[winXP]MBR dubbel gefixed..

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hallo,
omdat mijn computer voor de zoveelste keer niet meer wilde opstarten na een windows xp x64 installatie omdat hij geen boot -device kon vinden, probeerde ik de FIXMBR code.
Eerst kreeg ik geen bevestiging dat hij dit kon, maar naar een paar keer rebooten kreeg ik eindelijk de medeling dat hij inderdaad niet klopte en ik moest 'J' typen om te bestigen. Na rebooten kwam ik wel weer in windows (hij zag mijn HDD weer) maar alleen mijn C:\ schijf. Toen heb ik nog een keer FIXMBR gedaan en voor de zekerheid nog een keer :$
Nu krijg ik bij het booten de mededeling dat de Master Boot Record Invailid is.... |:(

Hoe nu ? Via Knoppix oid?

Verwijderd

kan... Bootflop kan ook...

Even de definitie van de MBR nakijken op internet, een diskeditor gebruiken om te controleren/ herstellen...
Dit probleem is overigens al veelvuldig langsgekomen, dus je had ook kunnen searchen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 16:07 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Meerdere keren het MBR overschrijven, kan in principe geen kwaad. Ik weet niet hoe het daadwerkelijke probleem is ontstaan, maar ik betwijfel dat je FIXMBR activiteiten er iets mee te maken hebben.

Verwijderd

waarom probeer je in hemelsnaam iets te fixen wat je zojuist gefixed hebt..

• Ewald !
  • Niet online
koraks schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:09:
Meerdere keren het MBR overschrijven, kan in principe geen kwaad. Ik weet niet hoe het daadwerkelijke probleem is ontstaan, maar ik betwijfel dat je FIXMBR activiteiten er iets mee te maken hebben.
tis idd al de 3e keer dat dit gebeurd 8)7. Maar alle keren waren volgens mij na Windows XP 64.. En bij 1 keer ofzo had ik de installatie aangezet, de andere 2e keer zei ik voordat hij echt ging instaleren al dat ik er mee wilde kappen... Ik moet de hdd maar ff diagnosten..

• RicoPr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Probeer nog ff te booten vanaf cdrom en in de herstel mode CHKDSK /R te draaien en FIXBOOT.
ik snap overigens niet waarom je meerdere keren fixmbr uitvoer ?!

• Ewald !
  • Niet online
dat lukt helaas niet meer :( volgens mij is het een hardwarematige fout. (wat al niet zo'n verrassing is gezien dit de 3e keer is B) )
Wanneer ik nu de XP setup opstart krijg ik wel eerst dat blauwe scherm dat hij wat spul in de cache zet ofzoiets... en dan moet ik dat keuze menu'tje krijgen van Setup Starten, Restore Console enz. maar daarna cracht ie met een blauw scherm over plug-n-play software dat niet goed geinstalleerd is oid...

• Ewald !
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:04:
kan... Bootflop kan ook...

Even de definitie van de MBR nakijken op internet, een diskeditor gebruiken om te controleren/ herstellen...
Dit probleem is overigens al veelvuldig langsgekomen, dus je had ook kunnen searchen
wat is een goede (freeware) diskeditor en is het hiermee makkelijk te doen?

• koraks
  • Niet online
Kun je niet even testen met een andere hdd, zodat je zeker weet dat je een probleem hebt met je hdd? Met de info die we hier nu hebben, kan het ook een brakke controller, voeding, geheugen, enz. zijn.

• Ewald !
  • Niet online
zelfde probleem in andere pc...

• Ewald !
  • Niet online
volgens mij kan ik met EasyRecoveryPro en GetDataBack NTFS zien tussen welke block's de partities zaten, kan ik op die manier de MBR handmatig maken oid? Help mij aub , ik ben ten einde raad en ik kan ook niet aan een 2e hdd komen om te backupen via bovengenoemde programma's..

edit: dit wil ik graag weten want dit neemt zoveel tijd in,

[ Voor 13% gewijzigd door Ewald ! op 19-04-2005 21:37 . Reden: toevoeging ]

• Ewald !
  • Niet online
echt niemand een oplossing? :'(

• koraks
  • Niet online
Ewald ! schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:04:
zelfde probleem in andere pc...
Hoe heb je in een andere pc getest? Eerst de betreffende disk helemaal leeg gemaakt (alle partities weg, met DOS-flop o.i.d. opnieuw MBR aanmaken) of gewoon maar zo in de andere pc gehangen? In het laatste geval weet je natuurlijk nog steeds niet of het een hard- of een softwareprobleem is 8)7

En nogmaals: kun je niet even testen met een andere hdd in je eigen pc (uiteraard de andere test-hdd eerst helemaal schoonmaken zoals hierboven beschreven)? M.i. geeft dit een betere indicatie of je een probleem hebt met je eigen hardware of met de software.

Oh, en uiteraard even een diagnosetooltje op je disk loslaten, misschien dat dat nog iets oplevert. Een progje als wddiag of maxblast dus.

[ Voor 10% gewijzigd door koraks op 20-04-2005 15:57 ]

• Ewald !
  • Niet online
koraks schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:56:
[...]

Hoe heb je in een andere pc getest? Eerst de betreffende disk helemaal leeg gemaakt (alle partities weg, met DOS-flop o.i.d. opnieuw MBR aanmaken) of gewoon maar zo in de andere pc gehangen? In het laatste geval weet je natuurlijk nog steeds niet of het een hard- of een softwareprobleem is 8)7

En nogmaals: kun je niet even testen met een andere hdd in je eigen pc (uiteraard de andere test-hdd eerst helemaal schoonmaken zoals hierboven beschreven)? M.i. geeft dit een betere indicatie of je een probleem hebt met je eigen hardware of met de software.

Oh, en uiteraard even een diagnosetooltje op je disk loslaten, misschien dat dat nog iets oplevert. Een progje als wddiag of maxblast dus.
dat is nu de grap... alles behalve formateren..
maar nu krijg ik dus alsmaar een error als ik boot met deze hdd als slave of als ik hem als master samen met xp installatie cd laat opstarten..
diiiit scherm: Afbeeldingslocatie: http://img85.echo.cx/img85/172/img04525hd.th.jpg

powermax gaf geen error :|
Pagina: 1