Toon posts:

PC doet niks meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m'n PC aanzet krijg ik alleen 3 piepjes en verder gebeurt er niks meer. Het monitor lampje knippert maar er komt geen beeld, de lampjes van de cdrom drives branden ook. Ik heb alle hardware van m'n pc er een keer uit er er weer in gehad maar niks mocht helpen. Toch lijkt me niet dat er echt iets kapot is want na zo'n 100 keer resetten doet hij het af en toe wel en werkt hij naar behoren, tot het moment dat ik hem weer uitzet dan. Iemand die misschien weet waardoor dit veroorzaakt kan worden? Het is een Pentium 4 2,7 Ghz met 512 mb geheugen als iemand daar iets aan heeft.

Verwijderd

Die piepjes geven aan dat er iets mis is. Wat voor BIOS heb je? Dan kun je kijken wat de piepjes betekenen.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:40
Meer info, wat voor moederbord, geheugen getest met memtest?
Wat houden die piepjes in? staat in de handleiding van je moederbord als ik het goed heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Een gigabte P4 titan socket 478 moederboard? kan dat? En hoe zie ik wat voor bios ik heb en hoe doe ik die memtest?

Verwijderd

Probeer eens een andere VGA kaart, wellicht dat die overleden is:
(1long, 3short No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card )

Google: http://www.google.nl/sear...yte+bios+beep+error&meta=

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is 1 lang piepje en dan twee korte maar ik kan het boekje van het moederboard, niet vinden

Verwijderd

1long, 2 short:
Video adapter error
Either video adapter is bad or is not seated properly.
Also, check to ensure the monitor cable is connected properly.

Lijkt op VGA kaart probleem. Vervang deze eens door een ander (indien voorhanden).

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:09
Gaat lastig als je niet door de POST heenkomt ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:22:
Het is 1 lang piepje en dan twee korte maar ik kan het boekje van het moederboard, niet vinden
Hm, geef eens wat volledigere specs? Wat voor bios heb je bv? (ken het bordje zo niet)

1 lange piep plus 2 korte piepjes is meestal de VGA kaart. Het zou ook nog het ram kunnen zijn. (Als je een andere VGA kaart hebt, probeer die eens... als er 2 reepjes ram inzitten haal ze er 1 voor 1 eens uit, en speel eens met verschillende sloten...)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb geen andere ben ik bang.

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-02 07:15
1 lang en dan 2 kort zou er op wijzen dat er iets mis is met de videokaart of het geheugen van de videokaart:
"1 Long, 2 Short indicates a problem with the video card or the memory on it" http://www.pcmech.com/show/troubleshoot/14/3

Probeer anders met een andere videokaart als je die voor handen hebt...

-edit- shit net te laat...

[ Voor 7% gewijzigd door Bravebart op 19-04-2005 17:27 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar één geheugenstrip en die al een paar keer verwisseld. Het zal m'n videokaart wel zijn dan. maar als ie echt kapot is kan hij het toch niet af en toe wel doen?

Verwijderd

Ziet die videokaart er goed stevig in? Als het slot wat groot is, kan hij soms niet goed contact maken. Dit zou verklaren waarom hij het af en toe wel en niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de videokaart er nog eens in en uit gehad en afegstoft en hij doet het nu al drie keer op rij goed. Nu maar afwachten of hij morgenochtend het nog steeds doet. Opnieuw opstarten ging over het algemeen wel.
Pagina: 1