Toon posts:

ASUS WL-500g WLAN, verbinding valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Een paar dagen geleden heb ik een ASUS WL-500g wireless LAN router gekocht en aangesloten op de motorola surfboard van casema. Via de asus WL-167G Wireless LAN adapter maar ik verbinding met het internet en het wireless netwerk.

Alles werkt naar behoren alleen verbreekt de wireless verbinding na verloop van tijd, de ene keer gaat het een uurtje goed en de andere keer verbreekt de verbinding al na 10 minuten. Het gekke is wel dat die daarna direct weer connect en ik dus weer verbinding heb. Maar ja dit is natuurlijk niet ideaal. Op beide pc’s heb ik dit probleem.

De firmware heb ik reeds geupdate maar dat mocht niet baten (de versie die ik nu heb is 1.9.2.7). Ook heb ik de gebruiksaanwijzing al van binnen naar buiten gelezen maar kan ik maar niet tot een oplossing komen. Wie o wie zou mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Andere gegevens:
Fysiek adres: 00-11-D8-A8-E3-AC
IP-adres: 192.168.1.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
DHCP-server: 192.168.1.1
Lease verkregen: 19-4-2005 16:03:50
Lease verloopt: 20-4-2005 16:03:50
DNS-server: 192.168.1.1
WINS-server:
Besturingssysteem: XP SP2

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je al de nieuwste drivers voor die Asus NIC gebruikt ?
Ik had een Asus AP en PCMCIA setje en dezelfde problemen. Een driver upgrade en de AAsus tool overboord gooien en WinXP het WiFi gedeelte laten regelen was bij mij de oplossing.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gebruikt, ik heb nu weer een andere update uitgevoerd, heb nu versie 1.8.1.9 van de firmware geinstalleerd (had eerst versie 1.9.2.7). Echter blijf ik het probleem houden. Kan het niet aan SP2 liggen van XP? of zou ik het eens met een vast ip moeten proberen?

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 23:37

Reda

HA DO KEN

Zoals de TS zijn probleem uitlegd zit ik een btje met hetzelfde..

Ik draai nu firmware 1.9.4.0 en heb er 4 pc's via wifi op zitten.

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 18:18
Had ik ook last van bereik wat hoger gezet

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 18:18
Owja en de drivers update telt alleen maar voor pcima want dan krijg je geen verbinding. Nu vertelden ze dat vorig jaar in de winkel al wel maar als je dan dat ding erin steekt en gaat installen gaat je pc dus echt over de zeik. Maar nu had ik in het begin ook last van het wegvallen en geen verbinding maken of soms helemaal geen netwerk meer zien ook. Naar mijn mening ligt het niet aan de asus util of aan de windows util maar gewoon aan de router zelf. Ik heb nu alles zo ingesteld dat hij het via de windows pakt en ik heb geen beveiliging ingesteld alleen de mac-adres beveiliging zeg maar, zodat hij alleen het macadres van de betreffende draadloze kaart pakt. Heb het bereik verhoogd naar de waarde 80 waarbij 84 de max was dacht ik. Nu draai ik al een hele poos zonder problemen.

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Pagina: 1