oververhitten.

Zijn die ACPI modules wel geladen?

• Shinji
Als ik het me goed herriner heb ik die Thermal Zone niet aangezet maar dat weet ik niet zeker. Laptop ligt nu bij mijn vader, dus ik zal kijken als ik hem weer heb. ACPI modules zijn geladen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

welke cpu heeft je laptop? Je moet voor een AMD namelijk andere opties aanzetten dan voor een Intel (ze schijnen elkaar zelfs te bijten...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Shinji
Intel Pentium IV-HT 3,0 GHz

Ik heb een Acer Aspire 1620

• Shinji
Nog even een update, ik heb mijn laptop terug en ben hem nu aan het testen. Thermal Zone stond inderdaad aan, die heb ik nu uitgezet. Ik vond echter niks van een waarschuwing erbij.
Hij draait nu al langer dan hij deed voordat die naar de reparatie gaat. Ben hem flink aan het stressen en dat nu al 2,5 uur dus ik denk dat het allemaal wel goed is.
Pagina: 1