[office]Liniaal maken in word

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44

Wokker

De avond wokkel

Topicstarter
Hey, Ik probeer nu al een enige tijd een soort liniaal te maken in word. Ik gebruik hiervoor de tabel optie van word. het is mogelijk om voor elke cel een vaste breedte op te geven, maar zodra ik er in ga typen wordt deze steeds breder. Nu wil ik er voor zorgen dat deze grote vast staat en niet verander zodat ik zeker weet de de liniaal klopt(het eindresultaat is geen normale liniaal. Want die heb ik wel in de kast liggen) Alvast bedankt. ik heb ook geprobeert dit in excel voor elkaar te krijgen maar hier kan je de breete niet instellen in cm maar in alleen in pixels.
Op google kan ik er weinig over vinden en op tweakers al helemaal niks. Alvast Bedankt

Het oneindige X 0

• ITMON
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik weet niet wat je precies van plan bent, maar is het geen optie om 2 soortgelijke tabellen onder elkaar te plaatsen? De 1ste als liniaal en de 2de om je teksten in te zetten.

Verwijderd

zet je werkbalk "tekenen" aan, en zet tekstboxen met de door jouw gewenste breedte naast elkaar. In de eigenschappen kan je evt. nog marges instellen etc.

Je kan dan later door alle tekstboxen te groeperen tot 1 object makkelijk je liniaal daar plaatsen in het document waar je wil hebben, tekstomloop uitvoeren etc.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 18:17 ]