Hallo, Ik heb bij mijn schoonouders windows XP opnieuw geinstalleerd op hun Packard Bell pc. Alles werkt naar behoren, behalve het geluid. Ik heb er al meer over gelezen alleen nog geen oplossingen gezien. Weet iemand hier misschien iets van? Ik heb trouwens al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren die op de packard bell site staan, maar dit heeft niet geholpen.
Wat voor mobo? Wat voor soundchip (vermoedelijk een AC'97, maar welke)? Welke drivers heb je precies geprobeerd?
1. Zet in je bios aan dat je de mobo`s soundchip wil gebruiken
2.Installeer de drivers van de soundchip
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Ja, dat is op het moment even de moeilijkheid, ik ben er nu niet, dus kan ik het niet checken. Ik ben dan ook benieuwd of er mensen zijn die het al een keer hebben meegemaakt...koraks schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:17:
Wat voor mobo? Wat voor soundchip (vermoedelijk een AC'97, maar welke)? Welke drivers heb je precies geprobeerd?
Bedankt, ga ik proberenYofresh_750 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:21:
1. Zet in je bios aan dat je de mobo`s soundchip wil gebruiken
Oh, ik denk ongeveer 183 keer. Meestal installeerde de betreffende persoon ófwel helemaal geen drivers ("huh? moet dat dan?") óf de verkeerde drivers. Zorg dus dat je over de juiste drivers beschikt en, zoals yofresh al opmerkte, dat de soundchip in het BIOS ingeschakeld is.sander-sp schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:27:
[...]
Ik ben dan ook benieuwd of er mensen zijn die het al een keer hebben meegemaakt...
Of ik de soundchip in de bios heb ingeschakelt weet ik niet meer (het is al 2 weken geleden) maar ik weet wel zeker dat ik de juiste drivers heb.koraks schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:36:
[...]
Oh, ik denk ongeveer 183 keer. Meestal installeerde de betreffende persoon ófwel helemaal geen drivers ("huh? moet dat dan?") óf de verkeerde drivers. Zorg dus dat je over de juiste drivers beschikt en, zoals yofresh al opmerkte, dat de soundchip in het BIOS ingeschakeld is.
Zit er niet een soort recovery/back-up cd bij de packard bell ? (met win XP)
Specs: http://specs.tweak.to/14067
Kun je dan iets preciezer aangeven wat er mis gaat? Staat het audio-device wel in de device manager? Geen uitroeptekens? Staat het volume toevallig op mute? Krijg je meldingen tijdens de installatie van de drivers? Hoe weet je dat je de juiste drivers hebt?sander-sp schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:37:
[...]
Of ik de soundchip in de bios heb ingeschakelt weet ik niet meer (het is al 2 weken geleden) maar ik weet wel zeker dat ik de juiste drivers heb.
Ok, ik snap dat ik dit topic beter had kunnen openen als ik op de pc van mn schoonouders kon werken, maar dat gaat nu even niet. Wat ik nu nog weet is dat er wel uitroeptekens stonden in de device manager, hij vond wel een audio apparaat maar een rare naar mijn gevoel (iets met modem....) volume staat niet op mute. Ik weet dat ik de juiste drivers heb omdat ik op de packard bell site de pc heb geselecteerd, en daar stonden de drivers bij. Nog iets wat ik me nu herinner is dat Media player ook een foutmelding gaf als ik muziek probeerde af te spelen (dus zeker een softwarematig probleem, en geen kabeltjes los, mute knop aan ed.)koraks schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:45:
[...]
Kun je dan iets preciezer aangeven wat er mis gaat? Staat het audio-device wel in de device manager? Geen uitroeptekens? Staat het volume toevallig op mute? Krijg je meldingen tijdens de installatie van de drivers? Hoe weet je dat je de juiste drivers hebt?
Uitroepteken vertelt meestal dat er iets loos is
Flikker alle drivers er eens weg en install opnieuw
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Ik ga het allemaal proberen, iedereen bedankt voor de hulp. Als ik er niet uit kom post ik hier opnieuw.Yofresh_750 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:53:
Uitroepteken vertelt meestal dat er iets loos is
Bij de geluidskaart? Noteer ff bij welke devices precies uitroeptekens staan...sander-sp schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:49:
[...]
Ok, ik snap dat ik dit topic beter had kunnen openen als ik op de pc van mn schoonouders kon werken, maar dat gaat nu even niet. Wat ik nu nog weet is dat er wel uitroeptekens stonden in de device manager,
Hmja, modem audio device, dat heeft verder niks met de geluidskaart te maken. Dat is gewoon de speaker uitgang en microfoon ingang op een analoog modem.hij vond wel een audio apparaat maar een rare naar mijn gevoel (iets met modem....)
Ah, je weet dus _niet_ of je de juiste drivers hebtIk weet dat ik de juiste drivers heb omdat ik op de packard bell site de pc heb geselecteerd, en daar stonden de drivers bij
Hm, 'een foutmelding'. Misschien toch een goed idee als je wat meer info post als je een keer achter de betreffende pc zit. Dit blijft namelijk gokwerk.Nog iets wat ik me nu herinner is dat Media player ook een foutmelding gaf als ik muziek probeerde af te spelen (dus zeker een softwarematig probleem, en geen kabeltjes los, mute knop aan ed.)
Komt voor elkaar, in ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe!KNIP
Hm, 'een foutmelding'. Misschien toch een goed idee als je wat meer info post als je een keer achter de betreffende pc zit. Dit blijft namelijk gokwerk.
[ Voor 4% gewijzigd door SaN op 19-04-2005 20:44 ]
Hoe heb je op de PB site gezocht ? Door je serienummer in te kloppen of bij het type pc gekeken ?
PB gebruikt bij t zelfde type nogal es verschillende mobo's..
Mediaplayer zeurt natuurlijk dat er geen audiodevice is. Logisch want er is geen goeie driver.
Je hebt dus hoogstwaarschijnlijk de verkeerde driver gedowned. In het bios hoef je niet te zijn want je audiochip staat wel aan, zoniet dan was er helemaal niks gevonden in XP.
Mediaplayer zeurt natuurlijk dat er geen audiodevice is. Logisch want er is geen goeie driver.
Je hebt dus hoogstwaarschijnlijk de verkeerde driver gedowned. In het bios hoef je niet te zijn want je audiochip staat wel aan, zoniet dan was er helemaal niks gevonden in XP.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Ik heb inderdaad gewoon naar het type pc gekeken...-boesOne- schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:44:
Hoe heb je op de PB site gezocht ? Door je serienummer in te kloppen of bij het type pc gekeken ?
Ok, dan heb 99% zeker de verkeerde driver te pakken. Zoek maar es op serienummer dan spuugt ie asl t goed is de juiste drivertjes uit..
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Thnx-boesOne- schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:08:
Ok, dan heb 99% zeker de verkeerde driver te pakken. Zoek maar es op serienummer dan spuugt ie asl t goed is de juiste drivertjes uit..
Pagina: 1