[Google] Nederlands = Duits?!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74990

Topicstarter
Ik merk steeds vaker, dat wanneer ik bij Google op enkel Nederlandse sites, toch een hoop Duitstalig sites als resultaat krijg.

Nu is er zojuist een meertalige site van ons geindexeerd. (Laten we even voor het idee www.zomaareensite.com nemen).

De taalversies staan dan op

- www.zomaareensite.com/nl/
- www.zomaareensite.com/de/
- www.zomaareensite.com/uk/
enz

Wanneer ik in Google op 'zomaareensite' zoek, krijg ik 2 relavante resultaten:
www.zomaareensite.com en www.zomaareensite.com/de/

Ook wanneer ik 'pagina's in het Nederlands' aanvink, krijg ik deze 2 resultaten. Ik heb een Content-Language metatag per taalversie opgegeven. De overige talen zijn wel geindexeerd, door specifiek op teksten te zoeken krijg ik wel resultaten van de /nl/ en /uk/ site.

Weet iemand hoe dit komt? Ligt dit aan Google en kan ik dit op geen enkele wijze beinvloeden, of zijn er wel manieren?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 74990 op 19-04-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:14
alfabetisch hè.

waarschijnlijk staat www.zomaareensite.com bovenaan, en daaronder staat, met een indent (naar rechts verschoven) www.zomaareensite.com/de/.

De anderen staan er op zich ook wel, maar google laat maar één extra resultaat per website zien. En omdat er geen andere termen zijn die nl of uk voor zouden laten gaan, staan die er niet bij (want de letters "de" komen voor "nl" of "uk" als je het alfabetisch bekijkt)

edit:
En daarnaast zou ik me kunnen voorstellen dat Duits behoorlijk op Nederlands lijkt, waardoor je met Nederlandse termen toch Duitse sites vind.

Ook zal google waarschijnlijk niet van íedere pagina de lang-metatag uitlezen, maar alleen van de "hoofd"-site. Waardoor je Duitse pagina's toch als Nederlands beschouwt worden.

[ Voor 31% gewijzigd door OnTracK op 19-04-2005 16:13 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:25

mace

Sapere Aude

dit is mij al eens eerder opgevallen, vooral die duitse "kaufen" sites wurmen zich er door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74990

Topicstarter
Okee, das op zich een goede verklaring. Bedankt, had ik zelf nog niet eens aan gedacht.

Maarrrrr.... hoe bepaalt Google dan in wat voor een taal een site is? Het meest logische lijkt me dat'ie naar de aanwezigheid van een CONTENT-LANGUAGE metatag kijkt. Kan iemand dat bevestigen?

Ik vind het wel vreemd dat wanneer ik Duitstalige pagina's in m'n zoekresultaat krijg, wanneer ik op nederlandse pagina's zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

doe eens het lang attribuut gebruiken, daar is het voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Pelle

🚴‍♂️

Bel google eens op anders :)