[soundforge6] walkman to soundcard

Pagina: 1
Acties:

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2025

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
geachte audio forum,

ik probeer op te nemen vanaf een sony walkman (casette) naar een onboard geluidkaart. Ik gebruik soundforge6 om analoog geluid te digitaliseren.

Ik kan alleen niets horen via de speakers hetgeen ik op aan het nemen ben, is hier een oplossing voor ?

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me een kwestie van een goede installing bij je audio properties van windows :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Kvn

Bij je geluidinstellingen in Windows bij afspelen het vinkje van Dempen weghalen bij je Line-In.

• fU_fITA
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11-2025

fU_fITA

Old skool

Topicstarter
Kvn schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:45:
Bij je geluidinstellingen in Windows bij afspelen het vinkje van Dempen weghalen bij je Line-In.
Ik weet vrijwel zeker dat alles gedeselecteerd stond, ik heb ook een opname kunnen maken, maar die was pas hoorbaar nadat het gedigitaliseerde bestand werd afgespeeld in soundforge.

Als line in op mute had gestaan weet ik niet of ik wel een opname had kunnen maken.. ik zou wel nog een keer kunnen checken volgende keer..

Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 11:35
Er is een verschil tussen playback en recording settings.
Het kan dus best dat bij de recording settings line-in niet gemute staat, maar bij playback wel.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram