Toon posts:

FSB probleem met een k7t266 mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik deze week mijn mobo in een andere kast ging bouwen en hem weer opstarte in de bios zag ik opeens dat mijn fsb snelheid op 100 stond. Geprobeerd hem hoger te zetten naar 133 maar dit lukte alleen niet, ik kom niet hoger dan 112 fsb. Dus nu kom ik ook niet hoger dan een kloksnelheid van 1120.

Als ik de Cpu Vcore hoger zet heeft dit ook geef effect.

specs.

Amd Athlon 1500
msi k7t266
Bios versie : Award v.6.00

Ik heb niks veranderd aan de hardware.

Iemand een suggestie wat te doen ?

Alvast bedankt.

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-07 02:12

LordofWhatever

Uuhhh....?

probeer je bios te resetten, of flash anders een nieuwe, misschien dat dat helpt

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

Wat jij waarschijnlijk aan het doen bent is overclocken. Er is een instelling om de fsb stapsgewijs te verhogen (100 101 102.. enz en 133 134 135 ... enz) en er is een instelling om het mobo op 100/133/auto mhz te zetten. Kijk eens of je die instelling kan vinden. Als je de overclockinstelling gebruikt verhoog je waarschijnlijk ook de agp-bus en daarom blijft je systeem hangen.

Verwijderd

Topicstarter
LordofWhatever schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:00:
probeer je bios te resetten, of flash anders een nieuwe, misschien dat dat helpt
De bios heb ik al ge-reset maar dit had helaas geen effect.Het flashen wil ik nog niet gaan proberen omdat het gewoon een optie moet zijn in de bios. ( hij deed het hiervoor gewoon op fsb 133 )
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:12:
Wat jij waarschijnlijk aan het doen bent is overclocken. Er is een instelling om de fsb stapsgewijs te verhogen (100 101 102.. enz en 133 134 135 ... enz) en er is een instelling om het mobo op 100/133/auto mhz te zetten. Kijk eens of je die instelling kan vinden. Als je de overclockinstelling gebruikt verhoog je waarschijnlijk ook de agp-bus en daarom blijft je systeem hangen.
Deze optie kan ik ook gewoon niet vinden, het is raar maar waar. dit is de enige manier om hem hoger te zetten.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Heb je geen jumper op het moederbord om de FSB omhoog te zetten :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:02:
Heb je geen jumper op het moederbord om de FSB omhoog te zetten :?
Nee, de enige manier om de fsb te verhogen is in de bios. In mijn mobo boekje staat dat ook weergegeven met een ami bios terwijl ik een award bios heb.

Verwijderd

Wat staat er op de bios chip? Is dat een award of een ami bioschip? Als het een ami chip is dan kan je hem via de msi site heel makkelijk flashen (msi heeft daar hele makkleijke progjes voor). Maar als het een award chip is, dan zou ik daar idd niet zomaar een ami bios in proberen te flashen.

Zonder die extra instelling zal je hem in ieder geval niet op 133 fsb krijgen. Soms komen of verdwijnen er extra functies als je andere functies aanzet (bv fsb instelling auto/manual), heb je werkelijk ALLES geprobeerd?

Had je ook de stekker van de voeding uit het stopcontact bij het resetten van de bios? Ik weet dat het allemaal stom klinkt, maar ik had het zelfde bordje (met ami bios) en daar was die functie er ZEKER wel.
Pagina: 1