Toon posts:

Bizar netwerk probleem tussen 2 servers.

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 domein server draaien die allebei Windows 2003 draaien .... Deze hosten hetzelfde domein en repliceren om de 10 min. Dit ging to vanochtend goed...

De 2 servers willen elkaar niet zien .... Repliceren gaat ook fout.

Wanneer ik \\192.168.2.100 op server 192.168.10.150 in explorer invul dan komt het netjes bij de servermappen.
Andersom werkt het NIET! Dus op de 192.168.2.100 server kan ik niet op 192.168.10.150 komen.

Wanneer ik de naam van beide server gebruik dan werkt het niet.Ik krijg dan vaak een "RPC not available" foutmelding

Dit terwijl "nslookup servernaam" en "tracert servernaam" probleemloos werkt.
Zelf nslookup 192.168.2.100 geeft de juiste naam weer... DNS werkt dus prima. Het gekke is dat alle (Win2k en XP) clients prima de naam van de server kunnen gebruiken om verbinding te maken .... Het gaat dus echt alleen fout tussen deze 2 servers.

WINS gecontroleerd (staat goed)
DNS gecontroleerd (Staat goed)
Firewall staat uit!!

Beide servers draaien Service Pack 1

Iemand enig idee ?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even extra info ... Deze servers staan via VPN met elkaar verbonden. Beide server kunnen elkaar probleemloos pingen.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Doe eens een ipconfig /all op beide servers en vergelijk deze eens.

Wat je ook zou kunnen proberen is de DNS te flushen en opnieuw in te laden:
ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns

Op deze manier leegt hij zijn cache en laad opnieuw alles van de DNS server.

edit:

Oeps, lees je verhaal nog een keer en zie dat je de server op IP benaderd en niet op DNS.
Repliceer je de servers op DNS, IP of WINS?

WINS registreer je opnieuw met "nbtstat"

[ Voor 27% gewijzigd door arjants op 19-04-2005 16:29 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Nee zo simpel is het helaas niet... Het heeft niet gewerkt .. het is ook geen DNS probleem omdat de servers elkaar prima weten te vinden doormiddel van nslookup of tracert... ping werkt ook zowel met de naam als IP goed...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft.com/kb/898060

onlangs zeker geinstalleerd :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Misschien iets mis met je gateway instellingen???

Hoe zijn ze verbonden met elkaar?? via een hub/switch of router??

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:58:
Misschien iets mis met je gateway instellingen???

Hoe zijn ze verbonden met elkaar?? via een hub/switch of router??
leer begrijpend lezen zou ik zeggen, die servers zitten kwa ip in een totaal ander subnet, maw: hij gebruikt een router ertussen.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

soortgelijk probleem gehad... je replicatie is helemaal in de war waardoor je je niet meer mag aanmelden tussen de sites.

in sites and services de koppelingen even opnieuw aanmaken.. ( NTDS )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 07:21 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:21
als je de volgende test eens uitvoert

ping servernaam.domein.nl -l 2000

krijg je dan wel een response?
en vice versa :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 10:45

Kabouterplop01

chown -R me base:all

nog changes uitgevoerd?
File en printsharing? >:)
wat voor foutmelding in je evntvwr als je de sites met een force repliceert?(alleen RPC unavailable?)

restart je DNS server, dan je netlogon, en probeer dan nog eens sites te repliceren.

staat je DNS goed? als het 2 DC's zijn staat dan de primaire prefered DNS wel naar zichzelf te wijzen?

Verwijderd

Kijk eens naar je eventviewer, en de ID's die je terugkrijgt van de eventviewer. Bekijk daarna eens wat http://www.eventid.net er van vind, meestal helpt het wel met de problemen die je hebt, incl duidelijke beschrijving.

Aan de beschrijving die je hier geeft denk ik dat het een gateway/routerings probleempje is, iets veranderd waardoor het niet meer werkt. Ik had ooit een van de servers een verkeedere gateway ingevuld, toen werkte de VPN ook maar 1 kant op.

Maar vertel eens meer over je netwerksetup, kwa routers/settings.
Grolsch schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:42:
als je de volgende test eens uitvoert

ping servernaam.domein.nl -l 2000

krijg je dan wel een response?
en vice versa :?
En wat is het verschil ten opzichte van ping 12.34.56.78? Alleen een andere formaat van je packet (stukken groter dan de standaard 32 bytes). Het pingen gaat toch goed (zoals ik het lees).

Opzich zou het zo kunnen zijn dat de servers grotere packets over het netwerk gooien en dat de VPN dat niet aankan. Als je dat wilde testen dan heb ik niets gezecht natuurlijk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 19:16 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ga ik ook voor.
MS-05-19 grrr
draai anders patch KB893066 eens terug.

Of je replicatie ligt op zjin gat..... daar heb ik minder verstand van. 8)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Uit je andere posting:
The guid-based DNS name b87eb4b3-7936-4d23-8c12-3ff25aabb7c8._msdcs.
########.nl is not registered on one or more DNS servers.
...
Je hebt dus wel degelijk een DNS probleem; niet zozeer met de A-records, anders zou ping idd niet werken, maar wel met je service records (DC, GC, LDAP etc.) en die service records heb je nodig, want anders werkt je AD niet.
Dus doe toch maar eens een IPCONFIG /ALL van je beide servers posten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

het probleem zit in de replicatie.. verwijder onder de NTDS een soortgelijke naam ( b87eb4b3-7936-4d23-8c12-3ff25aabb7c8._msdcs ) en maak een nieuw link aan met je server naam en je probleem is opgelost..

check maar eens de sid achtige namen zijn verschillend van elkaar ;)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:15:
Kijk eens naar je eventviewer, en de ID's die je terugkrijgt van de eventviewer. Bekijk daarna eens wat http://www.eventid.net er van vind, meestal helpt het wel met de problemen die je hebt, incl duidelijke beschrijving.

Aan de beschrijving die je hier geeft denk ik dat het een gateway/routerings probleempje is, iets veranderd waardoor het niet meer werkt. Ik had ooit een van de servers een verkeedere gateway ingevuld, toen werkte de VPN ook maar 1 kant op.

Maar vertel eens meer over je netwerksetup, kwa routers/settings.

[...]

En wat is het verschil ten opzichte van ping 12.34.56.78? Alleen een andere formaat van je packet (stukken groter dan de standaard 32 bytes). Het pingen gaat toch goed (zoals ik het lees).

Opzich zou het zo kunnen zijn dat de servers grotere packets over het netwerk gooien en dat de VPN dat niet aankan. Als je dat wilde testen dan heb ik niets gezecht natuurlijk ;)
ik heb ooit eens voor een AD probleem gestaan waar ik 1,5 week mee bezig ben geweest.
pingen ging goed
dns ging goed
alles ging goed, behalve replicatie, en data overhalen en share benaderen (ook rpc fouten).

Bleek dat 1 MTU waarde op een router niet goed stond :( waardoor grote pakketten niet overkwamen :(

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Pagina: 1